Asus V9999/TD (geforce 6800) probleem

Pagina: 1
Acties:

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 18:17
Hallo iedereen. Ik heb sinds 2 maanden een Asus V9999/TD.
Heb er nooit problemen mee gehad, Doom 3, deed ie prima, net zoals de meeste spellen, alleen nu heb ik Serious Sam 2. De eerste paar levels doet ie prima, dan krijg ik ineens polygonen die enorm ver uitrekken enzo. Naja, kan een bug zijn in het spel dacht ik, niet dus.
Als ik daarna een willekeurig ander spel opstart, krijg ik problemen.
Dit is bijvoorbeeld Postal 2 Apocalypse weekend:
http://img.photobucket.com/albums/v481/mennuz/nuked.jpg
En met elk 3d spel wat ik maar opstart krijg ik soortgelijke problemen, zelfs in de openGL windows tekst screensaver
Alleen na Serious Sam 2 eigenlijk. rebooten helpt meestal wel, maar als ik dan weer een potje ga spelen heb ik na 3 levels weer gedonder. Wat kan dit zijn
Wat heb ik gedaan:
Nadat ik mn ATI heb vervangen, heb ik drivercleaner eroverheen gehaald.
Toen heb ik de 81.84 Beta Drivers geinstalleerd.
Toen serious sam geinstalleerd, met patch
Toen kreeg ik dus die rare dingen in beeld
Beta drivers eraf gegooid,Officiele release 78.01 erop gezet
Probleem bleef.
Wat kan dit zijn, de temperatuur is redelijk normaal.

Specs

AMD Athlon XP 2600+ 333 fsb
Asus V9999/TD 128 MB versie
MSI KT4AV moederbord
512 MB Kingston Valueram
Maxtor 160 gb hd, 7200 rpm, 8 mb cache
Qtec 400 watt voeding
Asus DVD speler
LiteOn 48-12-48 brander
HD koeler, slotkoeler die lucht naar buiten blaast, Coolermaster kastkoeler
Sound blaster live player 1024

[ Voor 13% gewijzigd door mennuz op 17-10-2005 19:38 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het kan je voeding zijn die ervoor zorgt dat je kaart moet smeken om stroom. Of het zou misschien ook kunnen zijn dat je geheugen te warm wordt/stuk aan het gaan is op de kaart. Die lezen de tempsensors niet uit, maar spelen wel een grote rol. Heb je verder dingen overclocked of unlocked? Dat kan misschien meer duidelijk scheppen :) .

De meeste mensen deugen!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06
Kan? Ik weet het wel zeker. Q-Tec voedingen zijn de grootste baggerzooi die je maar kan kopen. Die 400watt is piekvermogen dus je mag blij zijn als je 300-320watt continu krijgt. Koop een A-merk voeding van minstens 420watt.

• mennuz
marzzman schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:56:
Het kan je voeding zijn die ervoor zorgt dat je kaart moet smeken om stroom. Of het zou misschien ook kunnen zijn dat je geheugen te warm wordt/stuk aan het gaan is op de kaart. Die lezen de tempsensors niet uit, maar spelen wel een grote rol. Heb je verder dingen overclocked of unlocked? Dat kan misschien meer duidelijk scheppen :) .
vreemde is ook, dat hij pas flipt bij een levelwisseling, nooit halverwege een level. dus ik speel een level uit, hij laad het volgende level, en dan krijg ik vervormingen.
In 2d mode, geen problemen. Voeding..tja, Zou goed kunnen. heb dat ding erin gekwakt toen mn Target kapot ging. M'n Radeon is stuk gegaan met een zwart puntje aan de molex, dus voeding zou het goed kunnen zijn. Ik heb bovendien totaal niets geunlocked of overgeklokt, aangezien ik die kaart net een 1,5e maand heb.
Hoop niet dat het het geheugen is, heb geen zin om WEER een kaart op te moeten sturen :s
Lijkt haast meer een driver probleem, want na een keer rebooten doet alles het weer. alleen 4 levels serious sam 2, en hij flipt door.

En 420 watt? Kijk eens goed naar m'n specs, zo high end ben ik ook weer niet :D
Die 512 MB geheugen is inmiddels trouwens 1 gb, maar dat doet er niet toe

[ Voor 14% gewijzigd door mennuz op 18-10-2005 11:53 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Het is denk ik je voeding dan en ik zal proberen uit te leggen waarom -->

Het gamen zelf is lichter dan het laden van een nieuw level. Je videokaart, geheugen en proc zijn dan voornamelijk bezig. Dat trekt hij nog maar NET met die specificaties. Echter, ga je een level laden, dan vreet je GPU nog steeds erg veel stroom (staat op vaste waarden), CPU ook, je memory krijgt nog meer ballast door alle textures die verwerkt moeten worden. Maar dan komt het, de harde schijf (of schijven) slaan aan en gaan die textures doorgeven :/ voeding schreeuwt al. Meer banen op het moederbord in gebruik, wie weet wordt vervolgens ook nog eens je game cd/dvd aangesproken en de fans gaan harder draaien (HD koeling?). Voeding begint te huilen en gaat scheven voltlijnen vertonen. Dit kan lijden tot corruptie in texturen, artifacts, zelfs pieken waardoor molexen inderdaad overvolten en zwart uitslaan (met het gevolg dat je kaart overlijdt).

Echt waar, koop een nieuwe voeding van een A-merk van ongeveer 400Watt (Enermax, Zalman, Fortron, Tagan, Antec, Coolermaster Realpower) en bespaar jezelf deze ellende. Werkt dat niet, niet getreurd, we zoeken wel verder, en jij mag je voeding binnen 8 dagen terugbrengen/sturen voor je geld terug. Succes, let us know :) !

De meeste mensen deugen!

• mennuz
marzzman schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:40:
Het is denk ik je voeding dan en ik zal proberen uit te leggen waarom -->

Het gamen zelf is lichter dan het laden van een nieuw level. Je videokaart, geheugen en proc zijn dan voornamelijk bezig. Dat trekt hij nog maar NET met die specificaties. Echter, ga je een level laden, dan vreet je GPU nog steeds erg veel stroom (staat op vaste waarden), CPU ook, je memory krijgt nog meer ballast door alle textures die verwerkt moeten worden. Maar dan komt het, de harde schijf (of schijven) slaan aan en gaan die textures doorgeven :/ voeding schreeuwt al. Meer banen op het moederbord in gebruik, wie weet wordt vervolgens ook nog eens je game cd/dvd aangesproken en de fans gaan harder draaien (HD koeling?). Voeding begint te huilen en gaat scheven voltlijnen vertonen. Dit kan lijden tot corruptie in texturen, artifacts, zelfs pieken waardoor molexen inderdaad overvolten en zwart uitslaan (met het gevolg dat je kaart overlijdt).

Echt waar, koop een nieuwe voeding van een A-merk van ongeveer 400Watt (Enermax, Zalman, Fortron, Tagan, Antec, Coolermaster Realpower) en bespaar jezelf deze ellende. Werkt dat niet, niet getreurd, we zoeken wel verder, en jij mag je voeding binnen 8 dagen terugbrengen/sturen voor je geld terug. Succes, let us know :) !
Ah, duidelijk :)
Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe voeding halen, en dan horen jullie het wel
Hardstikke bedankt!
Pagina: 1