Goede 19-inch CRT monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een paar weken geleden is mijn Philips 109P kaduuk gegaan (hoogspanningsgedeelte kapot) en aangezien deze al meer dan 3 jaar oud is, geen garantie. Het schijnt dat de reparatie erg duur is en daarom wil ik in de tussentijd kijken naar andere monitoren.

Uitgebreid algemeen gebruik: films kijken, gamen, designen. Omdat goede TFT monitoren erg duur zijn (500/600+) wil ik toch voor een CRT monitor gaan.

Ik ben op zoek gegaan en het schijnt dat veel goede CRT monitoren niet meer leverbaar zijn. Een van mijn eisen is bijv. dat ik graag 1280x1024 @ 100hz wil kunnen draaien (De 109P kon dit ook), naast hoge eisen aan het beeldkwaliteit. Veel Iiyama-monitoren die dit ook kunnen, zijn niet meer leverbaar.
Ik vraag me dus af of iemand mij nog een monitor kan aanbieden, die ook leverbaar is? Ik heb eerlijk gezegd zover geen monitor gevonden die nog leverbaar is (veel monitoren in de pricewatch staan niet op de website van de winkel aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb een Eizo FlexScan 730 gekocht voor €55,-
Weliswaar 2e hands, maar hij ziet er nog verschrikkelijk goed uit (geen krasjes).

Je kan hem hier halen: http://www.alhs.nl :)

[ Voor 32% gewijzigd door Outerspace op 18-10-2005 11:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je niet zo vaak gaat karten kun je makkelijk een TFT kopen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96608

Ik ben ook op zoek naar een goede 19" CRT om voornamelijk mee te gamen t.v.v. mijn 8 jaar oude 17".
Ik had de Samsung 997DF in gedachte maar die schijnt end-of-life te zijn en niet of heel slecht leverbaar.

Ik ben dus ook benieuwd welke 19" goed getest zijn en ook nog redelijk hoge refreshrates aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 12:45
Voor zover ik weet is de Iiyama 903DT(geen DTA/DTM!!) nog steeds leverbaar, en naar mijn mening ook nog steeds de beste CRT around. 1600x1200 op 100Hz :9

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Bij paradigit staat nog een 19" IIyama voor 169.00 artnr 10003009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Van die Eizo ga je geen spijt krijgen, hier staat er ook een. Heb er destijds wel Fl. 1800,- voor betaald 8)7

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-06 09:25
Goede TFT duur? :?

Ik heb net de Benq 937s+ gekocht ..
Staat in de pricewatch voor € 310,- en dat is een koopie voor zo'n kwaliteit scherm !! _/-\o_

pricewatch: BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Revieuwers zijn laaiend enthousiast en lees ook eens in Got.

Perfect scherm , geen ghosting of wat dan ook, superscherp en kleurecht.
Ik wil geen Crt weer

Maar ieder zijn eigen keuze.. 8)

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:57

Griffin

Is mythical

* Griffin agrees with scorpio.
Ik heb de 19" benq 937s+ ook een een super scherm,
ja je betaalt iets meer, en ja max reso is 1280*1024 ivm een 19" crt 1600*1200(ofzo).
maar je hebt meer ruimte op je bureau, ik vind het scherm utlra scherp en heel mooi qua contrast.

maar zoals scorpio zegt, ieder zijn eigen keuze.
Voor CRT's is iiyama nog steeds erg goed. type nummers weet ik eingelijk niet, maar ik heb ook nooit een 19" crt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:38

XanderDrake

Build the future!

Ik zit ook te zoeken naar een nieuw 19" CRTtje. Geen TFT voor mij, ik heb niet het geld, en wel de ruimte op mn buro.

Bij de paradigit heb je dus:
10007016 Philips 19" 109E Wit € 169,00
en de
10003009 iiyama 19" LS902UT Wit € 169,00

En ik kan maar niet kiezen!
Ik hang een beetje naar de Philips, omdat ik wat ervaring heb met de 107s. maar daar houdt het ook op.
Wat denken jullie?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ikzelf heb hele goede ervaringen met IIyama, zeker op het gebied van garantieafhandelingen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van die IIyama's weet ik even niet meer wat ik moet geloven.
Heb er nu een van 8 jaar oud (MF-8617T) en nooit problemen mee gehad.

Als je de diverse posts leest dan is de een erg enthousiast en geen problemen met garantie enzo en de ander kraakt dit merk juist af oa vanwege de enorm slechte garantie afhandeling.

Waar doe je goed aan. Die VisionMaster 454 HM903DT komt soms goed uit de test maar is ook aardig aan de prijs. Staat maar 1x in de pricwatch en dan is die dacht ik 350+ euro.

Ik wil ook een scherm dat toch wel 1280x1024@85 aan kan en 1600x1200@75 ofzo.

Die CRT schermen worden ook nergens meer getest volgens mij want men kijkt alleen maar naar de TFT schermen en de tests die je vindt zijn allemaal oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117149

Ga voor een Eizo FlexScan. Dit zijn zonder meer de beste CRT monitoren qua kleur een levensduur. Als die 2 eisen bovenaan je lijstje van vereisten staan: Eizo DUS!
:9 B)

Over Iiyama.. Ik vind het maar fletse schermen. Plus dat ik nog nooit 1 heb meegemaakt die langer meeging als 3 jaar. Na die 3 jaar: Rook uit de monitor. Maar dat is mijn ervaring.

en XanderDrake
GA VOOR EIZO! Echt kost wat maar dan heb je ook wat. En de F-serie (als ik me niet vergis) heeft ook nog eens 2 inputs :D

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-10-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Anoniem: 96608 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:25:
Van die IIyama's weet ik even niet meer wat ik moet geloven.
Heb er nu een van 8 jaar oud (MF-8617T) en nooit problemen mee gehad.

