[PC/Xbox] 'X3: The reunion' is gold.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 10.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11737

Anoniem: 240759 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:38:
Je kan ook geld verdienen in Home of Light. Gaat een stuk makkelijker, aangezien er bijna een ware loop is. Als er energie nodig is, kun je altijd nog naar Ore Belt gaan, wat ten zuiden zit van Home of Light. Je kan ook energie halen bij het Terracorp HQ in Home of Light.
Wel geprobeerd, maar begreep niet echt welke nou echt goed zaten. Anyway, met energy cells circa 600k credits weten te verdienen (easy mode, dus had al een mercury). Daarna free ship opgehaald en die verkocht :p Dus toen equipment gekocht voor Sector Trading en em aan het werk gezet in Argon Prime. Was een slecht idee, want was binnen no time 200k credits kwijt. :( Dus toen volgens een guide toch maar een ST gestart in Emperor's End. Gaat wel lekker goed nu :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 11737 op 03-02-2008 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
ST kunnen goed opgeleid worden in Home Of Light, Empire's Edge, Queens Space, Teladi Gain en nog een paar, zonder echt last te hebben van vijandige troepen.
De eerste (non ST/UT)miljoenen kan je goed verdienen met Energy/Ore (Ore Belt) en Ore/Silicon (Power Circle/Herron's Nebula) en deze verkopen in Argon Prime en aangrenzende sectoren.
Helaas kreeg ik hoog bezoek van de Kha'ak in Ore Belt, waar ik nog niet de slagkracht voor heb om te verwijderen.

Na 5 speeldagen en wat miljoenen en een station krijg je een oproep voor de Bala Gi Missies. Ik heb nu een mooie M6 en M7 gescoord en ben aan het sparen voor een Trading Station die ik moet afleveren in Kingdom End. Na deze missies krijg ik een Player Headquarters \o/

Ik heb nu aan stations/complexen;
Kingdom End (BoFu Complex, Power Plant)
Home Of Light (Power Plant)
President's End (Space Fuel Complex)
Tharka's Sun (Nostrop Oil Complex)
Light of Heart (Space Fuel Complex, Ore/Silicon Complex, Lasertower Factory)
Ringo Moon (Wheat Farm).

De complexen hoef ik alleen te voeren met Crystals voor de Power Plants, anders worden de complexen wel erg groot :+

Gaat aardig voor de wind. Tenzij er nu grootschalig wordt aangevallen want dan ben ik nergens. :P Voor de verdediging ben ik met een lasertower complex bezig.
De destroyers en carriers ben ik nog even niet aan toe denk ik. (70 miljoen!). Laat staan dat ik ga bieden voor Avarice (615 miljoen) 8)7

Ohw, BTW. Het zal wellicht al gepost zijn maar dan alsnog, Hier vindt je een prachtige maptool van Scorp, welke ook in de Bonus Package zit. Het is wel een spoiler opzich maar onmisbaar als startende X3'er imo.

[ Voor 19% gewijzigd door daPet op 03-02-2008 08:48 ]

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240759

Er is ook nieuws op Egosoft.com. Er komt een uitbreiding van X3: Reunion, wat X3: Terran Conflict gaat heten. Hierbij speel je dus ook in het Aardse zonnestelsel, en kom je ook te weten hoe het nu is vergaan met de Aarde. Er zitten meer missies dan dan bij de X3: Reunion met uitbreidingspakketten. Ik kan zelf niet wachten tot deze game daadwerkelijk uitkomt. En het is een stand-alone uitbreiding van X3: Reunion, dus je hebt het origineel niet nodig. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 240759 op 05-02-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:36

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 240759 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:14:
Er is ook nieuws op Egosoft.com. Er komt een uitbreiding van X3: Reunion, wat X3: Terran Conflict gaat heten. Hierbij speel je dus ook in het Aardse zonnestelsel, en kom je ook te weten hoe het nu is vergaan met de Aarde. Er zitten meer missies dan dan bij de X3: Reunion met uitbreidingspakketten. Ik kan zelf niet wachten tot deze game daadwerkelijk uitkomt. En het is een stand-alone uitbreiding van X3: Reunion, dus je hebt het origineel niet nodig. _/-\o_
Stand-alone. Jammer. Zou leuk zijn geweest al kon je je eigen imperium meenemen.

