Plextor 12/10/32 maar niet 'on the fly'

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb een Plextor 12/10/32 ide en een Philips 48 speed cd-romspeler. Nu kan ik onder w2k met Easy Cd Creator 4 deluxe niet een cd on the fly kopiëren op de maximale snelheid.(12x)

Easy Cd Creator zegt dan dat mijn cd-rom speler niet snel genoeg is om on the fly te kopiëren. Maximaal 8x is mogelijk

Wat kan ik hier aan doen. Moet ik een snellere cd-romspeler kopen (bijvoorbeeld de Kenwood 72X) of zijn er ander oplossingen? :(

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Verwijderd

Neem een echt brandprogramma >:)
Easy Coaster Creator kan namelijk niet echt wereldschokkende dingen.

Denk bijvoorbeeld aan Nero of CDRWin.

Trouwens, met burn-proof zou cd-lees snelheid toch niet uit moeten maken?....
Dat bedoel ik dus met Easy Coaster Creator |:(

Verwijderd

Probeer eens met CDSpeed (http://www.cdspeed2000.com/) te testen wat de lees snelheid is van de lezer..
Kan best dat hij gewoon te traag is om on the fly te kopieren....
De normale leessnelheid zegt nix overigens in het geval van on the fly..

Verwijderd

Maybe kijk ff wat cdrwin of fireburner zeg als je met 12x on the fly burned....

Anders schaf een plextor cdrom playertje

of tja als je geld teveel heb scsi toch?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45

@r!k

It is I, Leclerq

Neem CLONECD!!!

Perfect programaatje voor disc to disc copy.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Zeer waarschijnlijk (>99%) ligt dit aan je cd-romspeler. Test inderdaad eerst eens even de snelehied van je cd-romspeler. Kun je wel/niet op 1-speed branden vanaf je harde schijf?

zie ook:
Op zondag 14 januari 2001 15:11 schreef Marsipulami het volgende:
Hi Smarron!

Let bij de aanschaf van een cd-romspeler even op de DAE-snelheid van de speler. Er zijn zat 50/52-speed spelers die een DAE-snelheid van nog geen 8-speed halen.

DAE staat voor Digital Audio Extraction, DAE-snelheid is dus die snelheid waarmee de speler audio cd's kan lezen. Dit is erg belangrijk wanneer je 'on the fly' (direct van cd-rom naar brander, zonder harddisk dus) cdr(w)'s wilt branden. Je kunt dan de allersnelste brander hebben, toch bepaalt de DAE-snelheid van je cd-romspeler dan de snelheid van het branden.

Een en ander is getest op het volgende adres: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=9

In deze test is een aantal spelers onder de loep genomen, waarbij slechts 2 in aanmerking komen om op 12-speed 'on-the-fly' te branden: de Plextor 40-speed (SCSI) en de Kenwoord 72-speed.

Wat betreft eigen ervaring kan ik je het volgende vertellen: Ik heb nu een weekje of drie de Plextor 40-speed (Plextor UltraPlex 40max SCSI) en hij draait echt perfect. Het is de stilste speler die ik tot nu toe heb gehad. Installatie was een eitje (geen uitdaging dus). En de combinatie met mijn brander (ook Plextor, Plexwriter 12/10/32s, ook SCSI dus) is werkelijk perfect. Branden is geen enkel probleem, 'on-the-fly' absoluut ook niet, welk brand-programma je ook gebruikt. ik heb er nu al 40 cd's op gebrand: no problemo. Maar nu heb ik het te veel over de brander, je vraag ging tenslotte over de speler.

Ik heb ook een aantal cd's geript. Dus gelezen van de cd-romspeler en weggeschreven naar de harddisk/ Daarmee kun je dus de DAE-snelheid van je speler testen. En inderdaad, bij het eerste nummer haalt ie een snelheid van zo'n 18/19-speed. Een cd-speler leest van binnen naar buiten. --> De cd-spelers draaien (tegenwoordig) op een constante snelheid. --> Een rondje aan de binnenkant van de cd is kleiner dan aan de buitenkant. --> Aan de binnenkant van de cd leest de speler dus het langzaamst.

