Toon posts:

BEFSX41 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys BEFSX41, hier heb ik een hele tijd prima mee kunnen werken.
Toen het apparaat goed werkte, draaide deze alleen als dhcp server en routerde m'n chello internet door.

Nu is het zo sinds kort dat ik de Ip adressen statisch heb ingesteld(via Dynamic routing entry's) omdat ik mijn ftp server wil kunnen benaderen van buiten af en uiteraard dat met een geforwarde port 21, natuurlijk wel iedere keer naar het zelfde ip anders moet ik steeds de geforwarde poort naar een andere ip doorlinken.Dus vandaar! :9

Maar nu is het zo ik na iedere keer settings saven niet meer terug kom in router, als dit nou bij het veranderen van het wachtwoord gebeurd oke maar helaas bij ieder keer dat ik de settings save komt hij niet meer terug in het router menu en krijg ik een timeout. :?
Opnieuw proberen in te loggen heeft dan ook geen zin, zo'n 5 minuten wachten en ik kan weer in menu komen om 1 keer de settings te saven. :?

Dit is natuurlijk een erg vervelende manier van instellingen opslaan, ook is het zo dat de router soms geen internet verbinding door laat maar wel het interne netwerk aan het werk houd.
Ook als ik na het opslaan van instellingen niet meer in de router kom werkt het netwerk nog wel, erg vreemd dus.

Er zijn dus statische ip's ingesteld voor iedere pc maar er is nog steeds een dhcp server enabled, ook moest ik bij de statische adressen de optie "hopcount" invoeren, daar heb ik 1 ingevuld.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de "bugs" of irritaties van de BEFSX41 of weten om te gaan met deze problemen???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 10:40 ]

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-04 19:28
Welke firmware versie heb je? Versie 1.50.18 (die wordt aangeraden bij linksys) blijkt erg brak te zijn. Ik ben zelf overgestapt naar 1.52.6_beta1. Nu heb ik niet meer het probleem dat inloggen op skype zorgt dat mijn router reset.

Of dit ook jou probleem op gaat lossen weet ik niet, maar je kunt het proberen.
Dat wel eerst de router terugzetten naar factory defaults! Anders kun je de router verneuken :)

Verwijderd

Ik heb ook een BEFSX41
En als ik op msn inlog krijg ik ook problemen. Heel mijn router reset... waar kan je die beta downloaden?

ontopic: ik denk dat het met firmware update is op te lossen. Het ziet er uit als een software probleem in je router.

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-04 19:28
De firmware is hier te vinden onder de ;)
Werkt nog steeds perfect!