Als het een 'uitbreiding' is, krijgt het dan ook de prijs van een 'uitbreiding'? En is de boel weer met Starforce besmet? Zoja, denk ik dat het weer wat jaar kan duren voordat het spel populairder begint te worden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Er zijn ook mods voor Reunion die Terran en andere sectoren bieden.

Zover ik begrepen heb zijn het vooral extra missies in het X3 universum. Leuk voor een storyline maar weinig interessant voor de free roamer.

Tenzij de interface drastisch wordt verbetert hou ik me voorlopig even bij X3:Reunion, Terran Conflict komt toch pas Q3 uit.
Zo te zien is dit gewoon de zoveelste (maar betaalde) mod ;)

Ik zou ook wel een storyline willen lezen. Ik las in de manual dat er een boek is, Farham's Legend. Alleen jammer dat je daar voor moet betalen, en is ook nog gemaakt door fans. :?
Betekent dit, het lijkt mij sterk, dat Egosoft zelf geen storyline heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door daPet op 05-02-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:38

SG

SG surft naar info hardewaren

Topicstarter
Anoniem: 240759 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:00:
Egosoft heeft besloten om er geen multiplayer functie aan te breien. Ik zelf vind het ook jammer. Hier zijn er 2 keuzes op: 1. Je accepteert het en 2. Je accepteert het niet en schrijft dan de code voor multiplayer zelf. Op dit gebied zijn fans al druk bezig, maar tot nog toe zonder resultaat.
Dat kan niet. de X3 The reunion game engine support geen Mplay.

Ik denk ook niet dat het zo'n probleem is om te implementeren kwa onmogelijkheid. Eerder 'n uitdaging.

Maar X3 the reunion was oorsprokkelijk 'n x2 addon wat uitgroeide tot fullgame.
De ontwikkeltijd was kort.
Ook te merken aan de release kwaliteit. De prille game was bagger.
Nu met 2.0 voelt het iets af maar nog steeds rauwe geheel wat niet af is.
Maar nu wel speelbaar.

Het gemis van Mplay heeft ook deels te maken met focus.

De strory vs freeroam heeft al veel te lijden.
Beide konded zeker de full focus gebruiken van één jaar of meer.
Buiten online play had de game véél meer tijd nodig om tot iets degelijks ontwikkeld te kunnen worden.

3 jaar zou beter geweest zijn dan die één jaar.

Betere story
Betere freeroam part
goede Mplay
En goed doordachte gameplay in alle stadia en speel stylen die erin voorkomen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Zep Man schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 16:01:
[...]
Stand-alone. Jammer. Zou leuk zijn geweest al kon je je eigen imperium meenemen.

Als het een 'uitbreiding' is, krijgt het dan ook de prijs van een 'uitbreiding'? En is de boel weer met Starforce besmet? Zoja, denk ik dat het weer wat jaar kan duren voordat het spel populairder begint te worden.
Ze hebben de Starforce er in versie 2.0 van X3: Reunion al uitgehaald. Ik denk niet dat ze dat weer zullen gebruiken in X3: Terran Conflict, aangezien veel fans hebben geklaagd. En ook dat het nieuwsbericht uitkwam over de Starforce technologie.
SG schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:15:
[...]

Dat kan niet. de X3 The reunion game engine support geen Mplay.

Ik denk ook niet dat het zo'n probleem is om te implementeren kwa onmogelijkheid. Eerder 'n uitdaging.
Ik heb ook niet gezegd dat het onmogelijk is. Het is alleen nog niet gelukt. btw, mocht er iemand een multiplayer optie gemaakt hebben, meld het me ff. Want dat zou echt vet zijn om te spelen :D

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 240759 op 06-02-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:37

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

denk niet dat ze weer de fout maken met starforce :P
en er word (gelukkig) nog niets gezegt of je je eigen imperium kan mee nemen of niet, dus we hopen er maar op :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Anoniem: 240759 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:32:
[...]

