Tobben over configuraties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157712

Topicstarter
Hellow, ik zit reeds lange tijd met de gedachte in mijn hoofd om mijn systeem eens eindelijk te upgraden maar ik raak er niet uit.. Het mag wel wat kosten en de bedoeling is om er toch even wat mee voort te kunnen.. :)
Dit waren de specs die ik in gedachten had:

AMD64 4000+
Asus A8N-SLI nForce4 SLI, RAID, GLAN, 8CH
Asus Videokaart PCI-e GeForce 7800GTX Top 256MB DDR3 2xDVI/HDTV
Cooler Master Powersupply Realpower 550W
Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380
TwinMOS 2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
Zalman Processor Koeler CNPS7700-AlCu

Ik zou enkel maar op 1024x768 draaien, maar sluit dr keuze mobo/power supply SLI niet uit.. Normaal gezien zou die 4000+ die 7800GTX wel moeten kunnen trekken (had eerst 3800+ in gedachten) heb ik gelezen op jullie forum.. Moest ik aan lichtjes overclocken denken, is een latency van 2.5 niet teveel? Dissipeert die Zalman voldoende warmte? Ik weet dat jullie wel veel zulke vragen zullen krijgen, maar voor mij is het na al die forums/reviews lezen echt een soep aan het worden in mijn hoofd! 8)7
Ook zie je in veel "dream system" - pc's raid configuraties, maar dat heb ik maar achterwege gelaten vanwege de extra kost van een tweede harde schijf..
Dit alles zou ik bestellen bij 4launch, niet de goedkoopste naar ik heb gehoord, maar wel betrouwbaar kwa leveringen/service ed en vermits ik vanuit België bestel toch wel ook een van mijn hoofdzorgen ;)
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 22:01

Sosabowski

nerd

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
al gelezen? Je hebt het over upgraden maar het lijkt meer op een nieuw systeem. Wat wil je er mee? Wat is je butget?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IorGie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 03:35:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
al gelezen? Je hebt het over upgraden maar het lijkt meer op een nieuw systeem. Wat wil je er mee? Wat is je butget?
Ik heb zowat alle guides al doornomen op deze site hoor ;) Prima info trouwens.. En idd, echt upgraden is het niet, het is eigenlijk een nieuw systeempje dat ik aan het samenstellen ben.. (Ik verstond onder upgraden "al het inweindige van je kast vervangen".. :)

Maar soit:

Gebruik:
De bedoeling zou zijn om er toch even mee verder te kunnen wat betreft rekenkundige/simulatieprogramma's, wat te kunnen programmeren en tegenwoordig toch wel in de hogere regionen van de gamepc's mee te kunnen..

Budget:
Budget heb ik niet zozeer vooropgesteld, misschien rond de 1500 Euro, maar daar kunnen wel wat hondertjes bij/af als het maar in verhouding tot de gewonnen prestaties gaat..

Ook heb ik reeds al wat RAID-FAQ's doorlezen, wat mij tot volgende vraag leidt: De "standaard" Asus A8N moet 't hebben van de RAID controller van de nForce 4 chipset, terwijl op de Premium editie een controller van Silicon Image is geïntegreerd. De eerste kan Raid 0+1 aan, terwijl de tweede Raid 1+0 ondersteunt.. Is 50 Euro extra gerechtvaardigd in dit geval? Mijn gedacht was misschien van wel vermits ik reeds gelezen had dat met het verschijnenen van de Premium editie van het moederbord, de eerste bugs, zoals ze er waren met het standaard mobo, zouden verdwenen zijn.. Maar heb ik raid wel nodig vraag ik mezelf dan af. :? Ik zit eigenlijk met de idee om niet op wat extra geld te zien moest het de prestaties van mijn systeem erg vooruit stuwen.. Als jullie vinden dat dit weggesmeten geld is en enkel nut heeft voor servers/workstations/.. dan zouden jullie mij op die manier natuurlijk heel wat geld helpen besparen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat jij denkt, maar RAID0 is RAID0 en RAID1 is RAID1, 1+0 is dus hetzelfde als 0+1 :P

