[IIS] Caching Truetype fonts in IIS?*

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor een aantal projecten genereer ik plaatjes met tekst. Dit is vaak in het (Truetype) font van die klant. Dat werkt natuurlijk prima, alleen hebben we elke keer weer een probleem wanneer één van die sites online gaat. Het lijkt er namelijk op dat IIS ergens een cache heeft van fonts.

Zodra ik een nieuw Truetype font installeer (netjes via config.scherm) zien de webapplicaties dat font nog niet. Meestal pas na een restart van IIS. Op testservers is dat niet zo erg, maar op live-servers zomaar IIS restarten is lastig. Alleen het process aspnet_wp.dll killen via de taskmanager helpt helaas ook niet.

Iemand daar toevallig een oplossing voor?
Ik heb al gezocht, maar er valt helaas weinig over te vinden (en het is lastig zoeken naar zo'n specifiek probleem) :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Dit is eerder iets voor SA geloof ik.
Met programmeren heeft het zoveel niet te maken; waarschijnlijk eerder met instellingen v IIS.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
restarten van iis mag niet :? maar wel overdag code veranderen en fonts bijplaatsen :?

die paar tellen dat je geen iis hebt gaat echt niemand merken.. + als je het echt goed wilt doen zet je netjes meerdere IIS servers op en gooi je die in een NLB

scriptje maken met ' net stop w3svc & net start w3svc' (kan je zo overkopieeren hier ;) )

A wise man's life is based around fuck you

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zwelgje schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:15:
restarten van iis mag niet :? maar wel overdag code veranderen en fonts bijplaatsen :?
Code aanpassen doen we lokaal. Daarna gaat het naar een lokale testserver. Vervolgens naar een live test-webserver (zodat de klant eea kan testen en bekijken) en als laatste naar een live webserver.
Fonts bijplaatsen op een webserver kan geen kwaad natuurlijk, heeft niemand last van.
die paar tellen dat je geen iis hebt gaat echt niemand merken.. + als je het echt goed wilt doen zet je netjes meerdere IIS servers op en gooi je die in een NLB
Je webserver moeten restarten omdat er een fontje is geinstalleerd is gewoon kut. En dat IIS even weg is, dat is opzich geen ramp, maar er draaien ook wat webapplicaties op die server. Vervelend voor die mensen die ermee werken (en vervolgens sessie-informatie weg is enzovoort).

Maar je hebt geen oplossing dus?