Toon posts:

[port forwarding] hoe met modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel een enorme noob vraag, maar ik kon zo snel niets vinden in de search hier.

Probleem: we hebben hier adsl welke via een moden naar 4 pc's verdeeld wordt. Nu hebben we bij mij ouders een routert, waarin doodgewoon een poort kan forwarden. Hoe werkt zoiets in mijn geval hier? Heeft mijn Hub ook een IP, of moet ik dat via mijn modem of firewall doen? en hoe kom ik achter die IP's?

Wie kan mij de gulden tip geven?

BVD

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Een router kan de IP adressen uitdelen via DHCP, een hub heeft geen ip adres
Waarschijnlijk krijg je nu via je modem een IP adres en fungeert je modem als Router.

je kan je modem met een kabel aan een hub/switch sluiten als je wilt uitbreiden.

mocht je de router gaan gebruiken zet dan op één van de apparaten de DHCP functie uit

[ Voor 64% gewijzigd door Gunner op 17-10-2005 22:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg ze wel via DHCP, betekent, dat het dus wel gewoon een router is?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat hoeft niet perse, maar omdat je ook zegt dat het naar 4 pc's verdeelt zal er dus wel een ingebouwde router inzitten.

Wat voor type modem is het dan eigenlijk?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Adsl... modem....4 pc.... 80% kans dat het modem een speedtouch 510 die een router heeft ingebouwd. browse naar http://10.0.0.138 en onder napt kun je gewoon poorten forwarden. Tenzij de hub geen hub is maar een router. (en het is waarschijnlijk een swtich, geen hub, maar dat maakt verder niet uit)

Affijn: als je meer hulp wil moet je even je apparaten specificeren en evt zelf googlen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Bij uitvoeren invoeren:
cmd
ipconfig

----
Dan het ip in je browser invullen wat er staat bij standaardgateway, en dan kom je op de pagina van je modem. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
ja dat ip invullen van m'n gateway heb ik dus al gedaan, leek mij gewoon de manier, maar dan vindt ie niks

Verwijderd

Vertel dan eens wat voor modem. En welk IP-adres je daar ziet. Je snapt toch dat we je zo niet kunnen helpen?

En verzin in het vervolg graag een duidelijke titel, dit slaat nergens op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:21:
ja dat ip invullen van m'n gateway heb ik dus al gedaan, leek mij gewoon de manier, maar dan vindt ie niks
misschien is die router dan alleen via telnet te configgen oid.

is er geen manual aanwezig?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Collega attendeerde me op deze site: http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm

Hier staat voor erg veel routers uitgelegd wat te doen om porten te forwarden.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

its_me schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:37:
Collega attendeerde me op deze site: http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm

Hier staat voor erg veel routers uitgelegd wat te doen om porten te forwarden.
tja port forwarden werkt eigenlijk overal hetzelfde, gewoon naar NAT zoeken, echter via telenet wordt het vaak wat moeilijker voor de beginnede gebruiker.

maar het probleem hier is dat hij hem niet kan bereiken.

• itsme
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:43:
[...]

tja port forwarden werkt eigenlijk overal hetzelfde, gewoon naar NAT zoeken, echter via telenet wordt het vaak wat moeilijker voor de beginnede gebruiker.

maar het probleem hier is dat hij hem niet kan bereiken.
Daarom post ik die pagina waar veel apparatuur op vermeld is en hij specifiek voor dat apparaat informatie krijgt.

Dit heeft niks met telnet te maken overigens.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Hoezo niet? Als hij zijn webinterface niet kan vinden en het misschien met telnet wel lukt is dat niet eens zo'n slecht idee. Overigens staat die site ook in de FAQ hier, waarvan ik veronderstel dat die bekend is.

• itsme
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:50:
Hoezo niet? Als hij zijn webinterface niet kan vinden en het misschien met telnet wel lukt is dat niet eens zo'n slecht idee. Overigens staat die site ook in de FAQ hier, waarvan ik veronderstel dat die bekend is.
Omg, ga me nou niet vertellen dat als iemand problemen heeft met de webinterface van zn modem telnet de oplossing is. Dat dat ook werkt ok, maar t is natuurlijk een #$@ oplossing.
Als iemand zn auto niet start is de oplossing ook niet m elke keer aanduwen |:(

Maar goed das offtopic.
Als de topicstarter nu eens zn modem post dan kunnen we m vast helpen.

Verwijderd

its_me schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:56:
[...]

Omg, ga me nou niet vertellen dat als iemand problemen heeft met de webinterface van zn modem telnet de oplossing is. Dat dat ook werkt ok, maar t is natuurlijk een #$@ oplossing.
Als iemand zn auto niet start is de oplossing ook niet m elke keer aanduwen |:(
Vertel dan eens wat jij zou doen als je de webinterface niet in kwam? Ik zou, als ik zeker zou weten dat dat IP-adres wel bij mijn modem/router hoort, proberen een telnet-verbinding te maken, alleen al om te kijken of dat het uberhaupt wel doet.
Een auto aanduwen is vaak een prima manier om te kijken waar het probleem zit. Als hij dan namelijk wel aanslaat weet je vrij zeker dat het de startmotor of accu is en kun je vervolgens dat probleem oplossen.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46
its_me schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:56:
[...]

Onzin, in mijn "oude" speedtouch kan nat juist ALLEEN via telnet geconfigd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 19-10-2005 11:54 ]

Roomba E5 te koop

• itsme
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:54:
[...]