Als je de diverse posts leest dan is de een erg enthousiast en geen problemen met garantie enzo en de ander kraakt dit merk juist af oa vanwege de enorm slechte garantie afhandeling.

Waar doe je goed aan. Die VisionMaster 454 HM903DT komt soms goed uit de test maar is ook aardig aan de prijs. Staat maar 1x in de pricwatch en dan is die dacht ik 350+ euro.

Ik wil ook een scherm dat toch wel 1280x1024@85 aan kan en 1600x1200@75 ofzo.

Die CRT schermen worden ook nergens meer getest volgens mij want men kijkt alleen maar naar de TFT schermen en de tests die je vindt zijn allemaal oud.
Diegene die ik net poste van 169 euro kan die refresh wel aan. :)
Dus das niet veel geld voor een 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ShellGhost schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:10:
Ikzelf heb hele goede ervaringen met IIyama, zeker op het gebied van garantieafhandelingen enzo.
hmmm.. volgens mij zijn er zat mensen (en topics) die het tegendeel beweren :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op marktplaats staan er zat.. 19" EIZO FLEXSCAN F730 onderandere voor 50 tot 90 euro. Als je er 1 ophaald 2de hands zou ik wel ff de wit-waarde checken. Gewoon google erop en op 10000K/graden zetten en kijken of het wit niet grijs is. Als dat zo is, is de monitor te oud om nog te gaan kopen. :P
Anders KOPEN!

Ik ben zo'n fan van Eizo omdat ik met me werk (design) nog geen andere monitoren ben tegen gekomen die de kleuren beter weergeven als dat Eizo dat doet. :9

Specs:
CRT Size 50 cm (19 inch) class, 90° deflection Invar Shadow Mask
CRT Surface Treatment SuperErgoCoat®
Active Display Size 363 mm (H) x 271 mm (V)
Viewable Image Size Diagonal: 453 mm / 17.8"
Recommended Resolution 1280 dots x 1024 lines @ 107 Hz1
Maximum Resolution 1600 dots x 1200 lines @ 92 Hz1
Screen Control ScreenManager® & ScreenManager Pro, One Touch Auto Adjustment Function (Auto-Sizing)
OSD Language English
Plug & Play
Tilt / Swivel 10° Up, 4° Down / 45° Right, 45° Left

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-10-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eizo is idd erg goed! Ze proberen meer de zakelijke markt te bedienen waardoor de prijs wat hoger ligt dan de andere merken

* Gunner aait zijn Eizo Flexscan L557 :>

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:40:
Eizo is idd erg goed! Ze proberen meer de zakelijke markt te bedienen waardoor de prijs wat hoger ligt dan de andere merken

* Gunner aait zijn Eizo Flexscan L557 :>
Marktplaats dus :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Gunner schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:28:
[...]

hmmm.. volgens mij zijn er zat mensen (en topics) die het tegendeel beweren :)
Daar kan ik niks aan doen. :)
Ik heb zelf een 17" pro die na anderhalf jaar scheef trok aan 1 kant, IIyama gebeld en het scherm werdt de volgende dag omgeruild.
Dus tot nu toe niks dan lof voor IIyama. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
http://www.second-pc.nl/

Hadden een Philips 202P4 22inch monitor uit 2003 voor 100 euro :9
Even opbellen vandaag het is dinsdag

edit:
eeeh, een 19 inch is toch wel wat anders dan 22. Hij heeft ook gewoon 19 inches staan. Misschien wel beetje ver rijden :P

[ Voor 34% gewijzigd door daandegoeiste op 18-10-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23

Apoca

Array Technology Industry

@ Outerspace

Wat waren de verzendkosten? En hoe ziet die der nog uit? En uit welk jaar zijn ze?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShellGhost schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:42:
[...]

Daar kan ik niks aan doen. :)
Ik heb zelf een 17" pro die na anderhalf jaar scheef trok aan 1 kant, IIyama gebeld en het scherm werdt de volgende dag omgeruild.
Dus tot nu toe niks dan lof voor IIyama. :)
Het feit is dat die monitor nooit kapot had mogen gaan na 1 jaar. De omruil, binnen een dag, is niks meer dan logisch van Iiyama. Als ze dit niet zouden doen krijg je als bedrijf zeer snel een slechte naam en kan het wel inpakken. En dan nog: zet een Iiyama naast een Eizo en vergelijk de kleurtjes maar and bye bye Iiyama. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-10-2005 14:57 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Apoca schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:46:
@ Outerspace

Wat waren de verzendkosten? En hoe ziet die der nog uit? En uit welk jaar zijn ze?
We hebben ze opgehaald uit Leeuwarden, maar ze zien er nog steeds :9 uit :)
Welk jaar weet ik niet, maar ik zal het vanavond wel even posten :)

Je kan ze zelf ook even een mailtje versturen :)
[url=mailto:verkoop@alhs.nl?subject=Eizo%20F730,%2019%22%20Monitor]clique ici[/url]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ALHS Computers relcame @ www.alhs.nl... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja ik heb ze een mail gestuurd, maar volgens mij dacht ik ergens gelezen te hebben dat ze geen monitoren doen verzenden.

En dat zou jammer zijn ik woon in Limburg dus das een finke rit anders.....

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik heb laatst een Samsung Syncmaster 950p gekocht (tweedehands) voor 50 euro. Het is echt een topding met een uitdrukbaar knoppen paneeltje en perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Anoniem: 117149 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:46:
[...]

