[php] probleem met sessies?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

voor mijn opleiding werk ik één dag per week aan een project genaamd Hemobase, een webbased registratiesysteem voor een ziekenhuis. Uit veiligheidsoverwegingen worden nieuwe versies eerst op een acceptatieserver geplaatst, pas als deze zijn goedgekeurd, worden deze overgeplaatst naar de productieserver. Dit geschiedt via een tool die de bestanden kopieert naar de productieserver.

Deze tool heeft altijd goed gewerkt (sinds februari dit jaar), tot er nu opeens na de zomervakantie een probleem optreedt. Het is niet meer mogelijk om in te loggen. Ik heb wat echo's in de code geplaatst, en het blijkt dat de sessiedata niet goed bewaard wordt. De inloggegevens worden wel bewaard op de eerstvolgende pagina, maar als daar iframes worden ingeladen met benodigde content, dan controleren die ook op inloggegevens en daar is de sessie blijkbaar leeg. Hierdoor logt de gebruiker gelijk weer uit en is er voor de beheerder dus geen mogelijkheid om een nieuwe versie over te zetten. De code van de tool is niet gewijzigd sinds februari, dus dat zou de oorzaak volgens mij niet kunnen zijn.. :?

Hopelijk is er iemand die hier een antwoord op weet?

edit: typfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

waarschijnlijk heeft iemand php geupdate :) ik zou even kijken in changelogs etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Wordt er ge'echo'ed voordat de session_start() aangeroepen wordt?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt niet ge-echo-ed iig :) Ik zal de versie eens nakijken. Zou ik een configuratieinstelling moeten wijzigen als de php versie is veranderd dan?

Edit:

Ik heb net met iemand van systeembeheer gesproken, en hij heeft verteld dat de servers zijn verhuisd op 22 september, rond de tijd dat de problemen zijn begonnen. Maar volgens hem is er verder niets veranderd, de schijven zijn gewoon over gezet. Zij weten dus ook niet weat het probleem is :/ Iemand die een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

phpinfo() en kijk dan wat er anders is met vroeger, volgens mij is het gewoon geupdate en werkt je code niet meer omdat *iets* is veranderd :) zonder verandering stopt het er niet spontaan mee namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het zou ook nog kunnen komen door het accepter van cookies of iets dergelijks. Vorig jaar is SP1 natuurlijk uitgekomen en daar wordt veel strikter met het uitgeven van cookies omgegaan. Probeer om het te testen eens om je security level van je IE op low te zetten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06

crisp

Devver

Pixelated

Klinkt inderdaad als een security-issue mbt cookies die als 3rd party worden gezien (door het gebruik van iframes); zoek eens op 'P3P policy header' ;)

Om dat te verifieren kan je eens testen met je privacy settings op 'low' en/of een andere browser.

[ Voor 26% gewijzigd door crisp op 18-10-2005 12:26 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb low privacy settings ff geprobeerd, maar helaas helpt het niet :'( Wat phpinfo betreft, ik heb geen enkel idee welke instellingen er voorheen in stonden, dus ik kan het ook niet controleren, bovendien weet ik ook niets van die configuratie. Is er een bepaalde instelling die de sessies afhandelt?
Pagina: 1