Onzin, in mijn "oude" speedtouch kan nat juist ALLEEN via telnet geconfigd worden.
Dat moet dan wel een heel oud model zijn geweest ;)
Mijn oude alcatel speedtouch (die naar pro hackbare) kon ik gewoon via webinterface configureren, standaard fungeerde dit modem niet als router en was er dus ook geen sprake van een firewall op t apparaat. enige waarom telnet gebruikt moest worden was om die hack uit te voeren.

Dat telnet gebruikt kan worden om te kijken of t IP klopt, dat is waar maar dat is nu niet de oplossing voor het probleem imho. Telnet hoef je, als er een webinterface is, niet te gebruiken om poorten te configureren.

Maar goed we weten nog steeds geen type ...

Verwijderd

Topicstarter
TYPE:

Allied Data CJ8MO E-U

Ik zie dat het er verhit aan toe gaat, maar ik hoop dat mensen nu idd concreet weten wat ik met dit apparaat aan moet...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
misschien heb je hier iets aan, misschien ook niet

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel. Ik kan helaas nog steeds niet bij mijn moden komen, ik heb firmware versie 4.29 weet ik nu, met een BabyXL profiel

Verwijderd

Komop, een beetje zelfwerkzaamheid graag. Wat is het IP-adres dat je als gateway en DHCP-server ziet staan op je client? Wat gebeurt er als je dat IP pingt? Wat gebeurt er als je in je browser naar dat IP probeert te surfen? Pak de handleiding er eens bij en kijk wat zij erover zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, gegevens die er staan:

ik heb al enkele malen inderdaad naar m'n standaard gateway gesurfd, no result.

Fysiek adres: 00-40-F4-1D-DC-22
IP-adres: 84.35.65.220
Subnetmasker: 255.0.0.0
Standaardgateway: 84.35.64.1
DNS-servers: 212.29.160.1, 212.29.161.254
WINS-server:

De handleiding ook gevonden, en daar staat in hoe je een routed profiel kunt maken (lijkt mij dus dat wat ik wil).

De handleiding:

ftp://ftp.allieddata.com/...tion%20Guide%20CJT8MO.pdf

daar staan enkele aanwijzingen over bepaalde instellingen, die me dus niet zeggen, zoals VPI channel nummers enzo. Ik begrijp hier wel uit dat je dus een nieuw IP adres kunt toewijzen aan de modem? Kan ik daar een willekeurig adres invullen, en hebben de andere gebruikers van het netwerk daar geen last van als ik iets verander?

please help me....

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 18:06

IEF

Why so serious?

Hij heeft een BabyXL firmware.

Heb je toevallig Demon op het Tiscali netwerk ?

met een Copperjet 816-2P modem (oranje modem) ??
Want dan heb je een bridge modem.

Ben zeer benieuwd hoe je daar dan 4 pc's op hebt aangesloten..

Waarschijnlijk hangt er dus nog een router ACHTER.

(of misschien heeft hij 4 wan ip's gekregen van zn ISP, onwaarschijnlijk, maar het kan :p)

Probeer eens je PC vast in te stellen op: 172.19.3.100

en ga dan naar 172.19.3.1 of 172.19.3.254 in de webbrowser.

Eens kijken of je dan wel in een webinterface komt.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:06:
OK, gegevens die er staan:

ik heb al enkele malen inderdaad naar m'n standaard gateway gesurfd, no result.

Fysiek adres: 00-40-F4-1D-DC-22
IP-adres: 84.35.65.220
Subnetmasker: 255.0.0.0
Standaardgateway: 84.35.64.1
DNS-servers: 212.29.160.1, 212.29.161.254
WINS-server:

De handleiding ook gevonden, en daar staat in hoe je een routed profiel kunt maken (lijkt mij dus dat wat ik wil).

De handleiding:

ftp://ftp.allieddata.com/...tion%20Guide%20CJT8MO.pdf

daar staan enkele aanwijzingen over bepaalde instellingen, die me dus niet zeggen, zoals VPI channel nummers enzo. Ik begrijp hier wel uit dat je dus een nieuw IP adres kunt toewijzen aan de modem? Kan ik daar een willekeurig adres invullen, en hebben de andere gebruikers van het netwerk daar geen last van als ik iets verander?

please help me....

[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 19-10-2005 21:19 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij is de vraag in de topicstart fout. Je wil niet portforwarden (of in ieder geval nog niet op dit stadium), maar je wil uberhaupt internet delen. ;) Verhelder eens wat wel en niet werkt.

{signature}

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 18:06

IEF

Why so serious?

Voutloos schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:17:
Volgens mij is de vraag in de topicstart fout. Je wil niet portforwarden (of in ieder geval nog niet op dit stadium), maar je wil uberhaupt internet delen. ;) Verhelder eens wat wel en niet werkt.
Het lijkt er inderdaad op dat hij een Copperjet bridge modem heeft en het op 4 PC's WIL aansluiten.

Aangezien hij aangeeft dat ipconfig gewoon een WAN ip laat zien, betekent dat in principe dat hij een bridge modem gebruikt zonder router.

Copperjet modems kun je ook wel als router instellen, maar dan met behoorlijk wat moeite..
Het is dan makkelijker (te oordelen naar de kennis van de TS) om er een linksys routertje
oid achter te hangen..
Pagina: 1