Als je nu de snelheid van de eerste (audio)track test, weet je min of meer de minimum snelheid van DAE. Eeen programma'tje waar je mee kan testen vind je bijvoorbeeld op: http://209.15.164.79/go.php3?link=cddae.html

Ik hoop dat je wat kunt met deze info, ik kan je de Plextor in ieder geval van harte aanbevelen. Wat betreft andere (moderne) spelers heb ik zelf geen ervaring.

De groeten!!

• Stimpy001
Ik weet dat het niet uit maakt omdat ik Burn-Proof heb maar waarom zou ik dat willen gebruiken hij moet toch gewoon 'on the fly' kunnen burnen.

Ik zal het eens een keertje met NERO 5.0.3.5 of cdrwin 3.8 proberen. En ik zal ook de snelheid van mijn CD-romspeler eens testen. Volgens mij is dit namelijk een klote ding.

Zijn er nog andere suggesties? Voor bijvoorbeeld een andere CD-Romspeler

Verwijderd

Vergeet even je software. Ik heb dezelfde brander als jij (in SCSI iig) en bij mij draaien alle programma's met alle cdr's!!!
Kijk dus even naar mijn opmerking hierboven.

Enne... Burn-proof of niet, je wilt toch dat je brander zo min mogelijk gebruik maakt van z'n Burn-proof. Bij mij heeft ie dat nog maar een keertje gedaan. Toen was ik aan het branden, internetten en scannen tegelijk.

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 13:40 schreef ErikH het volgende:
Neem CLONECD!!!

Perfect programaatje voor disc to disc copy.
Met CloneCD kan je niet 'on-the-fly' copieren alleen image en daar gaat het hier juist om |:(

--
Ik denk dat het ook aan je CDROM speler ligt. Ik heb zelf alles SCSI dus geen problemen mee....maar daar heb je niks aan.
Andere CDROM misschien?
Test het eerst even en kijk of het de CDROM is of misschien is er wel een proggie die aan staat die je systeem belast. Denk aan KOE ofzo...Suc6 ;)

• Stimpy001
Zoals ik al eerder zei welke CD-Rom zal ik dan moeten halen? Als het daaraan zal liggen. Geef suggesties voor IDE en voor SCSI.

SCSI zal waarschijnlijk toch wel de Plextor zijn.

Verwijderd

Zeg Stimpy001, lees je wel wat anderen hier schrijven?? We doen dit om je te helpen, hoor.

LEES DUS WAT IK HIER 5 BERICHTJES BOVEN SCHREEF!!!

Voordat je gaat kopen, check nou even of het wel aan je cd-rom speler ligt. Ik vermoed van wel, maar zeker weten doe ik dat niet. Draai dus ff een testprogramma!

Wil je kopen, dan denk ik dat de Plextor SCSI inderdaad de beste speler is die op dit momnet is te krijgen. Er is weliswaar nnog een snellere, da's de Kenwood 72-speed. Maar die is niet geheel zonder problemen, zoals je hebt kunnen lezen in de vele postings op dit forum.

Als je andere postings op dit forum lees (gebruik: search!!) kun je ook een antwoord krijgen op je vraag.

• Stimpy001
Zeg Marsipulami. als mijn cd-romspeler niet goed uit de test komt dan weet ik in ieder geval al wel welke nieuwe cd-romspeler ik moet gaan halen.

Ik volg echt wel je advies op hoor. *D

Verwijderd

Sorry voor mijn lichtelijk geïrriteerde reactie. Die Plex is echt een heel goede keuze mocht je daar aan toe zijn.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb een Ultraplex 32x SCSI naast m'n Plex 12/10/32A hangen, on the fly gaat perfecto.
Ik zou het wel weten wat voor cdrom speler ik zou kopen !! (Plextor !!)
Wanneer zou Plextor nou eigenlijk es met een DVD speler komen ?!?!

• Stimpy001
Ik ga vanavond mijn snelheid testen. Morgen laat ik het resultaat wel weten.

• Stimpy001
Zeg Marsipulami ik heb dat stukje van Hardwareinfo.net nogeens goed doorgenomen.

Nu zie ik daar het volgende staan:
Samen de Kenwood 72X is de Plextor 40X de enige drive waarmee we probleemloos op 12X speed on-the-fly audio-cd’s zouden kunnen kopiëren.
Betekent dit dat je alleen maar audio cd's on the fly kan burnen met die pLextor of bedoelen ze ook data Cd's

Verwijderd

Meestal lezen CD-roms audio langzamer dan data. Behalve Plextor dan :)

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 12:39 schreef Stimpy001 het volgende:
Zeg Marsipulami ik heb dat stukje van Hardwareinfo.net nogeens goed doorgenomen.

