Toon posts:

Doffe plek op scherm Acer laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Mijn pap heeft mijn oude laptop (ACER Travelmate 4000) overkocht ( nou oud 1 jaar oud ) sinds kort is er midden op het scherm een raar dof plekje wat alleen maar zichtbaar is bij bv een wit word document.
Het gaat om een oud type scherm.( dus geen glans scherm zoals een Xbrite of Brightview )
Het gaat ook niet om dode (sub)pixels. het is echt een plekje waar alle pixels het wel doen maar het lijkt net of in dat gebiedje de pixels net iets minder fel kunnen schijnen of zo.
Ook is het geen vuiligheid op het scherm. We hebben het twee keer met een speciaal doekje
( zonder vezels) en speciale TFT vloeistof anti-statisch en vuilvrij gemaakt.

Iemand een idee wat het kan zijn en/of een oplossing of vergelijkbare ervaring?

Bij voorbaat dank!!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

De keren dat ik zoiets gezien heb kwam 't door beschadiging van het scherm door zo'n muis-stick die in 't keyboard zit

Verwijderd

TheRookie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:16:
De keren dat ik zoiets gezien heb kwam 't door beschadiging van het scherm door zo'n muis-stick die in 't keyboard zit
En/of space bar (die 'dikke' balk beneden). Een goede truuk om dit soort 'ellende' te voorkomen of tot halt te roepen: een keukenrol-tissue of zo'n zachte (kunststof) schoonmaakzeem tussen de toetsenbord en scherm leggen als je hem dichtmaakt...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik herken het op een HP laptop van mij. Ik weet verder ook niet wat het is, maar ik stoor me er verder ook niet aan, al kan ik van andere dingen erg gek worden

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:42

netblade

Sunrise

Heb ik ook, komt omdat er druk op het scherm heeft gestaan.
Ik zie het alleen als ik me heel erg focus op het scherm.
Komt zowiezo na een aantal maanden op je scherm.
of hij moet nonstop open staan.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

netblade schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:53:
Komt zowiezo na een aantal maanden op je scherm.
of hij moet nonstop open staan.
Onzin. Ik heb een notebook van bijna 3 jaar oud en het scherm is nog helemaal perfect. Een kwestie van voorzichtig zijn en er geen troep bovenop gooien als ie dicht is, en 'm niet tussen duim en vingers oppakken waarbij je met je duim lekker het scherm fijnknijpt (doen heel veel mensen).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00

PietProem

n/a

Mijn zus en ik hebben ook een 4001 Acer zij heeft het zelfde probleem.

Volgens mij komt het doordat de toetsen van het toetsenbord tegen het scherm aankomen.
Mijn zus heeft namelijk wel het probleem en ik niet. Zij reist veel met de laptop en heeft de laptop dus veel in een tas met andere paperassen! Ik daarin tegen reis nooit met de laptop en heb het probleem niet.

Bij aflevering van de laptop zat ook een stukje stof op het toetsenbord! Dit was volgens mij ook al ter bescherming van het scherm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Exirion schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:57:
[...]

Onzin. Ik heb een notebook van bijna 3 jaar oud en het scherm is nog helemaal perfect. Een kwestie van voorzichtig zijn en er geen troep bovenop gooien als ie dicht is, en 'm niet tussen duim en vingers oppakken waarbij je met je duim lekker het scherm fijnknijpt (doen heel veel mensen).
Precies. De witte doffe vlekken komen helemaal niet door het keyboard, die komen doordat mensen hun laptop in een te kleine tas stoppen om er daarna nog een hele kabel zooi in het voorste vak te proppen waarna het ding amper dicht kan. De druk op de bovenkant van de laptop (dat is dus de achterkant van het scherm) is dan zo hoog dat het uiteindelijk resulteert in doffe vlekjes op het scherm.

Let maar eens goed op de tassen van mensen die zo'n scherm met doffe witte plekjes hebben, zit altijd volgestouwd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hmmm... ik heb ook een doffe plek zoals al gepost, maar als er één iemand zuinig is op zn laptop dan is het /me Gunner wel

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem, het komt inderdaad door druk op het scherm

(in mijn geval een 2-jarig meisje dat dansen op een laptop als hobby heeft)..

- Maar je maakt wel wat mee! -

Verwijderd

Vocht in LCD scherm

Is het nu je vader of je nichtje?

* knip *

Oeps...beetje late kick

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 14:34 ]

Pagina: 1