Het feit is dat die monitor nooit kapot had mogen gaan na 1 jaar. De omruil, binnen een dag, is niks meer dan logisch van Iiyama. Als ze dit niet zouden doen krijg je als bedrijf zeer snel een slechte naam en kan het wel inpakken. En dan nog: zet een Iiyama naast een Eizo en vergelijk de kleurtjes maar and bye bye Iiyama. ;)
Alsof Eizo dat nog nooit gehad heeft. ;)
Het is inderdaad zo dat een Eizo de kleuren vele malen beter weergeeft dan een IIyama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De Eizo klinkt ook goed maar het moet ook leverbaar zijn... Ik zie geen enkele winkel die het levert :'(

Ik zal vanavond eens op Vraag & Aanbod en Marktplaats eens rondkijken maar een nieuwe is fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 19:28

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Heb nog twee monitoren Iiyama MA901U staan, maakt een mooi dual monitor setje als je er de plek voor hebt (ik na verhuizing niet meer helaas). Draaien 1280x1024@100Hz, als iemand interesse heeft hoor ik het wel :)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja het nieuw aanbod van Eizo is gering... maar voor de 2de keer, MARKTPLAATS.NL.
Eizo heeft een lange levensduur dus het is zeker de moeite waard. Zeker als sommige mensen niet weten wat ze verkopen en een Eizo 19inch voor 50 euro aanbieden! :*) ;)

Trouwens,
Over rokenende monitoren (welk merk ook). De ervaring die ik heb daarmee is dat het vaak de volgende oorzaak had: PAPIER, CD-HOESJES en ZOOI OP DE MONITOR, waardoor de warmte niet weg kan en na loop van tijd het ding doorbrand. Laat de bovenkant van je monitor daarom altijd vrij zodat die warmte weg kan.

en ShellGhost: LoL ;)

Suc6

EDIT:
Heb ook ff gezocht naar nieuwe Eizo CRT's en het aanbod in nederland is echt beschamend! Ik vind het belachelijk want ik werk niet een met TFT/LCD's omdat de kleurweergave nooit getrouw is aan de werkelijke kleure schema's die je in Adobe PhotoShop gebruikt. Ik het als uitgangs-weergave een CRT monitor. Maarja dat is mijn werkwijze. En volgens mij is dat ook wel redelijk nominaal. Andere designers hier een mening over?
> klik 4 topics!

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 19-10-2005 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zucht :)

Het lijkt er op dat iedereen tevree is met zijn monitor, dat maakt mijn keuze niet makkelijker ;) .

Wat de keuze ook niet simpeler maakt is het feit dat ik tot nu toe alleen maar heb geleeft/gewerkt met monitoren op 60hz. Ik zie gewoon niet het voordeel om em op 100hz te zetten. Ik merk nix van flikkeringen...

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

60 Hz is net voldoende om de flikkering niet meer te zien.

Als je echter "langs" het beeldscherm kijkt naar de muur kan je in hoek van je gezichtsveld je monitor nog zien knipperen. Plus dat je op den duur hoofdpijn kan krijgen van 60Hz als je er gevoelig voor bent. Nee 75Hz is echt fijner. Kijkt rustiger.

Dit geld echter ALLEEN voor CRT monitoren. TFT monitoren lopen altijd op 60Hz. Hier merk je niks van omdat de cellen (pixels) op het scherm niet echt aan en uit gaan zoals bij CRT. Ze hebben tijd nodig om op te lichten en dus kan je het zien als een hele snelle fade in/out van de cellen.
CRT gaat dus echt fysiek aan en uit. Daarom valt de refresh rate meer op bij CRT monitoren.

Maar bij CRT voldoet 75Hz dus prima. 100 is top.

Let er wel op dat je in spellen uit kijkt voor de V-Sync optie. Het spel probeert dan de frames per second geljjk te trekken met de refresh rate van de monitor. Dit om horizontale ruis lijnen (bij beweging in de 3d engine) te verminderen. Als je computer het dan niet trekt, kan dit dikke lag opleveren. Omdat de computer qua FPS het niet trekt met de refresh van de monitor.

Maar nogmaals. Koop een 2de hands Eizo op marktplaats. Kost niks en je hebt topspul (na het gechecked te hebben natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:49:
60 Hz is net voldoende om de flikkering niet meer te zien.

Als je echter "langs" het beeldscherm kijkt naar de muur kan je in hoek van je gezichtsveld je monitor nog zien knipperen. Plus dat je op den duur hoofdpijn kan krijgen van 60Hz als je er gevoelig voor bent. Nee 75Hz is echt fijner. Kijkt rustiger.

Dit geld echter ALLEEN voor CRT monitoren. TFT monitoren lopen altijd op 60Hz. Hier merk je niks van omdat de cellen (pixels) op het scherm niet echt aan en uit gaan zoals bij CRT. Ze hebben tijd nodig om op te lichten en dus kan je het zien als een hele snelle fade in/out van de cellen.
CRT gaat dus echt fysiek aan en uit. Daarom valt de refresh rate meer op bij CRT monitoren.

Maar bij CRT voldoet 75Hz dus prima. 100 is top.

Let er wel op dat je in spellen uit kijkt voor de V-Sync optie. Het spel probeert dan de frames per second geljjk te trekken met de refresh rate van de monitor. Dit om horizontale ruis lijnen (bij beweging in de 3d engine) te verminderen. Als je computer het dan niet trekt, kan dit dikke lag opleveren. Omdat de computer qua FPS het niet trekt met de refresh van de monitor.

