2 rooien aan pc die nog geen lemmings draaien kan

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

• dazzle999
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05-2024
hoi ik heb sinds kort een nieuw systeempje gekocht en heb de nodige problemen telkens als ik een game spelen wil bijv doom3 f.e.a.r of total overdose of zo begint het allemaal prima maar na een paar minuten loopt alles vast zodanig dat ik moet resetten want niks werkt meer
alle nieuwe drivers gedownload die ik vinden kon maar niks hielp.....help
de specs van mijn systeem zijn:
amd 4200+ dual core
k8t800 msi moederbord
4gb intern geheugen 2 x 2 gb infineon
ati x800pro + crossfire
xerox 19" tft (jah die zwarte glimmer zonder dode pikkels w00t)

als iemand een idee heeft what to do hoor ik het graag
bios is gefashed tot laatste nieuwe versie ivm dual core ondersteuning maar de klachten waren al van voor de flash....

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:57
Lijkt op een warmte-probleem. Videokaart(en) worden mogelijk te warm en dan stoppen ze er mee.
Tenminste, ik lees dat je er 2 hebt (crossfire) - correct me if I'm wrong. :)

Dit verhaal heb ik in het verleden met de voodookaarten in SLI opstelling ook wel eens gehoord. 2 kaarten erin en na enige tijd vastlopen.
1 kaart eruit en zonder problemen spelen.

De kaarten moesten dusdanig dicht bij elkaar geplaatst worden dat ze hun warmte niet kwijt konden.

[ Voor 4% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 18-10-2005 09:03 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Voeding heeft te weinig 'power'?
Temperaturen te hoog?

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Hier kunnen we zo niet zo heel veel mee. Je geeft niet aan wat je al geprobeerd hebt, kijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:13
je beschrijving is een beetje onduidelijk. blijft het beeld normaal, maar freezed hij helemaal? vertekend het beeld? hoor je piepjes?

weet je zeker dat je ook de goede bios flash erop heb gezet..? dat alle letters volledig gelijk zijn..? * BootVluchteling spreekt uit ervaring :X

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
Een ander probleem kan natuurlijk zijn dat de adresspace van Windows boven de 4 GB uitkomt en ik kan me heel goed voorstellen dat je drivers gebruikt die daarvan over de zeik gaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

k8t800 msi moederbord

en wat voor bord is dat dan ?
kunnen er 5 zijn ?
ati x800pro + crossfire
en waarom crossfire dan ?
dat ondersteunen deze borden toch helemaal niet ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Je topic titel :X

idd waarschijnlijk hitte probleem, check je fannetjes zou ik zeggen. Heb je het zelf de pc geassambleerd?

• dazzle999
kt8 neo2 socket 939 mobo

het beeld geeft links bovenin een flikkering en dan een freeze en geluid loopt en dan krijg ik een no signal melding op mijn monitor
de voeding is vast niet het probleem ik heb een 460 watt voeding....
tevens de juiste bios geflashed
de crossfire zat bij de kaart was een pakket via internet bested uit de states(heb geen idee of die onderseund wordt eigenlijk maar krijg geen foutmeldingen hierdoor)heb ook al gebrobeerd zonder crossfire maar zag geen verschil

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:47

KingCrash

Angry Rabbit

wat versta je onder cross-fire?
Heb je 2 videokaarten of niet? En in het geval van ATI moeten dit een Crossfire Master en Slave video kaart zijn als ik me niet vergis.

[ Voor 50% gewijzigd door KingCrash op 18-10-2005 09:21 ]

Angry Rabbit

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

DIMM Module Combination
Install at least one DIMM module on the slots. Each DIMM slot supports up to a maximum size of 1GB

1Gb per slot dus en geen 2.

en zitten ze in slot groen dimm2 en paars dimm4 ?
KingCrash schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:20:
wat versta je onder cross-fire?
Heb je 2 videokaarten of niet? En in het geval van ATI moeten dit een Crossfire Master en Slave video kaart zijn als ik me niet vergis.
hij heeft 1 kaart vermoed ik :)

[ Voor 44% gewijzigd door chucky666 op 18-10-2005 09:22 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

wat ook kan dat hij wil uitbreiden naar crossfire
en de titel is ronduit k*t maar dat balt niet doe eens nieuwe windows instal
en instaleer dan de drivers op cd

