[Laserprinter]Schadelijk of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr.Vulcano
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 15:43
Ik ben van plan een laserprinter aan te schaffen en deze zal in dezelfde kamer terechtkomen waar ik werk. Ik heb wel eens eerder wat opgevangen dat er wel enig gezondheidsrisico aan verbonden zit. Nu vraag ik mij af hoe serieus ik het gezondheidsrisico moet nemen.
Meer info is bij Tros Radar te vinden.
Naar aanleiding van die uitzending zijn er bij het CNV al 250 klachten binnengekomen.

Het probleem bestaat uit het feit dat de fijn stoffen die de laserprinter verspreidt, zware metalen zouden bevatten. De fabrikanten geven aan dat aan alle eisen voldaan wordt. In Duitsland mag de laserprinter niet op de werkplek zelf aanwezig zijn.

Hoe schadelijk denk jij dat de laserprinter is en waar zou je op kunnen letten als je een laserprinter aanschaft?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb sinds dat de hp2 uitkwam een laserprinter op 2 meter staan. Staat nu een hp4550. Ik leef nog steeds. Bullshit onderzoek volgens mij.

Mijn gezondsheidsrisco neemt ook toe als ik met gsm bel, achter een tv/beeldscherm zit of te weinig slaap....

if broken it is, fix it you should

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Wanneer je zo nu en dan print is er weinig aan de hand.
Dat onderzoek ging volgens mij ook voornamelijk om het verwisselen van de cardtridge wanneer die op was. Dat er dan fijn poeder in de lucht kwam wat schadelijk kan zijn.

Verwijderd

elgringo schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:23:
Ik heb sinds dat de hp2 uitkwam een laserprinter op 2 meter staan. Staat nu een hp4550. Ik leef nog steeds. Bullshit onderzoek volgens mij.
Dit is een slecht argument. Mijn Opa is 78 jaar geworden ondanks vele sigaretten, terwijl roken wel bewezen slecht is.

Misschien je printer in een kastje zetten?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Iedereen gaat dood. De beste manier om dood te gaan is geboren worden.

IMHO is het overdreven. Het onderzoek rammelt van alle kanten, er worden beweringen gedaan over onderzoeken van 10 jaar geleden. Het is nooit een geheim geweest dat laserprinters de lucht verpesten, vroeger vooral door ozon, maar er werken echt 1000'en mensen in kantoren waar laserprinters staan, en nu pas hoor je er iets van terwijl de uitstoot al zo sterk verminderd is.
Voor mij valt dit onder luxekwaaltjes, klagen omdat er geklaagd moet worden.

Oh ja, use the search: Tonerziekte? (tros radar 26-09-05)

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 18-10-2005 09:36 ]

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Wat een onzin wordt hier verteld. Hoe meer en hoe langer je wordt blootgesteld aan stoffen uit laserprinters, hoe meer kans je hebt om er ziek van te worden. Het is dus niet zo dat je gerandeerd ziek wordt van die stoffen. Hetzelfde geldt voor roken: hoe meer en hoe langer je rookt, hoe groter de kans is ziek te worden.

Verwijderd

nou ik kan je vertellen dat het echt wel op je gezondheid kan slaan hoor, maar niet wanneer je maar een paar printjes maakt

gevaar levert het idd pas wanneer de cartdrige verwisseld wordt en als de printer contineu loopt te stampen want dan komen de stofdeeltjes in de lucht

kleine hoeveelheden is echt geen probleem.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:36:
nou ik kan je vertellen dat het echt wel op je gezondheid kan slaan hoor, maar niet wanneer je maar een paar printjes maakt

gevaar levert het idd pas wanneer de cartdrige verwisseld wordt en als de printer contineu loopt te stampen want dan komen de stofdeeltjes in de lucht
Right 8)7
Dus bij kleine hoeveelheden komt er niets vrij, maar als ik meer print wel? Of in beide situaties komt er wat vrij of in beide situaties niet. Zo simpel ligt het volgens mij. En in dit geval is bewezen dat het vrij komt, in welke hoeveelheden en hoe slecht het is daargelaten.
kleine hoeveelheden is echt geen probleem.
Klopt, maar hoe groot zijn de kleine hoeveelheden? Als ze net te groot zijn kan je zo op een dag toch teveel binnen krijgen, het telt op. Ik denk niet dat je dat zo kan stellen.

@TS: als je de mogelijkheid hebt goed te ventileren, doe dat dan. Of als je de mogelijkheid hebt de printer ergens anders te plaatsen waar je er niet direct naast zit dan kan dat natuurlijk nooit kwaad.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1