Maar nogmaals. Koop een 2de hands Eizo op marktplaats. Kost niks en je hebt topspul (na het gechecked te hebben natuurlijk).
Goed, dank voor uitleg!

Niet dat ik het nu ineens zie ofzo hoor :) ook niet met het "langs kijken" truukje. Ik heb mn werk monitor wel op 75hz gezet, kijken of ik *iets* merk als ik em later weer op 60hz zet.

Verder ik ben niet gemotoriseerd, dus als ik ergens tweede hands een monitor vind dan moet die komen per pakket post, wat em aanzienlijk duurder maakt. Ook heb ik niet al te goede ervaringen met 2de hands sites/verkopers, helaas...
Bij de paradigit op de hoek, waar ik gewoon met de kruiwagen langs kan gaan :9 hebben ze dus die 19" philips. Voordelen; 1920*1440 mogelijk, 18" zichtbaar, veeeel instel opties, zuinig, compact (tevens mooi), 1280*1024@87hz en 1600*1200@70hz. Ook is tie niet duur (zwaar belangrijk :9 ), het goedkoopste voor die monitor in de pricewatch is 159euro +15euro verzend, dus met 169 in de paradigit zit ik goed!
Doen?

Ze hebben ook een Iiyama, maar die moeten ze bestellen met alle zooi die er om heen zit, en kan ik em ook niet uitproberen (wat ik wel heb gedaan bij die philips). Verder schelen de Iiyama en de Philips bijna nix. 3hz op de 1280* en 6hz op 1600*. En de Iiyama is groter en een energie slurper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

ik heb een IIYAMA 903-DT-A Vision Master Pro 454 te koop.

1 jaar oud, weg wegens aankoop tft.

Heb nooit problemen gehad met IIYAMA, super beeldkwaliteit en kleuren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is de functie (gebruikt hem voor.. ?) voor de monitor? Als je alleen gamed en web-brauwst maakt het niet veel uit qua kleuren. Phillips heb ik geen ervaring mee. Als je een het wil vergelijken moet je ze toch echt naast elkaar zetten. En die mogelijkheid heb je dus niet.
Praktisch gezien zou ik in jou geval voor de Phillips gaan (met garantie natuurlijk).

Super weet niet wat beeldquality is..
Super, het beeld is GOED niet super.. :P dat is Eizo.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

check deze review dan maar eens:

12 19 inch monitors naast mekaar

http://graphics.tomshardw...play/20020319/crt-12.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heej speedman, Thx! was er net 1 aant zoeken. :)

Maar begrijp me niet verkeerd.. Iiyama is geen slecht merk.. ik vind Eizo gewoon beter qua leverduur en kleur (uit ervaring)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de mijne is direct leverbaar hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok check de conclusie maar hierrr..
Let op de revieuw is uit 2002. Eizo heeft inmiddels de F-serie op de markt dat een geupgrade T-serie is... wel van belang.. F-serie is beter

Voor de rest, het lijkt me duidelijk...

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 19-10-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:05:
Ok check de conclusie maar hierrr..
Let op de revieuw is uit 2002. Eizo heeft inmiddels de F-serie op de markt dat een geupgrade T-serie is... wel van belang.. F-serie is beter

Voor de rest, het lijkt me duidelijk...
Ook staat die philips er niet bij, die is pas geintroduceerd in 2003... jammers

ik zat al te zoeken, maar weet iemand een recentere massa 19" CRT review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-05 18:26
Deze review van HWI.info is misschien ook nog een aanvulling.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dan specifiek voor die FlexScan 730 gaan of zijn de andere 19" van Eizo ook gewoon goed ?
Want het 2e hands aanbod vind ik ook nog wel heel erg meevallen en wat er staat is allemaal in het oosten van het land. Schiet niet echt op om vanuit zuid-holland half Nederland door te crossen om te kijken of een scherm nog goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

Hallo

Ik heb namelijk een AMD FX57 , 2 * 7800 GTX in SLI. Ik zoek namelijk een goed 19" scherm. Ik had Brilliance 109P40 op het oog. Zou dit een scherm zijn die mee kan met mijn beeldkaarten? hoge resoluties met hoge herz? ik vind er niet veel van op internet maar zijn er mensen met ervaringe, die er meer over weten. Is dit een heel goed gaming scherm? Of een andere suggestie?

Kristof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je de diverse topics hier doorleest dan zijn er een aantal die nogal problemen hebben gehad met Philips schermen. Dat betekent niet dat jij die problemen ook zult krijgen maar ik heb dan wel zoiets van "doe ik er goed aan om die te nemen".
Maarja, zo is er bij elk merk/type wel weer iemand die of een slecht exemplaar heeft gehad of waar de garantieafhandeling net even niet lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 07:58:
Hallo

Ik heb namelijk een AMD FX57 , 2 * 7800 GTX in SLI. Ik zoek namelijk een goed 19" scherm. Ik had Brilliance 109P40 op het oog. Zou dit een scherm zijn die mee kan met mijn beeldkaarten? hoge resoluties met hoge herz? ik vind er niet veel van op internet maar zijn er mensen met ervaringe, die er meer over weten. Is dit een heel goed gaming scherm? Of een andere suggestie?

Kristof
mijn scherm gebruik ik al lang om te gamen, geen problemen mee. Doet 1600 x 1200 aan 106htz en kan resoluties aan tot 2048 x 1536 nog steeds boven de 70 htz!

een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96608 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 13:18:
En dan specifiek voor die FlexScan 730 gaan of zijn de andere 19" van Eizo ook gewoon goed ?
Want het 2e hands aanbod vind ik ook nog wel heel erg meevallen en wat er staat is allemaal in het oosten van het land. Schiet niet echt op om vanuit zuid-holland half Nederland door te crossen om te kijken of een scherm nog goed is.

