[6600GT] Dual monitor full screen video

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Ik heb nu sinds kort een nieuw systeem met daarin een Geforce 6600GT met 2 maal DVI aansluiting. Nu dacht ik mooi even beide schermen aan te sluiten en vervolgens widescreen (lees: fullscreen over beide schermen) een dvd te kunnen gaan kijken... Helaas, dit ging niet door...

Ik maak gebruik van de nvidia drivers 78.01. Ik gebruik nview met als instelling horizontal-span zonder verder instellingen te veranderen. Als ik nu mijn powerdvd fullscreen zet heb ik op het ene scherm de helft van het beeld en op het andere scherm heb ik zwart beeld.

Ik vind dit erg vreemd ik had namelijk altijd op mijn oude systeem een Geforce TI4400 met ook 2 aansluitingen en daarop werkte het altijd perfect :/ Ik weet echter niet zo precies meer welke nvidia drivers ik daarop had... ik geloof iets van 44.xx ofzo.

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb al allerlei instellingen geprobeerd, maar ik krijg het niet aan de praat...

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 13:18

Gulli

100% Unwiderstehlich

Probeer het programmaatje ultramon, die geeft je naast je knoppen rechtsboven (bij het kruisje) nog twee extra knoppen. De ene is window naar andere scherm sturen, de ander is window verspreiden over beide schermen. Werkte bij mij uitstekend!

Overigens ook met de 6600GT met de nieuwe forceware drivers

[ Voor 12% gewijzigd door Gulli op 18-10-2005 17:58 ]

Connaisseur des femmes

• ygma!l
Helaas werkt na installeren van Ultramon het nog steeds niet :|

Verwijderd

Overlay toevallig niet ingeschakeld ?

Als je kaart 2 ramdac's heeft is het mogelijk om te switchen met videobeeld, vast wel dat de 6600GT dat heeft, maar of de functie mogelijk is widescreen over 2 schermen te kijken kan ook volgens mij niet.

• ygma!l
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:12:
Overlay toevallig niet ingeschakeld ?

Als je kaart 2 ramdac's heeft is het mogelijk om te switchen met videobeeld, vast wel dat de 6600GT dat heeft, maar of de functie mogelijk is widescreen over 2 schermen te kijken kan ook volgens mij niet.
Uh, ik weet eerlijk gezegd niet hoe en waar ik overlay moet inschakelen. En Gulli heeft het wel werkende, dus lijkt het mij wel mogelijk. Op mijn oude systeem (lees: met andere grafische kaart) heb ik verder niets hoeven te activeren... daar werkte het gewoon.

Verwijderd

In je driver tabs :) Ik heb zelf geen nvidia kaart hier dus kan je ook niet stapsgewijs gaan vertellen hoe dat moet.

Anders ff goed zoeken :P

• ygma!l
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:36:
In je driver tabs :) Ik heb zelf geen nvidia kaart hier dus kan je ook niet stapsgewijs gaan vertellen hoe dat moet.

Anders ff goed zoeken :P
Bij de settings van mijn 6600GT heb ik bij Video Overlay Settings, de Zoom control op "Video Overlay" staan. Bij Full Screen Video heb ik Full screen device op "Disable" staan. Echter heb ik nog steeds het probleem. :'(

• ygma!l
Ok even een update... Ik namelijk nog even een aantal dingen uitgeprobeerd.

Als eerste heb ik is ffdshow gedownload en geinstalleerd om te kijken of ik dan dvd/avi(divx geloof ik) fullscreen over 2 schermen kon kijken -> geen succes.

Ten tweede heb ik nog is een andere codecpack geinstalleerd om te proberen -> geen succes.

Als laatste heb ik de trial van Nvidia PureVideo Decoder geinstalleerd... bij kijken van een DVD -> WEL succes!!

Op de een of andere manier kan het dus wel met mijn kaart... Echter heb ik het idee dat ik op de een of andere manier toch een aantal instellingen/codecs niet goed heb of mis. Ik wil namelijk dat het ook bij mijn tvkaart en andere divx/xvid filmpjes werkt, echter hielp PureVideo daar niet bij.

