dion_b schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:15:
Ben vergeten exact hoe vaak, maar ze spawnen eens per nogal wat uur gametijd. Je moet dus af en toe een rondje doen langs sectoren in de buurt van Xenon 472 of 347. Je kunt ze krijgen bij Teladi, Argon, Split of Boron, maar niet bij Paranid (want geen grenzen met Xenon)
Oeh! Dan ga ik ipv nu van station naar station te sletten eens kijken bij een paar sectoren in de buurt van de Xenon. Overigens naast Eighteen Billion eens de Xenon sector ingedoken. Nou... dat was best druk met het hele alfabet aanwezig, K J P M enz. Gauw weer terug de gate ingedoken...
Vermoeden: je had geen police license. Als je gaat scannen zonder vergunning kun je problemen krijgen

Hehe, "Illegal scan Reported". Ik ken de melding, kost ook nog eens reputatie vaak bij een ras, maar in dit geval is het dat sommige kapiteins van schepen in een slecht humeur zijn en na een scan op je gaan schieten. Ze worden rood, maar niet met 'Pirate' in de naam. En als je terugschiet en ze molt, dan krijg je minpuntjes bij dat ras. Balen

LX, niet XL. In X3R, zeker in Vanilla volgens velen de beste fighter. Het is te doen om hem neer te halen met een Mamba raider, sterker nog, hij is ermee te cappen (heb ik ooit gedaan). Maar dat laatste is echt gewoon geluk hebben - de LX is dermate uitdagend dat je gewoon op vernietiging moet focussen.
Manier om dat te doen is gebruik maken van wat jij hebt en hij niet: snelheid.
Vlieg op'm af in een spiraal (roll+strafe), zodra hij in bereik is schieten, en afbreken zodra zijn schoten in jouw buurt komen. Dan wegrennen tot je schilden en energie weer vol zijn en herhalen.
LX, XL, ik vond 'm sterk genoeg om 'm XL te noemen
Ik zal het proberen als ik er weer eentje tegenkom.
Ks (en Js) hebben een enorme blinde vlek op hun rug. Als je mikt op het gebied achter de brug (dat ronde ding rechtsvoor) en daarboven gaat hangen kan hij je niet raken. Dan gewoon doorknallen. Dit lukt ook in M6 en zelfs in een M7 kun je er terechtkomen met wat skill.
Ik heb de blinde vlek niet gebruikt (of gevonden), maar zelfs met een beetje rondvliegen gingen ze stuk. Met blinde vlek wordt het nog makkelijker...
Tussen z'n benen (die twee omlaaghangende stukken aan z'n onderkant) is de ideale plek.
Dat had ik inderdaad gevonden. Enige wat nog af en toe komt is een raket die werd afgeschoten en om het hoekje kan komen. Even een koprol met de Mamba, de rear turret naar de raket toe en de koprol afmaken terug naar de oude positie. Het moeilijkste was nog om concentratie op te brengen om continue te schieten, aangezien het nog wel even duurde met 'Warning, energy low'.
PSG-schepen (meestal Falcons) idd altijd als eerste aanpakken. Gewoon recht erop af vliegen met alle HEPTs aan. Daarna wel even schild laten aangroeien voordat je verdergaat.
Ik probeer het, maar meestal vlieg ik er om heen. 1 Falcon met een PSG is nog net te doen, maar als het er twee zijn, dan ga ik het niet eens meer proberen.
Interessant lijstje. Je gaat dus niet complexen bouwen? Ik zou namelijk neigen naar zelfvoorziend SPP (E-cel) complex op een groot Silicon asteroide. Als je een van de echte monsters vindt (64 ofzo) kun je er later werkelijk van alles op monteren

Ik ga het wel doen, maar op dit moment heb ik welgeteld 1 SPP station in Argon Prime en wil nog her en der een paar 'goedkope' neerpoten om mijn inkomsten te verhogen. Een SPP kost al 6mil, een Ore Mine 0,5, Silicon Mine weet ik niet, Wheat komt op 0,5m en dat zijn nog niet echt bedragen die ik heb.
Aan de andere kant, een paar vrachtschepen voor de losse stations kosten al gauw 0,8m voor een middel vrachtschip en een Super Freighter kost al gauw 2m, behoorlijk bedrag.
Ik ga als eerste in ieder geval wat meer UT's inzetten, eentje wordt nu getraind op een middel schip met 4000 ruimte, die had ik over na de aanschaf van de Super Freighter voor mijn SPP. Er moeten er meer komen voor meer inkomsten.
Bijkomend punt is dat ik nog niet ingelezen heb over de complexen, ik weet het principe wel, maar nog niet gekeken naar de juiste opzet en de totaalkosten.
Jammer trouwens dat de financiele overzichten in het spel erg zwak zijn. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zijn wat de omzet/winst was in de tijd om te zien hoe goed een station/UT doet.
Ik kwam er trouwens achter dat mijn beide UT's weinig vrachtruimte over hadden omdat ze soms vracht laten zitten en niet verkopen. Dat heb ik even handmatig moeten verkopen.