Toon posts:

[TV] Digitale TV van casema op PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een analoge TV kaart in mijn PC zitten maar ik wil graag digitale TV. Ik heb begrepen dat casema dit gratis aanbied. Mijn vraag is echter wat ik er voor nodig heb? Ik heb op de site van casema gekeken en die hebben het alleen over digitale TV op een TV toestel. Wie stuurt me in de goede richting?

Verwijderd

Kijk eens naar de FireDTV of FloppyDTV.

In beide systemen kan je een smartcard plaatsen om scrambled kanalen te kunnen kijken.
Ik neem namelijk aan dat hoewel de digitale kanalen 'gratis' zijn, je deze wel dient te unscramblen met behulp van een smartcard van casema. Het valt me namelijk op dat de digitale ontvangers die ze op hun site vermelden allemaal een smartcard-slot hebben.

Met zoeken in google naar FireDTV of FloppyDTV kom je snel bij een nederlands bedrijf wat deze kastjes leverd. Wat je dan ook nodig hebt is een conax-CAM (conditional Access Module) waarin je de smartcard kan plaatsen. Bij dit bedrijf kan je een conax-CAM v4 krijgen.

Bij KPN is conax v4 de minimum versie waarmee de digitale signalen te unscramblen zijn.