MP3's taggen

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 11:27

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Bij mijn streven om al mijn mp3's goed te taggen ben ik nu op een vervelende klus gestuit. Ik heb namelijk een directory met een hoop losse mp3's waarvan de titel en de artiest reeds goed getagged zijn. Nu wil ik aan de hand van deze informatie het jaartal en het genre graag goed taggen. De grootte van deze directory doet mij wensen dat er een programma is dat dit voor mij zou kunnen doen :)

Mijn vraag is: Kent iemand een programma dat juist dit doet?

Ik ben in mijn zoektocht iig geen programma tegengekomen wat dit kan (heb ook hier gezocht). Voor het taggen van albums maak ik nu gebruik van The Godfather en MP3 Tag Studio, wat verder goed bevalt. Andere programma's waarnaar ik gekeken heb en die deze optie niet bieden zijn: Moodlogic, Audiograil K-mp3, MP3 Tag assistent Pro.

Edit:
sorry heb hem in het verkeerde subforum geplaatst.. zou een modje deze topic even kunnen verplaatsen naar Software Algemeen? Alvast bedankt! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sappie op 17-10-2005 19:12 ]

Specs | Audioscrobbler

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik begrijp dat je de info geautomatiseerd van i-net wilt plukken. Probeer het eens met MusicBrainz.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:52
http://musicbrainz.org/

heerlijk programma, tis niet super snel das een nadeel, maar het zoekt je tags op op een server aan de hand van hashes (dacht ik), dus het meeste gaat vanzelf (soms kan ie niet kiezen en moet je em ff helpen ;) ) :)

Last.fm
Films!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 11:27

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Vergeten in mijn rijtje op te noemen idd. Ik heb namelijk MusicBrainz ook geprobeerd, omdat dit idd het beoogde zou moeten doen. Het nadeel aan dit programma vind ik dat je het niet genoeg in je eigen hand hebt en dat het voor zover ik weet niet het jaartal en het genre in kan vullen. Verder bleek dat een hoop hashes van mijn mp3's nog niet voorkomen in hun database. Het liefst zou ik gewoon alleen het jaartal en het genre van een file aanpassen, omdat ik zeker weet dat de titel en artiest reeds klopt.

Specs | Audioscrobbler

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-08 19:11
Volgens mij zit in mediamonkey ook zo'n functie.
www.mediamonkey.com
Mooie mp3 speler trouwens.