probleem met graphic programma's

Pagina: 1
Acties:

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
alle programma's die ik geprobeerd heb (photoshop, coreldraw, gimp) doen het of slecht of helemaal niet.

m'n pc zou goed genoeg moeten zijn (ASUS P4C800-E, 3 Ghz, 1Gb RAM, ASUS 9200SE AGP videocard) en doet verder alles naar wens (o.a. intensieve muziekprogramma's)

heb net de Burnintest gedaan en deze gaf ook geen enkele fout aan.

wat zou er aan de hand kunnen wezen?

nog wat meer details:
-photoshop (heb versie 8 + CS(2) geprobeerd) doet het heel langzaam en gaat, alstie te lang moet wachten op "photoshop reageert niet" modus.
-coreldraw gaat ook heel langzaam maar blijft wel werken... als je echte een minuut ofzo moet wachten bij elke "nudge" van je plaatje is het ook onwerkbaar natuurlijk
- GIMP blijft hangen tijdens start-up
-Adobe Illustrator doet't wel naar verwachting

[ Voor 4% gewijzigd door nodog op 18-10-2005 00:30 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
brakke videodrivers?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• nodog
ik heb de nieuwste catalyst drivers gisteren geinstalleerd maar het maakt geen verschil in de situatie.

begrijp er echt niks van... voor de rest werkt de pc fantastisch.

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:41
Misschien programma's zoals windowsblinds of bepaalde widgets programma's? Ik had namelijk ook last dat photoshop amper vooruit te branden was tot helemaal niet en dat lag dus aan windowsblinds.

• nodog
nee, ik heb zo'n beetje de meeste toeters en bellen op grafisch gebied juist eraf gegooid (werk in een classic windows omgeving, alle 3d en schaduwzooi uitgezet).

Verwijderd

probeer het eens in veilige modus. het zouw 2d hardware probleem kunnen zij

• nodog
klinkt alsof ik een enorme noob ben (en voor een tweaker ben ik dat eigenlijk ook ;-) maar ik krijg'm niet in safe-mode.
zelfs met de XP helpfile erbij lukt't me niet om een menu te krijgen waar safe-mode bijstaat.

wat ik doe is opstarten, DEL, F8 ... volgens de helpfile zou ik dan safe-mode kunnen kiezen maar ik kan daar alleen de boot-disk kiezen.

nouja... ik verwachtte toch al niet echt een oplossing voor m'n probleem... tis gewoon te vreemd.
ik zal binnenkort op hoop van zegen maar een komplete herinstall doen.

voor degenen die reageerden, bedankt voor de moeite!

Verwijderd

nodog schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:17:
klinkt alsof ik een enorme noob ben (en voor een tweaker ben ik dat eigenlijk ook ;-) maar ik krijg'm niet in safe-mode.
zelfs met de XP helpfile erbij lukt't me niet om een menu te krijgen waar safe-mode bijstaat.

wat ik doe is opstarten, DEL, F8 ... volgens de helpfile zou ik dan safe-mode kunnen kiezen maar ik kan daar alleen de boot-disk kiezen.
uh del is de setup van je BIOS, F8 klopt op zich wel alleen als je dat te snel doet dan krijg je een scherm te zien waar je kan kiezen van welk medium je wilt booten, dit hoort ook nog bij de BIOS. Je moet iets langer wachten, als je bios scherm verdwijnt en je PC daadwerkelijk XP gaat starten (dan word het scherm even zwart) dan pas op F8 drukken.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-08 15:41
Probeer eens een ander (oud) videokaartje erin te stoppen. Of misschien even eentje lenen van iemand.
Volgens mij zit het daarin. Hoe werkt het trouwens met 3D dingen (spelletjes bijv..)?

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 19-10-2005 22:00 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42
Jongens, de TS heeft het over beeldbewerkingsprogramma's. Die maken geen gebruik van de grafische chip bij het rekenen. Daar de oplossing zoeken is zoiets als aan Stalin vragen wat vrijheid is. Aan de standaardantwoorden van videodrivers of voedingen hebben we echt niets.

Zelf heb ik overigens het antwoord niet. Als het mogelijk is kun je een complete herinstallatie van Windows overwegen om softwarematige invloeden uit te sluiten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• nodog
bedankt voor de tip bakman... heb de veilige modus bereikt! ;-)
alleen kon ik photoshop daarin niet gebruiken aangezien je daarvoor als admin moet zijn ingelogd. een aanwijzing dat het probleem nog steeds hetzelfde is kreeg ik wel omdat Gimp nog steeds bleef hangen tijdens het opstarten.

en idd Breepee... ondertussen denk ik ook dat een volledige herinstall de enige oplossing is..

nogmaals dank voor de suggesties. :-)

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-08 16:09

Nutral

gamer/hardware freak

Gebruik de windows cd en doe een recovery, dan houd je tenminste al je registers volgens mij (correct me if i'm wrong)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

deze programma's gebruiken vaak een eigen disk-cache, misschien een slome HD, of ergens een ATA controller op PIO staan?
wat voor'n hd heb je, zegt s.m.a.r.t. iets?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

GoT is geen uitwisselingsforum, daarnaast haal ik je email-adres ook nog weg voor je dadelijk bedolven bent onder de spam. :)
problemen met vidcards of clocking kijk dan hier:
http://www.techpowerup.com/
(daar vind je ook atitool :-) )

[ Voor 48% gewijzigd door pasta op 24-10-2005 20:43 ]

• nodog
hee pinky,
heb het gedld en geinstalleerd, de "dump bios" knop blijft echter grijs dus het gaat me op deze manier niet lukken. jammer maar helaas.
Pagina: 1