Ze hebben de Starforce er in versie 2.0 van X3: Reunion al uitgehaald. Ik denk niet dat ze dat weer zullen gebruiken in X3: Terran Conflict, aangezien veel fans hebben geklaagd. En ook dat het nieuwsbericht uitkwam over de Starforce technologie.
TepelStreeltje schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:36:
denk niet dat ze weer de fout maken met starforce :P
Jullie zijn zeker beiden X2 vergeten? Die kwam met Starforce uit en dat werd er later vanaf gestript. Echter duurde het nog zeer lang voordat Starforce ook van X3 af was. Het zal mij benieuwen. Die rootkit komt er zowieso niet bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:16
Zow, ik heb ook maar besloten om X3 te bestellen! Voor 8,- geen miskoop bij bol.com ;)

Anyway, ik las dat er erg veel mods zijn voor dit spel. Dus ik vroeg me af: welke mods raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 12-06 23:41
Gemini NL schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:41:
Zow, ik heb ook maar besloten om X3 te bestellen! Voor 8,- geen miskoop bij bol.com ;)

Anyway, ik las dat er erg veel mods zijn voor dit spel. Dus ik vroeg me af: welke mods raden jullie mij aan?
ja ik zag hem ook staan...vraag me wel af of dit verseie 2 is zonder rootkit ?

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Die van bol.com heb ik ook. Manual als pdf op cd en de cd is niet nodig om te spelen. Updaten en mods instellen kan in het start menuutje. En dit is volgens mij zonder starforce.

En over de mods, ik speel voorlopig nog even het orgineel 'vanilla'. Naar verluid is de XTM mod een van de betere. Buiten dat zijn er ook talloze scripts beschikbaar om het leven in het X3 universum wat draaglijker te maken.

[ Voor 50% gewijzigd door daPet op 06-02-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

tntkiller schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:10:
[...]

ja ik zag hem ook staan...vraag me wel af of dit verseie 2 is zonder rootkit ?
En al is het versie 1.0... nou en? Lees mijn instructies en je hebt hem zo Starforce-loos zonder dat Starforce op je computer geïnstalleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens, ik heb in de guide er wel iets over gelezen, maar er staat niet echt duidelijk bij hoe je je AI piloten van schip kan laten veranderen? Er staat iets in over een speciaal menu en dat beide schepen in space moeten zijn etc, maar hoe doe ik dat precies?

Ik heb nu namelijk nog 4 piloten van +lvl 20 in Mercury's terwijl ik ze in mijn nieuwe Demeter Super Freighters wil hebben. De rest allemaal vanaf hun begin al in die schepen dus geen verandering nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gemini NL schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:41:

Ik raad je in ieder geval de Jaki Armada mod en de Pirate guild mod aan. Die zorgen ervoor dat je zeker bezig blijft, en na verloop van tijd wordt het ook steeds moeilijker om de Jaki te verslaan 8) De Pirate guild zorgt ervoor dat er ook daadwerkelijk handel gedreven kan worden met de Piraten. Er repareren ook beschadigde schepen, en als je positief staat bij de piraten, dan kun je ook worden uitgenodigd om een overval te plegen op een handelsschip van een van de andere rassen. Wat ik je ook aanraad om te downloaden is de X-Tended mod. Deze mod is zeer uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Laatst online: 12-06 23:41
The Zep Man schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:50:
[...]
En al is het versie 1.0... nou en? Lees mijn instructies en je hebt hem zo Starforce-loos zonder dat Starforce op je computer geïnstalleerd wordt.
aha handig dat had ik nog niet gezien....meteen besteld :)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Bedankt voor de tips iedereen.

