Probleem met recente Nvidia drivers en tv-out.

Pagina: 1
Acties:

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-08 21:17
Heb net enkele zoekopdrachten gedaan, maar werd er niet echt wijzer uit vandaar de volgende vraag:

Een vriend van mij heeft de voorlaatste Medion pc uit de Aldi gekocht en gisteren hebben we voor de eerste maal zijn tv-out getest. Na het aansluiten van de s-video kabel zag alles er goed uit bij het opstarten, het beeld werd perfect gecloned tot na de laadbalk van Windows, dan zag je enkel nog beeld op de monitor wat bij mijn weten normaal is als je voor de eerste maal aansluit. Vervolgens dus via N-view geprobeerd het beeld te clonen/uitbreiden maar zonder succes. De tv wordt wel degelijk gedetecteerd want je kan hem selecteren en configureren, maar als je uitbreidt/cloned blijft het beeld op de tv zwart.

Na alles zowat getest te hebben, kon het nog maar aan één ding liggen: drivers.

Dus als logisch gevolg terug de meegeleverde drivers geïnstalleerd 66.93 voor XP/2000 en guess what? De tv-out werkte perfect.

Volgend probleem: BF2 draait niet onder deze drivers, er is blijkbaar een soort controle toegevoegd waardoor het spel niet verder gaat na het inloggen omdat je drivers te oud zijn. Vervolgens wat zitten testen met de drivers uit Nvidia 's archief en blijkbaar werkt de tv-out niet met de laatste 2 versies (78.01 & 77.77) maar wel met zijn release en degene erna (66.93 & 71.84). Er zijn nog 2 releases ertussen die we nog niet hebben getest (71.89 & 77.72).

Uiteraard wil je een spel als BF2 niet spelen met een oudere versie van de drivers want het ziet er gewoon niet uit, dus vroeg ik mij af of er nog mensen zijn die dit probleem hebben en of hiervoor een oplossing is zodat je met de laatste drivers wel tv-out kan gebruiken?

Ik denk dat zijn kaart een door Medion gemodde versie is van de GF 6200, maar ben niet zeker dus zal het ff navragen en hier aanpassen.

Bedankt al voor de tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Largamelion op 18-10-2005 10:33 ]

YouTube

Verwijderd

ik denk dat de ingestelde resoluties de tv niet aankunnen , of andersom natuurlijk.
Hij zal dan bij het opstarten wel werken totdat windows zijn ingestelde resoluties al dan niet vanuit de nvidia drivers wil inschakelen

Ik zou dus de instellingen vrij licht en simpel in stellen een steeds rebooten, of heb je in de windowsd profiel mischen helemaal geen tweede monitor ingeschakeld staan , geen apply geklikt??

• Largamelion
De resolutie van z'n monitor (930 BF)staat op 1280x1024. Die van zijn tv hebben we getest op 800x600 en 1024x768 wat normaal het maximum is voor een tv. Bij clonen van het beeld kan ik mij voorstellen dat deze uiteenlopende resoluties problemen kunnen geven, maar bij een uitbreiding zijn de resoluties onafhankelijk van elkaar en mag dit dus geen problemen geven.

'Apply' heb ik wel zeker gedrukt hoor, je krijgt dan zo 'n venstertje dat m automatisch terugschakelt als je niet op 'ok' klikt.

Ik heb redelijk wat ervaring met tv-out configuraties en het is 100% zeker de fout van de drivers, maar waar die juist zit is iets anders :( .

YouTube

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Er zijn weer een zooitje beta's uit die je eventueel kan proberen.
Verwijder alleen wel alle restjes van de oude driver voordat je de ander probeerd.

Verwijderd

als je er van overtuigd bent dat het daar aan ligt zou ik contact zoeken met Nvidia en alle gegeven merk type etc gegeven van je hardware en het probleem omschrijven.
Ik moet zeggen dat ik dit probleem ook heb gehad maar door een van clone te verandere naar span bijvoorbeeld was het opgelost.

Mogelijk is een bekend incompatibiliteits probleem maar mischien hebben ze ook direct de oplossing, al meerdere drivers geprobeerd?
probeer ook eens alleen de kale driver te installeren i.p.v de hele Nvidia package

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 10:43 ]

• Largamelion
@ShellGhost:

Ik zet steeds nieuwe drivers over de oudere zonder deze eerst te verwijderen... nog nooit problemen mee gehad en kan me ook niet indenken dat het probleem hier ligt. Beta 's blijf ik ook liever af, dan krijg je mss nog een heleboel andere problemen.

@vxmd:

Geeft Nvidia support op zo 'n dingen? Of krijg je dan zo één of andere standaard mail waar je niets aan hebt? :O
Waar vind ik die kale drivers? Op de site van Nvidia zelf? Of zijn er anders getweakte drivers van Nvidia verkrijgbaar zoals de Omega drivers voor ATI kaarten?

[ Voor 12% gewijzigd door Largamelion op 18-10-2005 14:40 ]

YouTube

• Largamelion
Heb hier net een site ontdekt (guru3d.com) die een heleboel beta drivers hebben, mss toch 's proberen dan maar.

Het gaat hier dus om een GF 6610XL.

Denk dat ik de laatste Forceware (81.84) er eens op zal smijten en zien of dat helpt.

YouTube

• Largamelion
Nieuwe Nvidia drivers hebben het probleem opgelost :) .

Thx

YouTube

Pagina: 1