plug voor UTP -> crossed

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Weet iemand toevallig een plugje dat je op een gewone straight cable zet zodat je een crossed krijgt?
Waar verkrijgbaar? Piccie van dat dig?

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Mij is zoiets niet bekent.
Wel zijn er koppelstukjes met intern een Cross dus [straight kabel] + [koppel stuk] + [straight kabel] = Cross kabel

Verwijderd

Ik heb er een tijdje geleden zo een gekocht, die doe je gewoon aan een eind tussen de computer en de kabel=>coss is klaar. Zijn iets van 7.50 Best prijzig maarja.

• witchdoc
Op woensdag 17 januari 2001 13:38 schreef HBM het volgende:
Mij is zoiets niet bekent.
Wel zijn er koppelstukjes met intern een Cross dus [straight kabel] + [koppel stuk] + [straight kabel] = Cross kabel
dat ken ik, maar was niet voldoende voor de lant.. vroeg me dus af of het wel bestaat enzo

• witchdoc
Op woensdag 17 januari 2001 13:47 schreef The_dude het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden zo een gekocht, die doe je gewoon aan een eind tussen de computer en de kabel=>coss is klaar. Zijn iets van 7.50 Best prijzig maarja.
edit: waar ergens gekocht? online toevallig? piccie??

Verwijderd

Nope, niet online. Computer winkel in Gouda. Mocht je het adres willen waiten mail maar ff.

Verwijderd

Zo'n stukje heb ik gewoon zelf gemaakt. Heb 10cm utp. Aan een kant bedrading normaal en aan andere kant cross. Zodra ik deze er met een koppelstukje tussenplaats heb ik een crosscable.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je kan ook gewoon koppelstukje nemen, aan de ene kant een heel kort crosskabeltje, 1m ofzo en aan de andere kant gewone lange. Heb je uiteindelijk lange cross :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb een splitter van 1 naar 2 rj-45 connectoren opengebroken en die was std. 2x
Na modificatie is ie nu 1x std. 1x. crossed!

Dit soort onderdelen zijn bij elke pc shop/elektroboer te krijgen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

men neme 1 RS-45 tang

men knipt de stekker van de kabel

met stript de kabel 1 cm

men neemt 1 RS-45 conector

men legt de draadjes op goede volgorde

men schuift een connector om de kabel

men knijpt de stekker samen

men is klaar en heeft een cross kabel zonder onnozele koppel stukjes.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:25
Of men gaan naar " van Essen " in Apeldoorn en koopt er een voor 6,95 .

tenminste, dat is wat ik heb gedaan.

( HARDCORE TWEAKERS UIT APELDOORN KENNEN DE ZAAK WEL )
Het zaakje is verschrikkelijk duur maar heeft meestal wel alles wat je nodig hebt..

The Fanman

Verwijderd

Het is allemaal leuk om een crosscable te maken (ik heb er zelf ook enkele), maar in een "normale" situatie blijkt het vaak moeilijk om crosscables van straightcables te onderscheiden, en met kleuren gaan werken en zo is snel voorbij.

Aangezien crosscables (ik kan het niet in het Nederlands schrijven geloof ik, oh well..) maar weinig nodig zijn is zo'n verloopstukje een uitkomst en kan je gewoon al je kabel voor gewone kabels gebruiken.

CC

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:43

duderuud

Sliden is koel

OF je pakt een marker, en zet op de crosscable de letters CROSS...klaar...

:)

Motor-Forum.nl

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 06:49
Is het trouwens slimmer om twee pc's te koppelen met een crosskabel, of met een hub(met kabels). Een hub heeft ook een buffer toch ?

Verwijderd

nope een hub buffert helemaal niks eigenlijk, het enige wat hij doet is het signaal naar alle andere pc's toe stuuren, en andersom, een switch heeft denk ik wel een buffer!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uiteindelijk blijkt een hub slimmer te zijn, je hebt binnen een paar dagen er vast nog 2 pc's aanhangen :)
Maar een cross is sneller, en kan vaak Full-duplex aan, een hub kan zelden (eigenlijk nooit, maar ja dat mag je niet zeggen) Full-duplex aan.
Moet je overigens meestal wel handmatig inschakelen, anders staan ze standaard op half. (Auto is meestal Auto Half :( )
Pagina: 1