[...]
De F-serie is iets nieuwe en heeft meer opties (dual input bv) in tegenoverstelling tot de T-serie. Maar Eizo is over het algemeen na 4 jaar gebruik nog in goede staat. Wel eerst het ding aangesloten willen zien alvorens hem te kopen. Maar dat moet je altijd doen met 2e hands spul natuurlijk. Dat jij half nederland moet doorcrossen is een afweging die je zelf moet maken. Ik geef alleen aan dat Eizo de beste prijs/quali verhouding heeft. Zeker op 2de hands gebied. Mensen weten vaak niet wat ze verkopen :P 8)

En Speedman
De reso van 1600x1200 is toch wel het maximale op een 19inch monitor (daar gaat het hier om namelijk :P)
Ook voor gaming is dat al een brute reso. Zeker voor de nieuwe spellen. X800XT is dan wel vereist denk ik. Maar een reso van 1280x1024 is mooi voor een 19 inch en voor gamen ziet het er ook prima uit... Trouwens, er zijn wijnig 19 inch monitoren die 1600x1200 aankunnen. Eizo kan het wel maar ook al moeilijk. Tis zowiezo knap dat ze 1600x1200 pix op 19inch kunnen krijgen _/-\o_

Over die Plips monitor,
"The 109P - with a 0.24 mm Aperture Grille tube - has a maximum horizontal frequency of 111 kHz, offering a maximum resolution of 1920 x 1440, with flicker free display of 1280 x 1024 at up to 104Hz."
(lees dus: Kut kijken tussen de 1280x1024 en 1920x1440 en chill kijken op 1280x1024..)

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 21-10-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

natuurlijk is alles boven 1600x1200 op een 19 inch overkill, maar je kan het er toch maar mooi mee doen!
leve de trinitron beeldbuis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 117149 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:25:
Over die Plips monitor,
"The 109P - with a 0.24 mm Aperture Grille tube - has a maximum horizontal frequency of 111 kHz, offering a maximum resolution of 1920 x 1440, with flicker free display of 1280 x 1024 at up to 104Hz."
(lees dus: Kut kijken tussen de 1280x1024 en 1920x1440 en chill kijken op 1280x1024..)
En waar kunnen wie "Plips" monitor halen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeg ik niet... :P De Eizo is namelijk "beter". 8)7 kan 3 hz meer op die reso :D

Leest maar

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 21-10-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb (bij PC3 van sig) een Compaq P920 scherm (volgens mij Sony beeldbuis), en die kan dus 1280x960/1024 @100Hz aan :), en 1600x1200@85Hz, 1920x1080@85Hz en 2048x1536@60Hz... het scherm is helemaal vlak, .24 dotpitch, tot de hoogste reso's/refreshrates blijft die scherp :) en hij heeft een redelijk kleine achterkant.. kleiner dan mn 17" iiyama HM704UTC... super monitor dus :)
ik heb hem meer dan 6 maanden geleden ofzo, 2e hands gekocht voor €99 :), nu heb je de 21" versie voor die prijs :), moet je wel goed zoeken...
Ik draai zelf nog op een HP P1100 (ook Sony Beeldbuis) en die heeft zelfde specs kwa reso's als de Compaq :) maar is dus wel 21"... en is een oudje, deze is van 1998 (in die tijd zat ik nog op mijn 15" bagger CRT'tje :D) heb hem dan ook 2e hands gekocht :) ook .24 dotpitch, maar hij is niet volledig vlak, maar half ofzo :? zeg maar alleen van links naar recht is er een lichte bolling...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
BiG-GuY schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:37:
en hij heeft een redelijk kleine achterkant.. kleiner dan mn 17" iiyama HM704UTC... super monitor dus :)
Dat klinkt meer naar een Philips monitor (Shadow mask), alleen als je 2 horizontale lijntjes door je scherm hebt is het waarschijnlijk(=Triniton). (Geloof ik)

Die Philips109P40 is erg duur in pricewatch, en een tweedehands model vertrouw ik niet zo kwa aantal branduren (zeker bij tweakers), maar aan de andere kant zolang hij goed beeld geeft is het goed, wat een dilema. :P Ben ik de enige die zo denkt of kraam ik (weer eens) onzin uit? :+

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vind ik een beetje veralgemenen: vertrouw ik niet op tweakers.
Als iedereen natuurlijk wantrouwt raken die tweedehandsies nooit aan een koper.
Ik zet persoonlijk mijn scherm altijd uit als ik hem niet gebruik. Ook als ik even voor een uurtje naar tv ga kijken duw ik op de uitknop. En toch staat me scherm op tweakers :P
Neem gewoon de tijd als je tweedehands koopt en bekijk/controleer je waren voor het kopen. Dat is mijn tip.
Er is heus wel een goed tweedehandsscherm voor je ergens! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15354

Zijn er ook nog goede 19" platte CRT schermen (trinitron oid) verkrijgbaar?
Modbreak:GoT Huisregels

Ook in grotere topics gelden de eisen mbt zelfwerkzaamheid. Doe eens zelf een beetje moeite, het is hier geen helpdesk :Z

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip van de dag :

Ik heb zonet een Eizo FlexScan F730 gehaald voor 49 euries incl. 3 maanden garantie :D

Vond een winkel op internet, http://www.e-brokers.nl, die ook opsturen maar je kan ook langs gaan.
Ze hebben nog een aantal van deze schermen staan. Ze staan niet op de site vermeld maar hij zei dat ze er nog een aantal van hadden staan.
Ik ging liever langs zodat ik kon zien dat het scherm ook daadwerkelijk goed was.

