[XP] Niet bestaand USB apparaat werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11-2025

F-train

to Coney Island

Topicstarter
Ik word geplaagd door een praatbel in de systemtray met "Het USB-apparaat wordt niet herkend". Dus alle hubs en apparaten eraf: nog steeds foutmeldingen, ook na restarts. Externe poorten losgehaald van mobo, idem. Ik krijg dus de melding zonder dat er een enkel usb apparaat is aangesloten, zelfs niet de poorten van de kast! Melding stopt wanneer ik in apparaatbeheer alle USB hoofdhubs weghaal. In apparaatbeheer staat onder USB controllers inderdaad een "onbekend apparaat". Restart zet alles weer terug.

Klikken op de praatbel geeft als oorzaak een onbekend apparaat wat aangesloten zou zijn op de "USB root-hub (2 poorten)".

Probleem is plotseling ontstaan na tijdje goed werken, laatste hardware acties waren het verplaatsen van geluidskaart en modem (beide één slot opgeschoven).

Bios geeft normale USB info, ook de mededelingen bij opstarten zijn normaal.

Heb natuurlijk gegoogled/GoT search. Krijg dan steeds items over USB apparaten die niet functioneren.

Wat is hier loos, en vooral: hoe los ik dit op?

I love the smell of Jetfuel in the morning

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:34
Welke service pack voor XP draai je? USB versie 2 werkt met de standaard windows drivers pas vanaf SP2.

Probeer de chipset drivers van je moederbord eens te herinstalleren...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11-2025

F-train

to Coney Island

Topicstarter
SP2. Dat is het rare, ik heb helemaal niks veranderd, behalve twee kaarten opgeschoven. De geluidskaart moet dan opnieuw herkend worden, maar ging ook zonder problemen. Heeft daarna ca. twee uur gewerkt zonder meldingen.
Na een nacht uitstaan draait het al de hele ochtend zonder problemen, en is ook het "onbekend USB apparaat" onder apparaatbeheer/USB-controllers weg...

Wel goede tip, hou ik in gedachten voor het geval het weer terugkomt (je weet nooit wat er na de volgende reboot gebeurt... ;) )

I love the smell of Jetfuel in the morning