Mobile Rack - SATA ondersteuning + Hot swappable

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik ben op zoek naar een interne Mobile Rack met volgende eigenschappen:
- real SATA to SATA : minimum SATA-150, indien mogelijk SATA-300
- Hot swappable
- betrouwbaar
- key-lock
- apparte carriers beschikbaar

Ik ga namelijk 2 Maxtor Maxline III 300GB aanschaffen voor video montage (ze zijn hot swappable en bieden ncq aan).

Ik heb al heel wat zitten zoeken en heb al een een aantal producten gevonden die volgens mij goed lijken maar ik vind ze gewoon te duur:
1) Storcase RhinoJR RJR110 - S21J111 : +/- 65 euro
(http://www.storcase.com/rhinojr/rjr110.asp)
2) StorCase Data Express DE110 : +/- 186 euro

Vraagjes:
a) Hebben jullie soms ervaring met andere goede mobile racks die toch goedkoper zijn?
b) Tot slot, is het noodzakelijk dat de mobile rack ook NCQ ondersteunt of volstaat het dat moederbord en HD beiden NCQ ondersteunen?!?

Thanks
Genius

[ Voor 10% gewijzigd door Genius2000 op 18-10-2005 08:48 ]

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Genius2000 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:17:
Ik ben op zoek naar een interne Mobile Rack met volgende eigenschappen:
- real SATA to SATA : minimum SATA-150, indien mogelijk SATA-300
- Hot swappable
- betrouwbaar
- key-lock
- apparte carriers beschikbaar

Ik ga namelijk 2 Maxtor Maxline III 300GB aanschaffen voor video montage (ze zijn hot swappable en bieden ncq aan).

Ik heb al heel wat zitten zoeken en heb al een een aantal producten gevonden die volgens mij goed lijken maar ik vind ze gewoon te duur:
1) Storcase RhinoJR RJR110 - S21J111 : +/- 65 euro
(http://www.storcase.com/rhinojr/rjr110.asp)
2) StorCase Data Express DE110 : +/- 186 euro

Hebben jullie soms ervaring met andere goede mobile racks die toch goedkoper zijn?

Thanks
Genius
Een Mobile Rack met zo een eigenschappen. Kost geld daar kom je niet onder uit.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-03 15:45

Shuriken

Life is all about priorities

Ik wil een paar opmerkingen plaatsen:

1. Hotswap ondersteuning word door de controller geboden en niet door een rack.
2. SATA150 of SATA300 hangt van de combi HDD & controller af niet van een rack.
3. NCQ hangt van de combi HDD & controller af niet van een rack.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Genius2000
Als ik het goed begrijp mag ik aannemen dat "alle" SATA mobile racks
- NCQ ondersteunen
- en hotswappable zijn

op VOORWAARDE dat zowel controller v/h moederbord en de HD deze eigenschappen ondersteunen bovenop Windows? Of sla ik hier de bal totaal mis?

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Shuriken schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 08:55:
Ik wil een paar opmerkingen plaatsen:

1. Hotswap ondersteuning word door de controller geboden en niet door een rack.
Volgens mij moet beide het ondersteunen, waarom heten de cages dan hotswap als je de SATA en POWER kabel er zo uit zou kunnen trekken?
2. SATA150 of SATA300 hangt van de combi HDD & controller af niet van een rack.
Hangt o.a. ook van rack of backplane af, StorCase vermeld niet voor niets dat hun DriveCage SATA150 of SATA300 is. Een SATA300 disk zal waarschijnlijk wel werken op een SATA150 DriveCage aangezien een enkele disk de bandbreedte van SATA150 niet haalt. Maar wat als er straks Port Multipliers komen en je zit ergens met een SATA150 botlleNeck.
Genius2000 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:23:
- NCQ ondersteunen
- en hotswappable zijn

op VOORWAARDE dat zowel controller v/h moederbord en de HD deze eigenschappen ondersteunen bovenop Windows? Of sla ik hier de bal totaal mis?
- NCQ

Moet worden ondersteund door zowel de DISK als de Controller

- HOTSWAPPABLE

Moet worden ondersteund door MobileRack/Backplane als door de controller of software die het afvangt onder het OS.

[ Voor 27% gewijzigd door John2B op 18-10-2005 09:28 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Genius2000 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:23:
- NCQ ondersteunen
- en hotswappable zijn

Dat klopt.
De cage ondersteund niks omdat de schijven dat doen.
De cage kan bv sata1000 ondersteunen, wat natuurlijk onzin is omdat je de schijven aansluit en niet de cage zelf.

Wanneer er een backplane in zit wordt het een ander verhaal.
Dan ben je inderdaad afhankelijk wat de backplane ondersteund qua sata snelheden.

[ Voor 13% gewijzigd door ShellGhost op 18-10-2005 09:30 ]

• Genius2000
Het is momenteel even niet zo duidelijk meer.

Vraagjes:
c) Kunnen jullie eens een paar voorbeelden geven van backplanes en drivecages want het verschil is met niet echt duidelijk.

d) Als ik het goed begrijp heb ik in mijn geval geen nood aan een backplane maar zal een drivecage volstaan?

