Ik wil een deze dagen graag een Diamondmax 9 80GB SATA150 schijf kopen. Nu heb ik gehoord dat er problemen zijn met de Diamondmax schijven en de nForce 4 chipset. Klopt dit, en heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil namelijk van m'n PC (zie signature) een dual boot systeem maken met SuSE 10 64bit en WinXP. Als er inderdaad problemen zijn met de nForce 4 chip, zijn deze dan te verhelpen door de schijf aan te sluiten op de Silicon Image SATA chip?
Als het goed is hebben de nieuwere schijven ook de nieuwste firmware, dus zul je geen problemen ondervinden.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Volgens mij was dat vooral met de 10 serie, en is dat door een firmwareupdate van MB en/of HD wel op te lossen. Als je e.e.a. recent hebt gekocht, zal het wel meevallen, met die problemen.
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Het zal waarschijnlijk dus wel meevallen met de problemen aangezien ik een Diamondmax 9 koop. Anders kan ik 'm altijd nog ruilen en neem ik wel een WD HD.
In principe heb je gelijk, maar met een combinatie die ik kocht (nforce4 + DM10 + nieuwste firmware uit de fabriek) had ik toch hele rare problemen.Prutz0r schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:05:
Als het goed is hebben de nieuwere schijven ook de nieuwste firmware, dus zul je geen problemen ondervinden.
Heb een andere schijf gekocht, een Seagate, en vanaf die dag waren AL mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. (Klopt af!)
* Gunner raadt iedereen een Maxtor schijf af i.c.m een (Asus) Nforce4 mobo
DM9 had dezelfde problemen, wat de je er mee doet moet je zelf weten, ik deel slechts mijn ervaringen. Als ik jou was zou ik direct voor een WD gaan in plaats van gezeur met omruilen etc etcLawrentium schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:12:
Het zal waarschijnlijk dus wel meevallen met de problemen aangezien ik een Diamondmax 9 koop. Anders kan ik 'm altijd nog ruilen en neem ik wel een WD HD.
[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 18-10-2005 10:19 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
In dat geval is het misschien inderdaad beter om voor een WD te gaan. Opzich is dat misschien wel een betere keuze ook, omdat ik thuis alleen maar WD HD's heb liggen, dus ook geen gerotzooi met compatibiliteits problemen (heb vaak gezeur gehad tussen harde schijven van 2 verschillende fabrikanten).
Hier is onderhand genoeg over te vinden, tik eens Diamondmax en nForce4 in de search.
Hier een voorbeeld: Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
Hier een voorbeeld: Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()