Toon posts:

Pc blijft hangen met tweede dimm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb hier een probleem waar ik maar niet uit kom.Ik zit hier met een pc van mijn neef en die wou wat meer geheugen erbij.Ik 2x1024 dane elec (3200) bestellen maar als ik met 1 dimm draai is het goed zodra ik de tweede dimm erbij doe loopt hij vast bij het windows opstartlogo?? het maakt geen bal uit of ik nu dual of geen duel doe hij loopt gewoon vast :'( .De dimms zijn goed want in mijn pc draait ie perfect. Heb al van alles geprobeert iemand een idee? waar dit aan kan leggen?

BVB dank

Dit is de pc die problemen geeft.
MB:Asus P4P800 SE (nieuwste Bios 009)
Voeding:Tagan480W
Videokaart: Asus 800XT (Nieuwste driver)
80 Gig hardeschijf
(volgens SMART is de HD nog in topkonditie)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 20:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat heb je al gedaan???
blijkbaar niets (op het systeem van je neef dan)

maar goed, wat voor dimm zat er al in en welke heb je erbij gekocht?
heb je al met 1 dimm getest (dus ook de nieuwe) wat gebeurt er dan?

Waarschijnlijk is gewoon je nieuwe dimm brak maar je geeft wel erg weinig info.
Heb je ook de BIOS al geupdate?

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 17-10-2005 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:46:
Wat heb je al gedaan???
blijkbaar niets (op het systeem van je neef dan)

maar goed, wat voor dimm zat er al in en welke heb je erbij gekocht?
heb je al met 1 dimm getest (dus ook de nieuwe) wat gebeurt er dan?

Waarschijnlijk is gewoon je nieuwe dimm brak maar je geeft wel erg weinig info.
Heb je ook de BIOS al geupdate?
Dit is de pc die problemen geeft.
MB:Asus P4P800 SE (nieuwste Bios 009)
Voeding:Tagan480W
Videokaart: Asus 800XT (Nieuwste driver)
80 Gig hardeschijf
(volgens SMART is de HD nog in topkonditie)

Volgends mij is dit niet zo onduidelijk of wel :X

Hallo ik heb hier een probleem waar ik maar niet uit kom.Ik zit hier met een pc van mijn neef en die wou wat meer geheugen erbij.Ik 2x1024 dane elec (3200) bestellen maar als ik met 1 dimm draai is het goed zodra ik de tweede dimm erbij doe loopt hij vast bij het windows opstartlogo?? het maakt geen bal uit of ik nu dual of geen duel doe hij loopt gewoon vast :\'( .De dimms zijn goed want in mijn pc draait ie perfect. Heb al van alles geprobeert iemand een idee? waar dit aan kan leggen?

BVB dank

Memtest geeft ie ook geen fouten aan.Heb nog mijn eigen erin gehad (corsair) maar daar doet ie precies hetzelfde.(blijft ook hangen als ik de tweede dimm erbij stop)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 20:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja ik weet ook wel wat je schreef, maar niet elke dimm van Dane Elec hoeft hetzelfde te zijn als de volgende Dimm, daarom vraag ik dus om de specs... type, chippies etc.

Maar goed nu geef je dus meer info en blijkt dus als je een 2e dimm erin doet hij ermee kapt. Als je meer dan 2 geheugen banken hebt, kan je nog proberen die 2e dimm in een andere bank te plaatsen en kijken of het wel werkt

Als het de P4P800-se is, is er wel een nieuwere BIOS: ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/sock478/p4p800-se/

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 18-10-2005 00:36 ]

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Ik heb dat dus idd ook gehad bij het bijplaatsen van een extra module. Ik heb er bij mij de tv-kaart uit moeten halen om em soepel te laten lopen, maar heb ook geen idee wat precies de oorzaak is. Ik ben nu nog steeds aan het wachten op een andere voeding die ik via V&A heb gekocht en dan eens kijken hoe of ie het dan doet.

telefoontoestel

Verwijderd

Topicstarter
Deze zijn het.En ik heb meer banken maar dat geeft allemaal niks waar ik ze in doe.Nog vergeten te vermelden is dat ik wel in veilige modus kan komen.En voorheen zaten er twee iedentieke twinmos in (2x512) en dat werkte perfect maar hij komt gewoon niet boven de 1 gig.Ik hoef er maar 512 bij te doen dan wil ie ook niet.
Pagina: 1