Toon posts:

systeem overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier nu een systeem staan met de volgende HW:
- Een Sapphire Ati 9600 Pro 256
- Een Amd Xp 3200
- en 512 geheugen
- een Sata schijf van Maxtor
Tot mijn redelijk grote verbazing haalde ik laatst een lage score in 3d mark 2003, iets van 4000. Hier heb ik dus een paar vragen over. Ten eerste, is deze score normaal en zo ja raden jullie aan iets ervan over te clocken? Ik heb het niet zo heel erg op het overclocken maar weten jullie misschien of een van deze dingen goed overclockbaar is, want dan wil ik het wel proberen.

Ik gebruik mijn systeempje voor wat internetten en gamen, ik hoef echt niet alles op 1200 en dikke AA te hebben maar als het een beetje draait op 1024 ben ik tevreden.

Dit is een van mijn eerste topics (lees: 1e) en als er iets mis mee is, alvast sorry

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56

Outerspace

Admin General Chat
Wat wil je nu overclocken :?
Je videokaart? of je gehele systeem? Ga je voor het hele systeem zou het eigenlijk in DOC moeten staan ;)
Wat betreft die score, dat zou je zelf kunnen opzoeken op tomshardware of via een andere review site (staan in de faq). Ik weet iig wel dat de 9600 nog wel goed kan presteren, maar je krijgt zowieso meer performance uit een radeon 9800 of een andere snellere kaart.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry, toen ik hem postte had ik zoiets van, hmm nu gaat het meer over mijn hele systeem, maar bedoel je nu dat die 9600 beter kan presteren?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 18:16
Die score's die je krijgt zijn gewoon normaal hoor ;)

Maar als je games wat beter wil spelen kan je beter een nieuwe videokaart kopen zoals de 6600GT of de 6800(LE) + 512MB extra geheugen :)

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

je zou eens kunnen kijken of je met radlinker/clocker die 9600 wat hoger krijgt;

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=609

verder zou 1Gb intern geheugen toch echt geen kwaad kunnen.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, ja daar heb ik zelf ook al aan zitten denken maar het misschien wel zonde om nu een 6800 LE te kopen en dan over een half jaar een nieuw 939 mobo te kopen (ben namelijk 15 en werkloos dus waarvan moeten we dat dan weer betalen :+ ) maar dat zoek ik zelf nog wel uit. To the point, jullie denken niet dat ik hier iets van moet overclocken? Of dat een van die dingen goed overclockbaar is?

• iH8

iH8

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:27:
oke bedankt, ja daar heb ik zelf ook al aan zitten denken maar het misschien wel zonde om nu een 6800 LE te kopen en dan over een half jaar een nieuw 939 mobo te kopen (ben namelijk 15 en werkloos dus waarvan moeten we dat dan weer betalen :+ ) maar dat zoek ik zelf nog wel uit. To the point, jullie denken niet dat ik hier iets van moet overclocken? Of dat een van die dingen goed overclockbaar is?
-as i said- je zou eens kunnen proberen met rustige stapjes in radclocker of dat je je 9600 kaart wat hoger krijgt. als er vanwege een klein budget verder vrijwel niets inzit zou ik toch eens kijken naar een extra 512Mb. dat is redelijk betaalbaar hoor.

Verwijderd

Topicstarter
oke harstikke bedankt, en zit er nog iets van risico aan dat prog? Ik ga het in ieder geval zeker wel proberen.

• iH8

iH8

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:46:
oke harstikke bedankt, en zit er nog iets van risico aan dat prog? Ik ga het in ieder geval zeker wel proberen.
als je in kleine stapjes probeert kan er vrijwel niets fout gaan. kijk even wat je defaultclock is, neem daar 2% van en hoog hem per 2% op. houd je goed je temperaturen in de gaten en goed stresstesten maar. . als je er wat uitgebreiders over wil lezen kun je daar hier op GoT meer dan genoeg over vinden. succes

Verwijderd

Topicstarter
harstikke bedankt, maar op de een of andere manier wil het prog niet starten, ik instaleer het netjes en dan moet het ergens staan, dus ik zoeken, nou het staat ineens in Windows/system32, vind ik best maar daar staat alleen Radclocker en dat wil hij niet openen

Edit: als ik eerst alleen Radlinker instaleer staat er niets in system 32 maar als ik Radclocker ook installeer staat daar wel een radclocker.exe helaas wil die niet geopend worden

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 12:55 ]

• iH8

iH8

radclocker draait als het goed is altijd mee als tabblad onder je geadvanceerde video-opties.

Verwijderd

Topicstarter
iH8 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:05:
radclocker draait als het goed is altijd mee als tabblad onder je geadvanceerde video-opties.
geweldig, daar had ik nog niet gezocht, ik zie dat je hier aardig wat dingen kan veranderen, heb je nog tips van dingen die niet standaard optimaal staan. En moet ik verder de snelheid van geheugen en Gpu synchroniseren?

• iH8

iH8

ik zou zeggen kijk eens rustig rond in die clocker, lees de documentatie. wat fijn werkt op de ene card werkt misschien niet fijn op de andere. is meer een soort van trail & error. als je het maar allemaal rustig aan doet. wat betreft gpu/mem clock. als je je gpu 2% omhoog gooit, doe je ook 2% op je mem. houd je temperaturen goed in de gaten en benchmarken maar.

Pagina: 1