Ik ben op zoek naar een navigatiesysteem voor in de auto. Ik heb me wezenloos gegoogled maar zie echt door de bomen het bos niet meer. De belangrijkste spelers zijn zover ik weet TomTom en Route66. Ik heb eens met TomTom gewerkt en vond het niet echt perfect. Zo liet ie me een keer een paar honderd meter een stille straat doorrijden om aan het eind op de parkeerplaats te keren. Dat had ook in het begin van de straat gekund dus. Daarnaast gaf ie niet altijd de snelste weg aan. Zo werd ik eens heel Amsterdam doorgestuurd waarbij er omheen toch een stuk sneller is.
Eigenlijk zoek ik dus een goed systeem wat best wat mag kosten. Het liefst zie ik ook dat deze up-to-date gehouden wordt mbt file berichten en wegwerkzaamheden. Voor tomtom is daar een speciaal abonnement voor kwam ik al achter. Dit werkt dan wel via de mobiele telefoon. Maar dat is vast niet te vermijden?
De vraag is eigenlijk, zijn er buiten tomtom en route66 nog een soort van 'niche' systemen? Bij dure automerken heb ik ze wel eens ingebouwd gezien, maar wat voor soort systemen zijn dat dan?
Eigenlijk zoek ik dus een goed systeem wat best wat mag kosten. Het liefst zie ik ook dat deze up-to-date gehouden wordt mbt file berichten en wegwerkzaamheden. Voor tomtom is daar een speciaal abonnement voor kwam ik al achter. Dit werkt dan wel via de mobiele telefoon. Maar dat is vast niet te vermijden?
De vraag is eigenlijk, zijn er buiten tomtom en route66 nog een soort van 'niche' systemen? Bij dure automerken heb ik ze wel eens ingebouwd gezien, maar wat voor soort systemen zijn dat dan?