Toon posts:

[Outlook 2003] Exchange en pop samen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sindskort hebben we via de TU Delft de mogelijkheid om via een Exchange server te werken zonder een vpn op te starten met het TU netwerk.

Nou alles mooi een aardig, maar nu zou ik graag een pop account (gmail) erbij willen hebben waarbij niet meteen alles in m'n inbox van m'n exchange account binnen kort. Dit aangezien die mail dan direkt zou worden verstuurd naar de exchange server.

Eigenlijk zou je dus 2 verschillende outlook gegevens bestanden moeten hebben om de 2 accounts op te laten binnenkomen. Nu wil het geval dat imap z'n eigen gegevens bestand creerd volgens mij.
Maar met pop is dit niet het geval. Ik zit een beetje vast en hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Even kort.
Nu:
-2 profielen
-Profiel 1 exchange van tu
-Profiel 2 Gmail

Ik wil:
-1 Profiel waarbij zowel Exchange account + ander pop account op binnen kunnen komen zonder dat m'n pop direkt met de exchange server wordt gesynchroniseerd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit heeft meer met Outlook temaken, ik verplaats je topic even: Windows Operating Systems > Officesuites en -software

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan op de TU Eindhoven. Op school zelf is dat niet zo erg, maar als ik dan thuis kom, krijg ik alle mailtjes van mijn pop-accounts dubbel binnen (ook nog via de exchange account).

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

De mail moet toch ergens bewaard worden dus als je niet wil dat het op de Exchange server komt, heb je volgens mij geen andere keus dan aparte PST files gebruiken voor je inkomende privé mail (die je dan eenvoudig mbv berichtregels kunt scheiden van werkmail/studiemail).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

je kan inderdaad met rules gaan werken. Van
http://office.microsoft.c...ance/HP010430621033.aspx:
Note If your profile does not contain a Microsoft Exchange Server e-mail account, your messages are stored on your computer in a Personal Folders file (.pst) (Personal Folders file (.pst): Data file that stores your messages and other items on your computer. You can assign a .pst file to be the default delivery location for e-mail messages. You can use a .pst to organize and back up items for safekeeping.). However, if your profile contains both an Exchange Server and a POP3 e-mail account and you use the default setting to deliver all new messages to the Exchange mailbox, your downloaded POP3 messages are stored in your Exchange account on the Exchange server. Any profile you use, on any computer, with access to the Exchange server mailbox would be able to see the previously downloaded POP3 e-mail messages. You can use Outlook rules to deliver POP3 messages to a .pst file when the profile also contains an Exchange e-mail account.