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Little_captain schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:26:
wat ook kan dat hij wil uitbreiden naar crossfire
en de titel is ronduit k*t maar dat balt niet doe eens nieuwe windows instal
en instaleer dan de drivers op cd
zal niet lukken volgens mij want dan had ie een bord moeten hebben met ati chipset ;)

• dazzle999
de x800 kwam met crossfire uitbereiding in 1 doos
de pc is niet zelf geasembleerd maar door een lokaal computerbedrijfje
ow enne sorry van de titel tja frustratie he :P
de geheugen configuratie kan ik zo niet zien want dit is het systeem waar ik nu mee draai en zou niet weten hoe het geinstaleerd is

• dazzle999
over nieuwe windows install heb hier al overna gedacht maar dan ben ik alles krijt kan ik ook alleen reparatie uitvoeren???

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dazzle999 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:31:
over nieuwe windows install heb hier al overna gedacht maar dan ben ik alles krijt kan ik ook alleen reparatie uitvoeren???
als je het goed wil doen niet.
maar als je op dat systeem nu draait kan je toch wel ff in de kast kijken in welke sloten die plankjes geheugen zitten ?

• dazzle999
ja zal ff kijken voor je waar moeten ze inzitten dan als ze dan verkeerd zitten kan ik ze meteen switchen zeg maar...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

moet je hem wel eerst uitzetten ;)
maar zoals ik al zei : 1 in groene dimm2 en 1 in paarse dimm4.
maar ik blijf erbij dat je kleinere modules moet gebruiken dan 2 GB.

• dazzle999
de geheugen modules stonden geschakeld 1 in groen en 1 in paars dus daar ligt het niet aan denk ik ik zal eens een herinstallatie overwegen denk ik maar zo
hopelijk zal het dan beter worden maar tis wel jammer dat het niet zonder kan

[ Voor 21% gewijzigd door dazzle999 op 18-10-2005 09:42 ]

Verwijderd

dazzle999 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:30:
de pc is niet zelf geasembleerd maar door een lokaal computerbedrijfje
Ga dan terug naar dat computer bedrijfje, normaal heb je recht op twee jaar gerantie.

• dazzle999
tis niet zo'n soort bedrijfje geloof ik maar goed anders breng ik hem wel ff weg in ieder geval maar weer bedankt eerst

Verwijderd

Probeer eens fastwrite (in je bios) uit te zetten? Was voorheen vaak de oplossing voor problemen met dezelfde omschrijving.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
nouja, je weet er niet zo veel van, en een lokaal bedrijf heeft em in mekaar gezet, ik zou zeggen: ga terug naar de winkel. je computer was al zo toen je em kreeg? dan breng je em terug en zeg dat ze em voor je fixen

PSN: djmurcielago

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:23
dazzle999 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:44:
tis niet zo'n soort bedrijfje geloof ik maar goed anders breng ik hem wel ff weg in ieder geval maar weer bedankt eerst
:X 8)7 Lekker PC bedrijf heb je dan.

Wat probeer je nu eigenlijk te doen met die crossfire? Crossfire werkt volgens mij helemaal niet met je moederbord en al helemaal niet zonder 2 videokaarten, dus vergeet dat even. :P

Wat betreft je geheugen: Wordt het wel volledig herkend en draait memtest zonder errors? (Als dat beide zo is ligt het niet aan je geheugen, tenzij je OS het verkeerd adresseerd)

Hoe warm worden je videokaart en je CPU tijdens gamen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Knappe jongen als je een PCI-Express VGA-kaart geplaatst krijgt op een AGP moederbord...

Verwijderd

haha jah inderdaad,

lijkt er meer op alsof hij een AGP heeft, met wat crossfire reclame erbij :-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Sorry dat ik het zeg maar dit wordt zo een beetje een warboel waar geen touw meer aan vast te knopen is. Je geeft helemaal niet in de topicstart aan wat je allemaal al geprobeerd hebt en men moet de antwoorden echt uit je trekken om wat duidelijkheid te verkrijgen. Let wel, GoT is geen quiz, we willen je graag helpen maar dan moet je wél duidelijk zijn en in ieder geval het meest voor de hand liggende geprobeerd hebben (zie de Troubleshooter in de PMG FAQ).

Ik stel voor dat je gewoon met die doos naar de toko gaat waar je 'm gescored hebt. Mocht dat allemaal niet helpen, besteed dan wat extra tijd aan een topicstart (fatsoenlijke titel, duidelijke zinnen met interpunctie om het lezen makkelijker te maken en, het belangrijkste, wát je al geprobeerd het en wat daar de resultaten van zijn). Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.