Toshiba Power Saver voor Dell?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 14:34
Heren,

Ik ben nu pas in het bezit van een Dell Inspiron 6000 en zou graag willen weten of er iets van een tool is gelijk aan de Toshiba Power Saver (een van mijn vorige laptops).

Je kon met deze tool tussen verschillende power schema's switchen adhv de fn+f2 toets (als ik me niet vergis). Alleen was er meer dan dit: je kon ook de snelheid van de cpu bepalen (zodat wanneer je deze erg laag zet, de fan ook niet gaat draaien en je een super stille laptop overhoudt: wat dan ook mijn doel voor in de late uurtjes is :)).

Wie kent een soortgelijk tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

speedswitchXP?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Idd, zoals je in de technische documentatie kan vinden kan je iig. met SpeedswitchXP het hele Speedstep gebeuren regelen. Dat heeft hier op elke Pentium M wel gewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Ik heb er iig even gebruik van gemaakt maar vindt de gebruiksvriendelijkheid hiervan erg laag. Met allemaal open waarde's etc (en niet een snelle switchers tussen schema's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Morphine schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:29:
Ik heb er iig even gebruik van gemaakt maar vindt de gebruiksvriendelijkheid hiervan erg laag. Met allemaal open waarde's etc (en niet een snelle switchers tussen schema's).
Bij mijn Latitude D610 zat het programma Quickset van Dell. Hier kan je schema's mee maken en via de systemtray wijzigen. Geen idee of het met een toetsencombinatie kan.

Link

"The Internal Network Card will be deactivated when user goes to battery mode and the network cable is unplugged." Erg handig.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 109556 op 18-10-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Anoniem: 109556 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:22:
[...]
Bij mijn Latitude D610 zat het programma Quickset van Dell. Hier kan je schema's mee maken en via de systemtray wijzigen. Geen idee of het met een toetsencombinatie kan.

Link

"The Internal Network Card will be deactivated when user goes to battery mode and the network cable is unplugged." Erg handig.
Klopt, dat stukje software heb ik ook. Alleen vind het erg gelimiteerd en is het bijna gelijk aan de standaard energiebeheerder van Windows. Op het feit na dat je inderdaad de WiFi en normale netwerk kaart disabelen.

Hiermee gaat echter niet je CPU langzamer van draaien (en zullen dus niet de fans langzamer/uit gaan).

[ Voor 6% gewijzigd door Morphine op 18-10-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
Dat ziet er veel belovend uit. Ik zal mijn bevindingen hier vermelden :)
Pagina: 1