[firefox] extensie of tweak nodig ivm slechte connectiviteit

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32
Mede-Tweakers,

Ik heb VuurVos op een presentatie bord draaien en wijst naar een site die nog wel eens down gaat. Een niet zo'n toppe verbinding en de server is soms ook om te :r
Maar goed ... shit happens ... problemen zijn er om opgelost te worden.

De site is dynamisch dus downloaden op de pc en vanaf een script lokaal draaien is helaas geen optie.
Ik wil FireFox het liefst een oneindig aantal malen laten reconnecten bij het falen van een connectie naar de webserver. Dat lijkt me een eenvoudig, maar ik kan het echt niet vinden in de about:config en/of in een extensie die dat mogelijk maakt.

Op zich zou ik het ook al spannend vinden als ik de interval tijd tussen de retries kan bepalen.

Iemand een slimme hint of idee?
Of moet ik zelf een extension in elkaar knutselen? (Maar daar maak ik een ander topic van natuurlijk als het nodig is) ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

about:config intypen op de adresbalk. daar kan je van alles aanpassen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
FireWurX schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:21:
about:config intypen op de adresbalk. daar kan je van alles aanpassen
Anders lees je de startpost even? ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

sanfranjake schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:24:
[...]

Anders lees je de startpost even? ;)
oeps overheen gelezen

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08 15:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

ik heb even voor je lopen zoeken in de about config. Ik ben er niet zo heel erg thuis in maar er zijn een aantal parameters in te stellen voor verschillende intervals. Als je dus zoekt bij about:config op interval, kan je daar iets mee?

• VisionMaster
Lt. Marx schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:26:
ik heb even voor je lopen zoeken in de about config. Ik ben er niet zo heel erg thuis in maar er zijn een aantal parameters in te stellen voor verschillende intervals. Als je dus zoekt bij about:config op interval, kan je daar iets mee?
Yeah ... nah ja ...

Bottomline, als VuurVosje een error box laat zien met 'druk op OK en ga dan verder', dan heb ik verloren, omdat ik dan naar die PC moet lopen, muis in zijn kont, lopen naar het scherm (flinke afstand - dus MX1000 is een wonder middel) ) en dan prutsen op mijn dijbeen om de machine door te laten lopen over de site.

Ergo.: interval vergroting is een lapmiddel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 18-10-2005 01:43 ]

Verwijderd

Misschien is dit wat je zoekt:

extension voor FF, fasterfox genaamd

http://fasterfox.mozdev.org/

Hiermee kun je "pipelinen". Screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/3488/fasterfox20tp.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 01:56 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:20

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 01:55:
Misschien is dit wat je zoekt:

extension voor FF, fasterfox genaamd

http://fasterfox.mozdev.org/

Hiermee kun je "pipelinen". Screenshotje:

[afbeelding]
Jah, dan kan je ook gewoon zelf about:config intypen en de betreffende waardes aanzetten cq. veranderen :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Dais, maar hij zocht een extensie of tweak.... ik lever een extensie :Y)

• VisionMaster
Fancy, maar zo te merken is er geen oplossing te vinden die mij de benodigde netwerk connectiviteitsvrijheden kan laten permiteren.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nope, je zoekt nu een oplossing voor een serverprobleem terwijl je een clientprobleem hebt. Daar is Firefox niet voor :P .

• VisionMaster
Harm schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:59:
Nope, je zoekt nu een oplossing voor een serverprobleem terwijl je een clientprobleem hebt. Daar is Firefox niet voor :P .
Sorry, maar dat snap ik niet. Ik heb een server probleem ja, maar de uiting is vervelend aan de client kant en zit ik uiteindelijk met een 100% client probleem.
Te weten, het OK-boxje dat op mijn display staat waar ik niet meer vanaf kom.

Als oplossing om deze fout niet meer te krijgen zou ik als client graag bij de 7 en een halve miljardste poging pas echt willen falen met een interval van minimaal 2 seconden tussen de probeersels om de server te bereiken. Dan is die server wel weer bereikbaar gok ik.
Dit moet ik toch client side kunnen instellen? Het aantal pogingen en de interval?

Verwijderd

Er was een extensie voor Firefox om het OK boxje niet op te laten komen. Dus als je dat zoekt, bij deze het (heeft) bestaa(t/n).

Ik zelf heb het nooit geinstalleerd gehad. Ik heb het gezien in de tijd dat firefox nog rond de 0.7 - 0.8 versie zat. Helaas kan ik je niet verder helpen ik zit nu achter Opera en geen Firefox geinstalleerd op deze PC.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

browser.xul.error_pages.enabled => TRUE voor die OK Box.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Harm
  • Niet online
Glashelder schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:29:
browser.xul.error_pages.enabled => TRUE voor die OK Box.
Ah, daar kan je op zich wel wat mee doen. In onder meer de branchversie van Firefox (Firefox 1.5 Beta enzo) zit een aangepaste variant van de errorpagina's. Als je in die aangepaste variant een autorefresh zet, wie weet werkt het dan. Ik heb geen Firefox hier bij de hand (stage met IE als browser :? ), dus waar je het errorbestand kan vinden, moet ik je even schuldig blijven.

• VisionMaster
Harm schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 16:37:
[...]

Ah, daar kan je op zich wel wat mee doen. In onder meer de branchversie van Firefox (Firefox 1.5 Beta enzo) zit een aangepaste variant van de errorpagina's. Als je in die aangepaste variant een autorefresh zet, wie weet werkt het dan. Ik heb geen Firefox hier bij de hand (stage met IE als browser :? ), dus waar je het errorbestand kan vinden, moet ik je even schuldig blijven.
Glashelder, dat is een zeer goede tip!
Ik ga gelijk op onderzoek uit.
Ik zal ook eens kijken naar de 1.5 Beta. Want inderdaad, ik wil dus eigenlijk een:
code:
1
On generalWhatEverError do repeatLastAction

• Harm
  • Niet online
Volgens mij moet je in C:\Program Files\firefox\chrome\toolkit.jar\content\global\ (openen in 7-Zip ofzo, aangezien je in een jar-bestand zit dan) zoeken naar het bestand netError.xhtml en gaan kijken of je iets kan doen met de functionaliteit daarvan.

• VisionMaster
Harm schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:38:
Volgens mij moet je in <code>C:\Program Files\firefox\chrome\toolkit.jar\content\global\</code> (openen in 7-Zip ofzo, aangezien je in een jar-bestand zit dan) zoeken naar het bestand <code>netError.xhtml</code> en gaan kijken of je iets kan doen met de functionaliteit daarvan.
Wow ... das heavy, het probleem is nog niet opgelost, maar ik ga hier zeker even goed in duiken.

* VisionMaster gaat het darmstelsel van zijn VuurVos proberen te veranderen zodat de stront er prachtig gereshapped uit komt :D

[ Voor 6% gewijzigd door VisionMaster op 20-10-2005 00:05 ]

Pagina: 1