Nu zie ik daar het volgende staan:
[..]
Betekent dit dat je alleen maar audio cd's on the fly kan burnen met die pLextor of bedoelen ze ook data Cd's
Nee natuurlijk niet. |:(Ik gaf dit aan omdat de meeste cd-romspelers meer problemen hebben met DAE dan met (andere) data.
Wel ff serieus blijven ,he!!!

Verwijderd

Voor audio is dat maar heel normaal (DAE is meestal veeeeeel langzamer)

Voor data CDs moet je gewoon je registry hacken, en ECDC uitleggen dat je CD minimaal 24x is. Je vindt het onder HKEY_CURRENT_USER/Software/Adaptec en dan je CDROM gegevens opzoeken in een van de subgroepen.

• Stimpy001
Ik heb ff mijn DAE getest. Blijkt van mijn Philips 48-speed maar 7.9 te zijn. Mijn barnder Plextor 12/10/32 haalt met gemak 12.9. Ik heb dus gewoon een k**t cd-romspeler. Ik ga dus maar eens op zoek naar een andere.

Verwijderd

Mhh ja,
m'n semi-antieke Ultraplex SCSI(32-speed)haalt ook 12x on the fly.

Verwijderd

DAE dus ja, audio :)

Verwijderd

Ze hangen toch niet op dezelfde IDE hoop ik ?

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
..ik kan met mij 12x10x32 plextoretje (ide) ook maar iets van 4x on the fly branden..ik heb een pioneer 105s dvd speler, dus daar zal het nie aan liggen...maar nero zegt telkens van dat het de eerst x is dat ik on the fly brand (is niet zo!!) en datie eerst moet testen en maar op 4x kan branden...:?

erg vaag dus...iemand oplossingen??

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 23:26 schreef blinkymichiel het volgende:
(...)
..ik heb een pioneer 105s dvd speler, dus daar zal het nie aan liggen...
(...)
De Pioneer DVD115 heeft bij DAE een startsnelheid van slechts 4,66. Da's dus veel te weinig om 'on-the-fly' te branden.

Zie:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=9

Als je het niet vertrouwt test je 'm toch zelf even met cdspeed99 ofzo!

• Bohjaaaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Inderdaad ja, ik heb ook die k.tdvdspeler. Ja die met dat slot in systeem. Oh, wat mooi dacht ik, mot ik hebben. Had ik dat maar niet gedaan, wat een rampebak!!!! Heb je ook dat wanneer je er een cd indouwt en je denkt na een seconde of 6: "hehe, nu gaat ie eindelijk opstarten!!...:) " , hoor je dan opeens: TAAAAK!!!! en dat gaat zo 3 keer door, voordat ie echt met lezen begint. 1 woord voor dat apperaat: WAARDELOOS. En het ergste is: voordat ik dat ding kocht had ik een Plextor Scsi 32x en die verkocht aan mijn collegea. Alleen omdat ik een DVD wilde |:( Ik ga me binnenkort maar een 40x Plextor halen, die dingen doen het tenminste!!!! ;)
Op vrijdag 19 januari 2001 01:52 schreef Marsipulami het volgende:

[..]
De Pioneer DVD115 heeft bij DAE een startsnelheid van slechts 4,66. Da's dus veel te weinig om 'on-the-fly' te branden.

Zie:
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89&page=9

Als je het niet vertrouwt test je 'm toch zelf even met cdspeed99 ofzo!

Verwijderd

Ultraplex 40 is het enige dat garantie geeft! Burnproof enzow is leuk, maar ik zie het nut er niet van, ik verneuk nooit een cdtje. Ik wil natuurlijk niet je spul afkraken he! Maar dat geld had je beter kunnen uitgeven aan een scsi kaartje+Plexie 8x.
En idd Nero, CDRwin of WinOnCD. Zelf gebruik ik Nero5 zonder enige problemen. Als ik EZCD installeerde (niet versie 4) kon ik ook niet hoger dan 6x :?. Lekker vaag dus. EZCD zuigt als de neten!
Pagina: 1