Dus als mensen nog een goede 19" CRT zoeken, ga eens informeren bij ze.

Richard

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 96608 op 03-11-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel, de IIYAMA 903 DTA heeft een trinitron beeldbuis, ook de nieuwe versie daarvan, maar die heeft weinig nieuws tov de voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Anoniem: 76476 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:48:
vind ik een beetje veralgemenen: vertrouw ik niet op tweakers.
Nee zo bedoel ik het niet, ik bedoel dat ik mezelf ken en dan ik redelijk wat uurtje's per dag achter mijn beeldscherm zit. Als je dus een scherm kan kopen op tweakers.net weet je bijna zeker dat hij veel aan heeft gestaan, dat is bijvoorbeeld een verschil met een monitor van iemand die af en toe in de week internet.
Kortom de 3 jaar oude monitor van de tweaker is al heel wat intensiever gebruikt dan de 3 jaar oude monitor van de "paar-uur-in-de-week-internetter".

* Gaming247 is op zoek naar een tweedehands 109P40 o.i.d. :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Gaming247 op 22-10-2005 18:18 ]

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:36
Ik heb ook een HM903DT en ben er erg tevreden mee, althans deze, want mijn eerste was wazig zijkanten. ff iiyama gebeld en volgende dag stond er een nieuwe voor de deur :)

Oja, nog een tipje: vaak krijg je een scherper beeld als je niet al te hoog gaat zitten met je refreshrate. Ik draai alles op 85hz omdat dat scherper is dan 100hz, je ziet vanaf 72hz geen flikkering meer, dus 100hz is overbodig (interlaced is natuurlijk een ander verhaal).

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Anoniem: 96608 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:04:
Tip van de dag :

Ik heb zonet een Eizo FlexScan F730 gehaald voor 49 euries incl. 3 maanden garantie :D

Vond een winkel op internet, http://www.e-broker.nl, die ook opsturen maar je kan ook langs gaan.
Ze hebben nog een aantal van deze schermen staan. Ze staan niet op de site vermeld maar hij zei dat ze er nog een aantal van hadden staan.
Ik ging liever langs zodat ik kon zien dat het scherm ook daadwerkelijk goed was.

Dus als mensen nog een goede 19" CRT zoeken, ga eens informeren bij ze.

Richard
Is die zaak nu al failliet :P
Modbreak:Geen HK-niveau onliners aub :o

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kleine typo.... moet www.e-brokers.nl zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kvind het erg dat ik geen koper vind voor mijn IIYAMA 903DTA. Worden crt's dan echt niet meer gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Anoniem: 76476 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:46:
kvind het erg dat ik geen koper vind voor mijn IIYAMA 903DTA. Worden crt's dan echt niet meer gebruikt ?
Ha, ik gebruik het liefste CRT schermpjes, jammer dat ik al net een Philips 22 inch heb gekocht :*)
Modbreak:Ook hier: nutteloze chatopmerking

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 76476 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:46:
Opzich zat ik wel te twijfelen om contact op te nemen met betrekking tot jou monitor.
Maar het is gewoon aantrekkelijker voor mij om even op de hoek, bij de paradigit, een nieuwe Philips monitor te halen! Echte garantie, de nabije locatie, en een volledig nieuwe monitor zijn voor mij de doorslag gevende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook op zoek naar een hele goeie CRT. Er is een winkel in de buurt "tones" die enkel philips verkoopt. En de beste 19" die ze hebben is PHILIPS 109P40 brilliance en het beste 22" is PHILIPS 202P40 22inch. Nu ik heb 2*7800 GTX , FX57, 2GB OCZ ram, .... Ik wil namelijike een goed scherm dat met dit systeem meekan, hoge resoluties, veel herz. Ik heb het liefst een 19" ,22 vind ik te groot. Zou dit philips een goed scherm zijn?
Modbreak:Kom op, lees reviews en eerdere posts in deze topic :o

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan hier iemand posten aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Volgens mij mag je niet op de zelfde dag nog kicken (8>

Enneuh, als je zelf de specs checked, kan je zien hoeveel Hz hij heeft e.d. Vervolgens kan je em vergelijken met andere monitoren. Maar volgens mij is die ene philips wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb geen verstand van videokaarten, maar ik zou eerst zorgen voor een goede videokaart, en daarna voor een monitor ALS JE GAMED. (Ik game nauwelijks, dus zit hier aan een Eizo T765 8) )

Aan de TS: neem die Philips van om de hoek. Lekker makkelijk, en als hij verrot gaat douw je 'm door de ramen heen. Neem je tweedehands, neem dan een Eizo :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
post het hier maar even, ben op zoek naar een 19 of 21 inch model van Eizo, wat is nu een beetje een topmodel uit die klasse?
Modbreak:Lees reviews. Het is hier geen helpdesk. Post alleen als je iets nuttigs gevonden hebt en toe te voegen hebt

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 07-11-2005 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even erbij;

Ik heb een paar keer gepost in deze thread, ik zocht ook een 19" monitor en ik game behoorlijk wat.

Ik heb dus bij de Paradigit, op de hoek jah :P , de Philips 109E5 (of 109E50) gehaalt, voor 169 €.