Ik heb het spel binnen van bol.com en het blijkt WEL de 2.0 versie te zijn! Ook wel grappig dat je de keuze hebt om bepaalde mods te installeren.
Iets minder grappig vind ik dat er geen enkel boekje bij zit met bijv. de key. Moet dit nog even uitzoeken.
Straks even de mods downloaden en eindelijk spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gemini NL schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:15:
Iets minder grappig vind ik dat er geen enkel boekje bij zit met bijv. de key. Moet dit nog even uitzoeken.
Is niet nodig. Sinds versie 2.0 is Egosoft helemaal afgestapt van de keys. Iedereen heeft nu toegang tot alle downloads en extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu een piraterijoorlog begonnen tegen de Split. Daarvan heb ik een TS schip overgenomen. Ik heb hem naar een Shipyard gestuurd. Nu komt mijn vraag: zal ik dat schip verkopen, of gebruiken om te Sector Traden? Ik heb al een Argon Mercury die als Sector Trader geld voor me verdient in Home of Light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240759 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:25:
Ik heb al een Argon Mercury die als Sector Trader geld voor me verdient in Home of Light.
Home of Light is lang niet zo geschikt voor ST als Empire's Edge. Mijn ST's levelen 2 keer zo hard in EE dan HoL. En meer traders is altijd goed. Geld verdient zichzelf terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
The Zep Man schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:20:
[...]
Is niet nodig. Sinds versie 2.0 is Egosoft helemaal afgestapt van de keys. Iedereen heeft nu toegang tot alle downloads en extra's.
Vreemd. Ik heb namelijk versie 2.5. Maar als ik mijn aankoop op de site wil registreren moet ik toch echt een key invullen.
Ben gister begonnen maar het wil nog niet echt. Een game als dit schreeuwt gewoon om een uitegbreide tutorial :(
Maarja, we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gemini NL schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:40:
[...]

Vreemd. Ik heb namelijk versie 2.5. Maar als ik mijn aankoop op de site wil registreren moet ik toch echt een key invullen.
Waarom zou je je aankoop op de site willen registreren? :? Je geeft alleen maar iets weg (persoonlijke gegevens) en je krijgt er niets voor terug. Al stelt het je gerust: hier schrijven de makers erover.
Ben gister begonnen maar het wil nog niet echt. Een game als dit schreeuwt gewoon om een uitegbreide tutorial :(
Alstu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Ahja daar heb je een punt ;)
Bedankt voor die tutorials. Maar ik bedoelde eigenlijk een in-game tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Gemini NL schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 09:02:
Bedankt voor die tutorials. Maar ik bedoelde eigenlijk een in-game tutorial.
De enige in-game tutorial waarvan ik afweet in de X-series was in X - Beyond the Frontier (het eerste deel) en dat ging alleen maar over de basis van het vliegen. Hierna wordt je constant in het diepe gesmeten met een beetje cash, een brak/redelijk schip en de vrijheid om te doen wat je maar wilt. Het verkennen van je opties is dan ook een avontuur op zich. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Aan de hand van de handleiding en het fan handbook (ik heb beide in pdf) kom je al een heel eind.
Ik ben een paar keer opnieuw begonnen omdat ik er achter kwam dat bepaalde dingen zoveel efficienter kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
Ah het begint nu aardig te komen. Ben nu vooral in Ore Belt om eCells en ore te verhandelen. Verdiend wel aardig maar heeft zo zijn tijd nodig. Denk nog enkele tientallen uren spelen en dan heb ik het wel onder de knie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:55
Heb dit spel ook eens even geprobeerd, mijn god, wat een drama.Het is volkomen onduidelijk wat
er moet gebeuren, ben je met de storyline bezig en ga je dood wordt je zo weer een heel stuk
terug gezet, saven kan alleen op stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woutertje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:23:
Heb dit spel ook eens even geprobeerd, mijn god, wat een drama.Het is volkomen onduidelijk wat
er moet gebeuren, ben je met de storyline bezig en ga je dood wordt je zo weer een heel stuk
Guides zijn inderdaad wel een must voor dit spel. Maar met enkele goede guides kom je een heel eind. En voor saves kan je bij Goner Temple ook speciale insurance certificaten kopen (3k per stuk), waarbij je gewoon in space kan saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
woutertje schreef op maandag 18 februari 2008 @ 21:23:
In de Goner Temple in Cloudbase South West kan je salvage insurance kopen, hiermee kan je idd in space saven. Ik koop ze meestal per 1000 :P Tot nu toe heb ik er zo'n 150 gebruikt. In het begin doe je er goed aan om er zo'n 10-20 te kopen, daarna ben je ook wel in staat om ze per duizend te kopen.