Dus die drivecage bestaat uit een ontvangende frame en een carier waarin de HD zit. Het frame heeft dus geen aparte controller waardoor de de HD feitelijk rechtstreeks op de controller van het moederbord wordt aangesloten. Juist?

Mijn bedoeling is gewoon een mobile rack te hebben waarbij ik gemakkelijk een HD kan vervangen (dus, hot swappable en ncq).

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
D) Juistum
Laatste is ook juist, alleen wat versta je onder een ontvangend frame?
Het frame waar de harddisk in zit?

• Genius2000
Een drive cage (= mobile rack) bestaat in principe uit twee onderdelen:
- een carrier waarin je de HD fixeert met vijzen
- een ontvangende frame die permanent in de computer gemonteerd is waarin je de carrier kan insteken.

Nieuwe vraagje:
E)
Zijn bv alle Icy Docks van raidsonic nu mobile racks? Geen enkel product maakt melding van SATA300, maar vermits deze geen backplanes zijn neem ik aan dat ze toch SATA300 zonder problemen ondersteunen?
http://www.raidsonic.de/e...ile-racks.php?search=SATA

• Shuriken

Shuriken

John2B schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:23:
[...]

Hangt o.a. ook van rack of backplane af, StorCase vermeld niet voor niets dat hun DriveCage SATA150 of SATA300 is. Een SATA300 disk zal waarschijnlijk wel werken op een SATA150 DriveCage aangezien een enkele disk de bandbreedte van SATA150 niet haalt. Maar wat als er straks Port Multipliers komen en je zit ergens met een SATA150 botlleNeck.
Ik heb even rond geneust op de StorCase site. Ik kan uberhaupt geen losse cages vinden die zij specificeren als zijnde SATA300.

Alleen de Infostation word als SATAII gespecificeerd. Maar goed dat is ook logisch gezien er een portreplicator inzit. Portreplicators worden pas van SATAII ondersteund.
Genius2000 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:00:
Een drive cage (= mobile rack) bestaat in principe uit twee onderdelen:
- een carrier waarin je de HD fixeert met vijzen
- een ontvangende frame die permanent in de computer gemonteerd is waarin je de carrier kan insteken.

Nieuwe vraagje:
E)
Zijn bv alle Icy Docks van raidsonic nu mobile racks? Geen enkel product maakt melding van SATA300, maar vermits deze geen backplanes zijn neem ik aan dat ze toch SATA300 zonder problemen ondersteunen?
http://www.raidsonic.de/e...ile-racks.php?search=SATA
Als ik op onderstaande link kijk:
http://www.raidsonic.de/e...acks.php?we_objectID=3736

Zie ik 3.0 Gbps vermeld staan voor dat model.

[ Voor 35% gewijzigd door Shuriken op 18-10-2005 10:06 ]

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Shuriken schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:00:
[...]

Ik heb even rond geneust op de StorCase site. Ik kan uberhaupt geen losse cages vinden die zij specificeren als zijnde SATA300.

Alleen de Infostation word als SATAII gespecificeerd. Maar goed dat is ook logisch gezien er een portreplicator inzit. Portreplicators worden pas van SATAII ondersteund.
Inderdaad, er nog geen losse cages zijnde SATA300, alleen de infostation word als SATAII gespecificeerd.

StorCase heeft SATA300 cages wel gepland uit te brengen maar geen datum genoemd.

OFF TOPIC (SATAII ? dat bestond toch eigelijk officieel niet)

ON TOPIC
Overigens vindt ik de StorCase produkten echt TOP, ze zijn inderdaar niet goedkoop maar je krijgt wel 2 of 5 jaar garantie.

IK heb de StorCase RJR400 (2 jaar Garantie) gehad en was er zeer tevreden over, ook de StorCase Data Express DE110 (5 Jaar garantie) zijn zeer degelijk van constructie. Ik heb er trouwens nog 4 werkloos van liggen, zijn wel wit/creme van kleur.

[ Voor 23% gewijzigd door John2B op 18-10-2005 10:59 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

bij http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100907 hebben ze een mobile rack voor 40.50 euro, valt heel goed mee tov die andere prijzen.

• Shuriken

Shuriken

John2B schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 10:54:
[...]

OFF TOPIC (SATAII ? dat bestond toch eigelijk officieel niet)
Nee dat klopt. Maar hoe omschrijf je het dan ;). SATA300 dekt de lading ook niet.

• John2B

John2B

I Love RAID5..!!

Shuriken schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:28:
[...]

Nee dat klopt. Maar hoe omschrijf je het dan ;). SATA300 dekt de lading ook niet.
SATAII
Mee eens, het mag dan wel officieel niet bestaan, alle grote merken gebruiken het zodra er maar aan 1 future wordt voldaan.

Op zich duidelijk, als je maar goed weet welke die futures zijn en welke het betreffende produkt wel en niet ondersteund.
bij http://www.tones.be/shop_product.php?idx=100907 hebben ze een mobile rack voor 40.50 euro, valt heel goed mee tov die andere prijzen.
RAIDSONIC, mooi spul. Ziet er goed uit en oogt degelijk.

Pagina: 1