Ik heb em nou 1,5 dag aangesloten, en mijn huidige mening is als volgt:
Wat een geweldig apparaat! Ik kan 1600*1200 desktop draaien op 72hz, wat voor mij qua Hz voldoende is. De kleuren zijn goed, de ronding is niet overdreven. Wat ook een onwijs voordeel is aan deze monitor: zijn kleine achterkant! Ik heb em zo geplaatst op mijn buro dat mensen als eerst zeggen "wow wat een grote TFT monitor man!" en vervolgens zich realiseren dat het een CRT is :P . De randen zijn mooi klein en soepel afgewerkt. Er zijn maar 3 knoppen om het menu te bedienen, maar dat is geen probleem. Ik mis de Light Frame 3 functie niet, maar ik heb die nooit veel gebruikt op mn stage.
De max resolutie is 2048*1536 (w00t!) @60hz, maar ik kan om ook in 1920*1440 draaien op een verbazende 70hz!

Al met al ben ik lovend :)
Ik zal over een paar weken posten als er iets negatiefs te melden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Yep die zelfde heb ik dus nu ook besteld. Hoop hem binnenkort binnen te hebben, zat ff wachttijd op van een paar dagen. Maar ja dat heb ik der voor over, mijn andere bestelde producten duurde ook nog een dagje of 2 voor ze daar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 08:42
Ik heb nog een Sony Multiscan Trinitron CPD-G420 19" voor je staan als je zou willen.
1280*960@100hz (CRT = 4:3 eh, moet je niet op 1280*1024 gaan draaien). Ben alleen zelf nog niet helemaal eruit over de prijs. Erg goed scherm maar nergens meer te koop dus geen indicatie van de nieuwprijs op dit moment :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

CRT is der zwaar uit aan het gaan overal, ik heb die philips ook maar gepakt ( alles is beter dan mijn huidige Novita 17" die kartelrandjes heeft overal op het scherm de laaste week ) omdat de kwaliteits monitoren zo dun gezaaid waren, en bijna nergens meer echt goed leverbaar zijn. En het lijkt wel of ze de prijs van die modelen nog ietsjes omhoog duwen.

Hoop dat deze het ff een jaartje of 2 tot 3 uithoud en dan haal ik dan wel een mooie TFT :P

[ Voor 14% gewijzigd door Apoca op 01-11-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 23:26

DropjesLover

Dit dus ->

er staan geen Eizo's meer in de pricewatch (geen 19" tenminste) :(

ik heb alleen maar ervaring met een novita beeldscherm; helaas is er na net 2 jaar (geen garantie meer dus) de conector n beetje kapot gegaan, af en toe, als de kabel beweegt, valt er een of meerdere kleuren weg -> rose beeld en dan UT2004 spelen :Y) maar hij doet t nog, maar ben wel aan t ijken voor een nieuwe...

Iiyama Vision Master 1451 LS902UT 19" voor +- 155 euro, misschien maar eens over nadenken :) k heb er ook niet meer als 180 euro voor over eigg...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De LS902UT heb ik juist niet gepakt, omdat op veel forums deze als niet echt goed beschreven werd. K je hoort altijd alleen de klagende mensen das waar. Maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
pascalheister schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 20:02:
post het hier maar even, ben op zoek naar een 19 of 21 inch model van Eizo, wat is nu een beetje een topmodel uit die klasse?
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Eizo zijn 2e hands gewoon te krijgen. Zie ook mijn eerdere post, 50 euro voor een Eizo Flexscan F730 met 3 maanden garantie bij www.e-brokers.nl .

Het zijn kwalitatief goede schermen en ook al houdt dit scherm het maar 2 jaar uit ofzo, tegen die tijd is tft helemaal gangbaar en nog verder door ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107502

Ik heb eens in de T.net Pricewatch gekeken naar de 19 inch CRT monitoren die te koop zijn. Zoals je ziet in de PW zijn het er erg weinig, en veel links in de PW zijn dode links. En ik ga eigenlijk liever niet tweedehands kopen.

Zijn de CRT monitoren echt op hun retour? Ik vind het raar, technisch en prijsmatig zijn CRT's toch nog altijd beter dan de LCD's. Beter contrast, kleurenreproductie, onopmerkbare ghosting, en al gauw zo'n 200 Euro goedkoper dan een goedkope LCD met MVA/PVA paneel. Alleen bij stroomverbruik, warmteproductie, afmeting, gewicht en scherpte zijn LCD's in het voordeel. Toch raar dat de op veel gebieden nog steedds superieure CRT's echt nauwelijks meer verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 107502 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:39:
Ik heb eens in de T.net Pricewatch gekeken naar de 19 inch CRT monitoren die te koop zijn. Zoals je ziet in de PW zijn het er erg weinig, en veel links in de PW zijn dode links. En ik ga eigenlijk liever niet tweedehands kopen.

Zijn de CRT monitoren echt op hun retour? Ik vind het raar, technisch en prijsmatig zijn CRT's toch nog altijd beter dan de LCD's. Beter contrast, kleurenreproductie, onopmerkbare ghosting, en al gauw zo'n 200 Euro goedkoper dan een goedkope LCD met MVA/PVA paneel. Alleen bij stroomverbruik, warmteproductie, afmeting, gewicht en scherpte zijn LCD's in het voordeel. Toch raar dat de op veel gebieden nog steedds superieure CRT's echt nauwelijks meer verkrijgbaar zijn.
Je moet ook onthouden dat CRT monitoren groot en zwaar en log zijn. Je kan er niet veel op voorraad hebben, winkelier zijnde, want ze nemen veel ruimte in beslag. Vooral webshops, die zo veel mogelijk moeten besparen op alles wat ze kunnen om concurrerend te blijven, zullen niet veel monitoren hebben.
Bij winkels zoals de Paradigit hebben ze toch een stuk of 5 modelen staan die je kan kopen, kijk daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar als ik bij grote winkels zoals bijvoorbeeld Mycom kijk, zie ik op hun website dat ze maar een soort CRT verkopen! Bij Paradigit vind ik er ook maar vier verschillende. Dan zijn er internetwinkels die nog meer verschillende CRT's verkopen.