In principe heb je al genoeg om op te kauwen als je de manual en het fanbook wat doorneemt (op de cd). Oké het zijn lappen tekst, maar het is ook een gigantisch spel 8)

Sinds een paar X3 dagen heb ik nu een eigen HeadQuarters en ben al een leuk vlootje M6jes aan het bouwen. Alleen ik zit te klooien met de grondstoffen voor men HQ, krijg het niet lekker geautomatiseerd. Op men HQ heb ik wel 50 items, van ecells tot photon cannons. Maar nu gaan de toegewezen vrachtschepen vrolijk 30 photon cannons (à 700k) inslaan. Hoe kan ik dit regelen? Ik wil dat ze basic resources gaan hamsteren. Dus ore, silicon, ecells, wheat etc.

Wapens wil ik alleen wegzetten. Of snap ik de functie van men HQ niet? Moet ik die wapens dan in een freighter doen en daar bewaren? Of hoe lossen jullie dit op?

[ Voor 38% gewijzigd door daPet op 19-02-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gemini NL schreef op zondag 10 februari 2008 @ 09:37:
Ah het begint nu aardig te komen. Ben nu vooral in Ore Belt om eCells en ore te verhandelen. Verdiend wel aardig maar heeft zo zijn tijd nodig. Denk nog enkele tientallen uren spelen en dan heb ik het wel onder de knie :P
Als je zo ongeveer 150k hebt, dan kun je overschakelen op silicon, die leveren je veel winst op. Als je dat op maximaal kunt kopen, ben je zo 100k per ´trade run´ rijker. Dat scheelt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het geprobeerd aan de praat te krijgen, maar de left/right/back turrets doen niets terwijl er wel guns op zitten. Kan ik ze niet automatisch laten schieten terwijl ikzelf met front weapons enemies zit neer te knallen? Zou wel handig zijn. Heb een schip dat nogal langzaam draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ja natuurlijk.

Enter - Ship - Orders - turrets :)

Dan nog keuze uit de opties; Missile defense, protect ship, attack enemies etc.

Ik heb X3 versie 2.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daPet schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 17:32:
Ja natuurlijk.

Enter - Ship - Orders - turrets :)

Dan nog keuze uit de opties; Missile defense, protect ship, attack enemies etc.

Ik heb X3 versie 2.5
Verrek, niet ver genoeg naar beneden gescrolled. Zat altijd te klooien met Combat opties. Nu zie ik het! Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165097

Hey,

Ik heb even een vraagje over dit spel. Ben er net mee begonnen, het is wel vet, heb nu een aantal storyline missions gedaan, en wil nu wat geld verdienen door pirate ships te cappen, ik heb wel wat guides gelezen over hoe je dat moet doen, maar steeds als ik op een pirate schiet (harrier of buster), bailt de piloot niet. Ik schiet gewoon de shields kapot en de helft van zijn hull, maar ik heb er tot nu toe nog geen een gehad die bailt. Heb je hier een speciale manier voor? Moet je bv bepaalde wapens gebruiken?
Of werkt het nu anders met patch 2.5 (die ik gebruik).

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Niet alle piloten springen er uit. Maar als je er al veel verslagen hebt had je eigenlijk al een schip moeten kunnen kapen. Vreemd.

BTW, over een paar maaden dus een nieuwe X3!!!! zie www.egosoft.com

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 21-03-2008 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40719

Heeft iemand de uitbreiding (standalone) voor X3, Terran Conflict al in de winkels zien liggen?

