Connecten naar Extern vanuit bedrijf

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb hier op mijn werk een eigen client waar win xp op draait. Nu wil ik hiermee connecten naar mijn thuis pc met behulp van remote desktop en/of remotely anywhere. Ik heb voor de rest toegang tot alles van het netwerk; proxy, administrators, isa server, domain controllers, etc.

Ik krijg het nu echter niet voor elkaar om vanuit dit bedrijfsnetwerk te connecten naar mijn remotely anywhere en/of remote desktop in win xp. Ook kan ik mijn thuis ip adres niet pingen vanuit een cmd window.

Als ik mijn hostname intyp in de adresbalk van internet explorer (dit is ook mijn thuis ip) dan krijg ik wel gewoon mijn website te zien. Dus poort 80 moet gewoon werken in principe. Echter heb ik remote desktop en remotely anywhere op poort 80 gezet en dit geforward op mijn router. Vanaf andere computers kan ik wel normaal connecten naar mijn thuis pc. Het ligt dus echt aan het netwerk hier en niet aan mijn thuisnetwerk.

Ook heb ik geprobeerd om van de MS proxy server de client te downloaden en te installeren. Maar deze krijgt geen verbinding met de proxy server.

Ik heb veel geprobeerd en gezocht maar ik kom er niet meer uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Executor16 op 18-10-2005 08:39 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Als jullie ISA server draaien zul je toch de firewall client moeten installeren om er doorheen te kunnen.

• Executor16
  • Niet online
\\SERVERNAAM\mspclnt\SETUP.EXE

Deze installeer ik dus maar krijg geen verbinding met de server.
Niet op IP en ook niet op Hostname.
The server is not responding when client requests an update.
Possible causes:
- The server is not an ISA Server.
- The server is down

• wizzzzzz
Geef anders eens wat meer info over jullie netwerkstructuur, anders moeten we blijven raden wat het kan zijn.

• StevenK
  • Laatst online: 08:16
Het proberen te bypassen van een netwerkbeveiliging die je klaarblijkelijk zelf niet beheerst is zeker niet een PNS topic.

Voor de rest: als jij daadwerkelijk een MS proxy hebt draaien, dan moet je met een proxy client alle verkeer daar overheen kunnen sturen.

Of zit de fout bij jou thuis ? in NT staat ongeveer 3000 topics met dezelfde vraag, want je bent zeker niet de eerste die het niet lukt om RDP door z'n eigen router/firewall/modem/whatever heen te krijgen.

[ Voor 66% gewijzigd door StevenK op 18-10-2005 08:59 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Executor16
  • Niet online
StevenK schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:57:
Het proberen te bypassen van een netwerkbeveiliging die je klaarblijkelijk zelf niet beheerst is zeker niet een PNS topic.
Ik beheer het systeem hier gedeeltelijk en het beheer van de proxy server is uitbesteed. Ik kan wel zelf op de ISA server komen en remoten etc. Ook de andere beheerders hier weten niet hoe je remote desktop naar extern aan de praat kan krijgen en waarom proxy client niet kan verbinden.
Voor de rest: als jij daadwerkelijk een MS proxy hebt draaien, dan moet je met een proxy client alle verkeer daar overheen kunnen sturen.
Ik heb net al gezegd dat ik dit niet werkend krijg.
Of zit de fout bij jou thuis ? in NT staat ongeveer 3000 topics met dezelfde vraag, want je bent zeker niet de eerste die het niet lukt om RDP door z'n eigen router/firewall/modem/whatever heen te krijgen.
Dat heb ik ook al aangegeven. Ik kan waarvandaan dan ook connecten naar mijn thuis PC. hier kan ik niet eens pingen naar het IP. Sterk dat het dan aan thuis ligt en dat die 3000 andere topics de oplossing kunnen bieden

[ Voor 76% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:39 ]

• StevenK
Executor16 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:01:
[...]

Ik beheer het systeem hier gedeeltelijk (samen met andere systeembeheerders). En heb gewoon administrator van alle servers. Het beheer van de proxy server is uitbesteed. Ik kan wel zelf op de ISA server komen en remoten etc. Ook de andere beheerders hier weten niet hoe je remote desktop naar extern aan de praat kan krijgen en waarom proxy client niet kan verbinden.
Even voor de goede orde: die ISA server, is dat je proxy server of heb je achter de ISA nog een proxy staan ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• wizzzzzz
Executor16 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:01:
[...]
Ook de andere beheerders hier weten niet hoe je remote desktop naar extern aan de praat kan krijgen en waarom proxy client niet kan verbinden.
Als jullie (beheerders) met z'n allen zelf al niet weten hoe je dit voor mekaar krijgt hoe kunnen wij dat dan met deze beperkte info.

Moeten jullie om bv te kunnen internetten de firewall client of proxy instellingen in de browser gebruiken.
Worden jullie door ISA geblokkeerd omdat dit misschien zo is ingesteld.

• Executor16
  • Niet online
De ISA server is de proxy server.. en om te kunnen internetten moet de proxy ingevuld worden. Als ik deze zelfde proxy invul bij de MS proxy client dan krijgt hij maar geen verbinding met de server.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik weet niet hoe je je proxy hebt ingesteld maar als je een rule hebt die bv alleen dsn en http(s) verkeer naar buiten laat zal je je rule moeten aanpassen

in proxy 2.0 ging dat dmv een packetfilter (als ik me niet vergis, is al weer wat jaartjes geleden :P )

ga naar webproxy,dan properties, klik op security, tabje packetfilters, dan add en voila!, even de gegevens invullen en klaar ben je

btw je weet dat proxy 2.0 nogal unsupported is :?

EDIT: reply naar ingeklokt, zie ik dat je er een isa server hebt staan..

nieuwe protocol definition (heb je nodig daar je rdp op een andere poort als 3389 draait) en een nieuwe rule aanmaken die het toestaat dat je op dat poortje naar buiten mag

'zo maar even op poortje 80 gooien' en dan hopen dat isa dat wel toestaat gaat helaas niet werken

[ Voor 31% gewijzigd door Zwelgje op 18-10-2005 09:30 ]

A wise man's life is based around fuck you

• StevenK
Executor16 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:22:
De ISA server is de proxy server.. en om te kunnen internetten moet de proxy ingevuld worden. Als ik deze zelfde proxy invul bij de MS proxy client dan krijgt hij maar geen verbinding met de server.
Dan zou mijn voorlopige conclusie zijn dat de ISA server redelijk dicht staat ?

Verwijderd

en wie beheert ISA?
(http://www.isaserver.org/)

Daar al eens gekeken?

Dat je Ping niet werkt kan gewoon uitgeschakeld zijn.

• wizzzzzz
En over die server hebben jullie dus geen zeggenschap, of de mogelijkheid om iets te veranderen?

• Executor16
  • Niet online
wizzzzzz schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:30:
En over die server hebben jullie dus geen zeggenschap, of de mogelijkheid om iets te veranderen?
Ja die mogelijkheid is er uiteraard. Ik ga straks even alles goed bekijken. Bedankt!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
* Zwelgje zou zich niet verbazen als straks blijkt dat er helemaal geen isa server staat maar een NTsquid achtige proxy op zijn windows server

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move NT > PNS (met de nodige bedenkingen)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1