En ries41, bedankt voor de tip over de Eizo van 50 Euro. Mijn Dell 19 inch P991 begint na 5 jaar defect te raken - heb ik hier meerdere schuine strepen op CRT monitor over gepost, retrace lines zijn zichtbaar en die monitor kon eigenlijk nooit goed zwart laten zien zelfs met de brigthness op 0 - en een Samsung 970P LCD kost zo'n € 475,-. Een goede LCD kost een fortuin, ik denk dat ik dan toch maar die Eizo ga kopen, of een tweedehands Iiyama 454.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Anoniem: 107502 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:39:

Ik denk dat het komt omdat een CRT heeft maar drie voordelen heeft t.o.v. een TFT, meerdere "native" resoluties, minder ghosting en goedkoper. Maar verder heeft de TFT alleen maar voordelen, of is op z'n minst gelijkwaardig. Daarnaast moet je niet vergeten dat een CRT zeer snel contrast en kleurechtheid verliest... Voor 95% van de mensen wegen de voordelen van TFT's zwaarder dan de nadelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 07-11-2005 10:12 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Hoedje schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:11:
[...]

Ik denk dat het komt omdat een CRT heeft maar drie voordelen heeft t.o.v. een TFT, meerdere "native" resoluties, minder ghosting en goedkoper. Maar verder heeft de TFT alleen maar voordelen, of is op z'n minst gelijkwaardig. Daarnaast moet je niet vergeten dat een CRT zeer snel contrast en kleurechtheid verliest... Voor 95% van de mensen wegen de voordelen van TFT's zwaarder dan de nadelen.
Daar heb je wel een goede verklaring. De meeste mensen zijn waarschijnlijk niet zo veel eisend, i.t.t. de tweaker. Net zoals er mensen zijn die echt een verschil menen te horen tussen gecomprimeerde en ongecomprimeerde muziek, i.t.t. tot de grote meerderheid die geen verschil hoort en het niet uitmaakt?

Maar wat ik even wou zeggen, ik heb nu die Eizo F730 in huis, en ik ben er wel tevreden mee. Bedankt voor de tip dat e-brokers.nl deze verkocht. Je ziet wel duidelijk dat het tweedehands is, de behuizing van de monitor is op een plek gescheurd, maar het is een verbetering t.o.v. mijn oude Dell 19 inch Trinitron monitor die kuren had en dood aan het gaan is. Wel jammer trouwens dat de beeldbuis van deze Eizo niet plat is. Eigenlijk had ik dan misschien beter een Iiyama Vision Master 454 kunnen kopen, maar in het Vraag en Aanbod onderdeel van T.net wordt deze monitor aangeboden voor prijzen boven de € 100 :/.

• psy
  • Laatst online: 23:04

psy

Hoedje schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:11:
[...]

Je vergeet nog een belangrijke, zwartwaardes. De meeste LCD's kunnen nooit zo zwart tonen zoals een CRT dat wel kan; vooral in spellen als Doom III is dat toch wel jammer.
Als je niet anders gewend bent vind je het misschien normaal, maar als je een goede CRT ernaast zet zie je het meteen.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
psy schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:02:
[...]

Je vergeet nog een belangrijke, zwartwaardes. De meeste LCD's kunnen nooit zo zwart tonen zoals een CRT dat wel kan; vooral in spellen als Doom III is dat toch wel jammer.
Als je niet anders gewend bent vind je het misschien normaal, maar als je een goede CRT ernaast zet zie je het meteen.
Je zegt het zelf al, de meeste...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik zou voor een sun 19inch trinitron flat crt gaan, heerlijk scherm en ideaal voor gamen:D

• Termi
  • Laatst online: 21:23
scorpio schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:58:
Goede TFT duur? :?

Ik heb net de Benq 937s+ gekocht ..
Staat in de pricewatch voor € 310,- en dat is een koopie voor zo'n kwaliteit scherm !! _/-\o_

pricewatch: BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Revieuwers zijn laaiend enthousiast en lees ook eens in Got.

Perfect scherm , geen ghosting of wat dan ook, superscherp en kleurecht.
Ik wil geen Crt weer

Maar ieder zijn eigen keuze.. 8)
Ik werd zelfs voor gek verklaard toen ik dit scherm wou kopen in het grote 17" tft mega snel ik wil graag veel betalen topic :+. Maar goed zo eigenwijs dat ik ben heb het gekocht, en vind het een perfect scherm 0.0 last van ghosting, prijs is leuk 210 euro. Alleen geen DVI kabel :(.
Gaat btw om zijn kleine broertje fp737s

• pascalheister
19 inch monitor is besteld bij E-Brokers, nu even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
vandaag m'n F730 binnen gekregen, wat een beeld zeg :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:50

Deathchant

Don't intend. Do!

@ topicStarter

Ik was destijds aan het twijfelen tussen de Philips Brilliance 10P20 en de Iiyama VisionMasterPro 454.
Ik ben voor deze laatste gegaan (1,5jaar geleden) en deze kan 1600x1200 op 100HZ aan. Hij loopt nog steeds. Dus ik zou je deze aanraden!

Maar ikzelf ga nu een TFT kopen, puur voor compactheid en mobiliteit naar LAN parties. Gesleep van 23,5e onhandige kilo's is me teveel werk.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1