Hij zou al ondertussen in de winkels moeten liggen, maar Dynabyte heeft nog als 31 okt op zijn website staan. Play heeft 'm wel in stock en voor maar 25 euro. Steam heeft 'm al, maar dan krijg je Steam-only patches en wordt het spel in een subdir van Steam zelf geïnstalleerd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Op zich zijn de patches die de steam versie krijgt hetzelfde, het spel is immers hetzelfde. Ze worden alleen via steam gedistributeerd en gelijk in de goede folder toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Ik heb even een topic geopend voor X3: Terran Conflict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:38

SG

SG surft naar info hardewaren

Topicstarter
Ja daar heb ik even op gewacht omdat ik met topic start niet goed in ben.
Joepie.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aaarghh...
Ik heb dit spel ook ontdekt.

En behalve de steile start en de vele irritante dingetjes vind ik het echt een megamooi spel! Ik ga hier nog uren aan besteden :)

Maar ik heb ook een vraagje:
Is er ergens een lijst (of een mod voor zo'n lijst) die de (laatst waargenomen) prijzen bijhoudt ofzo? Om de prijzen telkens op te schrijven is ook weer zoiets,

Het zou fijn zijn om te kunnen zien waar ik mijn traders heen kan sturen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 14:57
Gewoon satellieten plaatsen in de sectoren waarin je vaak trade zodat zij de prijs continu kunnen doorsturen naar jou.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Idd satellieten gebruiken en ik dacht dat je ook de trade software 1&2 en de trade extension nodig hebt, te koop bij de meeste equipment docks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
-AzErTy- schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 09:43:
Gewoon satellieten plaatsen in de sectoren waarin je vaak trade zodat zij de prijs continu kunnen doorsturen naar jou.
Aha, dus dat doen satelieten?
En dan kan je via de universe/sector map alleen de prijzen zien als je op een factory klikt?

Of is er ergens een venster waar gewoon alle factories, poducten en prijzen te zien zijn om onderling te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
anandus schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:44:
[...]
Aha, dus dat doen satelieten?
En dan kan je via de universe/sector map alleen de prijzen zien als je op een factory klikt?

Of is er ergens een venster waar gewoon alle factories, poducten en prijzen te zien zijn om onderling te vergelijken?
Als je een schip uitrust met best buy/sell software dan kan je in die sector de beste aanbiedingen in een venster krijgen. Deze software krijg je dacht ik in Teladi sectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, het gaat best lekker nu :)

Nu ging ik op zoek naar mods, maar kwam toen een klein probleempje tegen.
Wat zijn het er veel :o

Welke mods zijn écht aan te raden? Welke draaien jullie? :)
(Naast XTM, natuurlijk)

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 06-01-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ik installeerde de XTM Mod nadat ik de vanilla game wel gezien had.

Had ook nooit een script oid, maar nu wel.
Met de plugin manager gaat het allemaal heel makkelijk, je moet wel even in de gaten houden of het compatible is met elkaar, dat wordt vaak door de TS duidelijk gemaakt op het X forum.

Helaas ben ik wel geneigd ermee te cheaten, en ik denk ook dat ik het cheat script er uit gooi omdat het spel in mijn ogen er mee wordt verpest. Spawn ff 5 M2's of 100 m3's omdat het tegenzit, geef jezelf 5 miljard credits en God Mode of lekker cruisen met 1200. Geen zin in upgraden dus dan cheat je toch alle software aan boord. Ik had in een uur tijd vrijwel alle Xenon sectoren gecleaned. Leuk om een keer te doen maar je kunt de cheat scripts IMO beter overslaan omdat het als een grote spoiler werkt.

Ik heb de volgende plugins geinstalleerd :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Bail signal Extension
BBS Offers
Bounty Boost
Community Extended Mod Pack
Convoys
Dock TS
Escort
Extra Missions Pack
Fix Flying wares
Forum Name library
Freight Transporter Upgrade
Heavy Assault Technology
Imperial Construction Quests
Jumpdrive Delivery
LV's Cheats
MK3 Improvements
Player Response Fleets
Report Enemy Action
Salvage Claim Software
Self Repairing Hull Technology
Shield Boost
Station Trader
Universal Trader Protection + Warning Systems

Ben er nog niet zolang geleden mee begonnen en heb ze nog niet allemaal bekeken maar vooral de extra missies vind ik een welkome aanvulling.