Voordeel van een kaart itt onboard is dat je de hele array mee kan nemen naar een ander systeem mocht dat nodig zijn. Met een onboard oplossing ben je gebonden aan dat bord, of iig een RAID controller van de zelfde type en fabrikant.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vinnie schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:01:
Ik weet niet wat jij denkt, maar RAID0 is RAID0 en RAID1 is RAID1, 1+0 is dus hetzelfde als 0+1 :P

Voordeel van een kaart itt onboard is dat je de hele array mee kan nemen naar een ander systeem mocht dat nodig zijn. Met een onboard oplossing ben je gebonden aan dat bord, of iig een RAID controller van de zelfde type en fabrikant.
In jullie FAQ over Raid hebben jullie het over Raid 10 en Raid 01... Voor Raid 10 had je meestal wel een wat duurdere controller nodig, terwijl Raid 01 meestal wel standaard ingebakken zat..

bron: http://www.asus.com/produ...3=0&model=539&modelmenu=1

Dual RAID
The nFORCE4 chipset incorporated four Serial ATA and two parallel connectors with high performance RAID functions in RAID 0, RAID 1, RAID 0+1 and JBOD. The Silicon Image controller provides another four Serial ATA connectors for RAID 0, RAID 1, RAID1+0, and RAID 5 functions. The A8N-SLI Premium is the ideal solution to enhance hard disk performance and data back up protection without the cost of add-on cards.

Het leek me dan ook plausibel dat ze met 1+0 10 bedoelen en 0+1 01.. Anders zou 't een beetje raar staan hierboven dacht ik zo.. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn, ik weet er zelf ook niet al te veel van hoor.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
quote: Naming conventions for multiple RAID levels are just horrible.
Dus ik had toch gelijk.. :Y) Blijft natuurlijk wel de vraag of ik zoiets wel nodig heb.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch nog wat aan kostenbesparing gedaan en RAID-gedachten laten varen.. Dit is wat ik morgen als bestellling doorgeef, moesten er nog ideetjes zijn, van harte welkom!!

AMD Athlon 64 4000+ 2.40GHz HS 1MB S939
Asus A8N-SLI nForce4 SLI, RAID, GLAN, 8CH
Asus Videokaart PCI-e GeForce 7800GTX Top 256MB DDR3 2xDVI/HDTV
Chieftec Frontpaneel 3,5" met 1xUSB2.0 & Card Reader (zwart)
Cooler Master Powersupply Realpower 550W
Hitachi 250GB SATA300 8MB, HDT722525DLA380
Lite-On DVD-/+RW SHW-1635S 16x/16x/8x DL Bulk (zwart)
TwinMOS 2x1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
Zalman Processor Koeler CNPS7700-AlCu AMD & Intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-05 18:02

Turkish

zhé germans

misschien iets om op te letten, er willen nog wel eens wat probleempjes zijn met Asus A8N moederborden en TwinMOS geheugen, misschien iets om rekening mee te houden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Turkish schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:29:
misschien iets om op te letten, er willen nog wel eens wat probleempjes zijn met Asus A8N moederborden en TwinMOS geheugen, misschien iets om rekening mee te houden ;)
:? U meent het..? Ik vreesde ook voor compatibiliteitsprobs, juist daarom dat ik voor twinmos ging, vermits de Best Buy Guide hier op Tweakers van sept/oktober voor een config A8N/TwinMOS ging..
Zal eens effe navraag doen bij 4launch of dit daadwerkelijk problemen zou kunnen opleveren en als het mogelijk en nodig is een ander merk kiezen.. Corsair of zo? Zou natuurlijk wel beter zijn moest TwinMOS geen problemen geven, vermits bestelling al is doorgegeven en dit geheugen toch wel stuk goedkoper is dan de rest vd A-merken..

EDIT: nu ik waarschijnlijk toch mijn RAM moet vervangen, welke dual channel memory modules komen in aanmerking redelijk overklokbaar te zijn?
EDIT2: bij 4launch zijn zeggen ze dat ze helemaal niet bekend zijn met die problemen die die RAM en dat mobo zouden veroorzaken.. :? Maar de bestelling kan nog steeds worden aangepast. (Gotta love it, ZO'N snelle reply!)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 157712 op 19-10-2005 13:30 ]

Pagina: 1