@Gulli: kun je misschien vertellen wat voor codecs/instellingen jij geinstalleerd hebt?

• ygma!l
*Schopje*

• mastermkw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
bij ati moet je aangeven dat je op beide beeldschermen video wilt weergeven anders krijg je op een beeld idd zwart. Als goed is kan je toch wel gewoon windows op het tweede beeldscherm zien ofnie?

• ygma!l
mastermkw schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:28:
bij ati moet je aangeven dat je op beide beeldschermen video wilt weergeven anders krijg je op een beeld idd zwart. Als goed is kan je toch wel gewoon windows op het tweede beeldscherm zien ofnie?
Ja, ik zie wel windows op het 2e scherm. Mijn bureaublad is gewoon uitgerekt... (horizontal span). Ik kan echter nergens bij de nvidia instellingen een optie zien om video op het 2e beeldscherm weer te geven...

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Dit probleem komt door de hardware acceleratie op je kaart. Zet dit helemaal uit in bijvoorbeeld media player en je bent van het probleem af. Dit staat onder het kopje performance in wmp10

[ Voor 15% gewijzigd door Artje op 22-10-2005 09:10 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 09:36

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

zet het vakje VMR aan in je drivers bij video overlay settings

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• ygma!l
Artje schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:09:
Dit probleem komt door de hardware acceleratie op je kaart. Zet dit helemaal uit in bijvoorbeeld media player en je bent van het probleem af. Dit staat onder het kopje performance in wmp10
Ok, dit heb ik geprobeerd, echter werkt dit niet... Ik heb namelijk nog steeds hetzelfde probleem.
powerflux schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 09:30:
zet het vakje VMR aan in je drivers bij video overlay settings
Dat vakje zie ik niet staan bij de video overlay settings. Heb jij die wel met Nvidia drivers?

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Bij mij werkte het alleen als ik met span ook de resolutie aanpas zodat je iets van 2000x1000 krijgt. Dan ziet hij het gewoon als 1 scherm, en bij mij werkt het dan gewoon. Ook een 6600GT.

• ygma!l
REDFISH schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:34:
Bij mij werkte het alleen als ik met span ook de resolutie aanpas zodat je iets van 2000x1000 krijgt. Dan ziet hij het gewoon als 1 scherm, en bij mij werkt het dan gewoon. Ook een 6600GT.
Dat heb ik ook, mijn windows ziet gewoon 1 scherm met een resolutie van 2560*1024. Ik vind het ook raar dat het niet werkt. Op mijn oude systeem met een Geforce 4 (zie startpost) werkte het namelijk ook gewoon altijd.

• ygma!l
Ok, ik heb het opgelost! Ik heb het programma NVTweak gedownload waarmee ik de nvidia driver menu kon aanpassen. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik graag de optie "Enable VMR" in het menu wilde hebben. Voila! Ik heb toen de optie aangevinkt en vervolgens werkt het! Allen bedankt voor uw info!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 17:02
ygma!l schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 19:34:
Ok, ik heb het opgelost! Ik heb het programma NVTweak gedownload waarmee ik de nvidia driver menu kon aanpassen. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik graag de optie "Enable VMR" in het menu wilde hebben. Voila! Ik heb toen de optie aangevinkt en vervolgens werkt het! Allen bedankt voor uw info!
Ik heb hetzelfde gedaan, maar zonder geluk. VMR Enabled en als ik een DVD wil afspelen in WMP dan lukt het niet op beide schermen.
Echter als ik hardware-acceleratie uitzet in WMP 10 en dan een XviD afspeel, dan gaat het wel..
Hardware-acceleratie in WMP is dus niet uit te schakelen zodra ik een DVD afspeel :(

[ Voor 8% gewijzigd door -Leon- op 24-10-2005 19:19 ]

Pagina: 1