Het mooie van XTM is dat het je voor zover ik heb gezien aardig laat snuffelen aan X3TC. Heb ook zelden zo'n mooie en uitgebreide Mod gezien voor een spel. Helaas is hij IMO ook niet af, maar dat is weer een ander verhaal. Andere Mod's heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt nog wel. Tegen de tijd dat ik er klaar mee ben ligt X3TC voor 8 euro bij BOL. :P

[ Voor 4% gewijzigd door daPet op 06-01-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Thanks, DaPet, ik heb een zooi mods en XTM en ben nu een goed potje begonnen.

Ik heb nu 2 schepen, en 1 daarvan (Mercury) is aan het traden, dit doe ik handmatig, heb het geld niet voor Trading Mk3.
Is er een manier om te zorgen dat-ie gaat pendelen tussen 2 stations?
(In dit geval Energy Cells en een andere factory)
Of moet ik echt sparen voor die Mk3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Het ligt er aan, het lijkt dat je de trader kant op gaat (Argon quickstart).
Dan zou ik m'n 2e tuig verkopen en nuttig besteden aan die Mercury. Dan zelf er mee handelen tot je trade Mk3, een 25MJ shield en een Buster ofzo hebt.
Stuur je Merc dan naar Empire's Edge, daar kan hij het snelst levelen als sector trader en komt je geld binnen om meer vrachtschepen te kopen. Pendelen tussen stations doe je met de commodity logistics software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hm. Ik heb het spel inmiddels ook en de besturing is een stuk prettiger dan X2.

Maar... na een uurtje wat gehandeld te hebben met mijn startschip, kom ik tot de conclusie dat er geen ruk aan is. Toch maar eens op schepen overnemen richten.

Ik ben begonnen met het standaard profiel, medium moeilijkheidsgraad. Qua startresources dus niet zo heel veel...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In vergelijking met X2 gaat dat je tegenvallen. In X2 kon je in een avondje al een volledig uitgeruste M3 hebben door met je eerste Disco na wat upgrades een Bayamon te grazen te nemen en dan de Bayamon te gebruiken om een paar Orinocos te cappen en met het geld daarvan een goede M3 te kopen.

In X3 kun je ook cappen maar het gebeurt minder vaak. In theorie kun je met je eerste Buster een Pirate Nova Raider cappen, maar 1) die dingen zie je niet vaak, 2) ze bailen al helemaal niet vaak en 3) goede kans dat de rear turret gehakt van je maakt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb X2 ongeveer drie uur gespeeld, dus dat zal wel meevallen ;) Bij X2 kwam ik er achter dat een schip voor geen meter te besturen was en vervolgens roste je altijd tegen of in objecten op en kon je weer je save game gaan laden.

Met X3 vlieg ik toch een stuk prettiger rond.

En dan nu maar doorsparen naar m'n trade software zodat ik kan rondkijken in de sector. Daarna is het een kwestie van een wat langere adem en af en toe wat piraten afschieten voor de afwisseling.

Hoewel tot nu toe de piraten tevoorschijn kwamen in de veilige sectoren en daar behoorlijk wat patrols voor nodig waren om 'm stuk te krijgen. Het viel me wel op dat ze heel belabberd schieten. Ik kom over 20k aangevlogen en vervolgens is de piraat nog niet stuk, een paar keer gericht mikken en het is over. Het is goed voor de reputatie, maar ik zou het bewaken van m'n leven niet aan die patrouilles uitbesteden :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo, ik heb een 5tal Mercury's en mijn eerste fabriek.
3 Mercury's zijn aan het sector traden, en de andere 2 zijn supplier/koerier voor mijn fabriekje.
Een cattlefarm, omdat dat het enige was wat ik kon kopen :P

Maar al met al begint het nu te groeien, wel zo fijn.

Al heb ik iets heel irritants gemerkt.
Soms willen schepen niet sector traden. Ik stuur ze ergens heen om te sector traden, en zodra ze in de sector zijn krijg ik een bericht dat het schip klaar is met z'n commando.
In het lijstje staat er ook 'None' waar dat bij een idle sector trader op 'Standby' staat.
Opnieuw weer sector traden aangeven werkt ook niet, ik krijg dan weer een berichtje dat-ie klaar is.

Kent iemand dit? Is dit een bug, of heb ik iets over het hoofd gezien (ze hebben afaik alle benodigde software).

Oh, en vandaag is mijn X3 in de bus gevallen (5,99 bij Bol).
Die staat nu ongeopend in de kast (X3 had ik toch al geïnstalleerd :P )
Maar ik vind dat toffe spellen gekocht moeten worden als signaal naar de makers toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Na hoe lang spelen heb je dat gehaald? Ik heb na 1-2 uur net effectief 3k er bij verdiend met handelen }:| Dat was rondom Argon Prime en aanliggende sectoren en met de start Buster.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Motrax schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 18:57:
Na hoe lang spelen heb je dat gehaald? Ik heb na 1-2 uur net effectief 3k er bij verdiend met handelen }:| Dat was rondom Argon Prime en aanliggende sectoren en met de start Buster.
Dat wil je niet weten :X
spoiler:
De savegame staat op 2 dagen en 7 uur :X

Een aanrader (maar ook een beetje cheaten) is dat je
spoiler:
een gratis scheepje kan halen in Menelaus Frontier.
Zoek op google naar "X3 Free Ships Toucan" of iets in die richting :)

Voordeel daarvan is dat je zo ook een beetje scout enzo :)

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 17-01-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

anandus schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:32:
[...]

Al heb ik iets heel irritants gemerkt.
Soms willen schepen niet sector traden. Ik stuur ze ergens heen om te sector traden, en zodra ze in de sector zijn krijg ik een bericht dat het schip klaar is met z'n commando.
In het lijstje staat er ook 'None' waar dat bij een idle sector trader op 'Standby' staat.
Opnieuw weer sector traden aangeven werkt ook niet, ik krijg dan weer een berichtje dat-ie klaar is.

Kent iemand dit? Is dit een bug, of heb ik iets over het hoofd gezien (ze hebben afaik alle benodigde software).
Dit krijg je als er binnen de sector geen winstgevende deals te maken zijn :z

Oplossing: stuur je ST naar een andere sector.

Hoe vaak je dit gaat krijgen hangt dus niet af van de schip in kwestie maar van de stations in een sector. Sommige sectoren zijn vooral op trade met andere sectoren gericht. Daar doet een ST slechte zaken. Andere sectoren hebben in-sector al zowat complete productielussen. Bij uitstek de beste sector in X3R om ST's naar UT te trainen is Empires Edge. Maar om daar te mogen traden moet je eerst zorgen voor goede relaties met de Paranid. Beste manier om dat te doen is trouwens piraten jagen in Priests Pity ;)
Oh, en vandaag is mijn X3 in de bus gevallen (5,99 bij Bol).
Die staat nu ongeopend in de kast (X3 had ik toch al geïnstalleerd :P )
Maar ik vind dat toffe spellen gekocht moeten worden als signaal naar de makers toe :)
Volledig eens. Zeker als het ontwikkelaars zijn die overduidelijk hart voor de zaak hebben en doorgaan met dev en support ver na release van het spel. Dat gezegd, ik betwijfel of ze überhaupt iets terugzien van een bargain-bin EUR 5.99 spel...
Ik moet niet zeuren, destijds heb ik X3R ook voor EUR 7.99 inc verzend gekocht bij Play.com :z
Edit:
anandus schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:01:
[...]
Dat wil je niet weten :X
spoiler:
De savegame staat op 2 dagen en 7 uur :X

Een aanrader (maar ook een beetje cheaten) is dat je een gratis scheepje kan halen in Menelaus Frontier.
Voordeel daarvan is dat je zo ook een beetje scout enzo :)
Zoek op google naar "X3 Free Ships Toucna" of iets in die richting :)
Dat zou bijna tussen spoiler tags moeten. Maarja, als je het verkeerd spelt werkt het ook :+

Sowieso zou ik aanraden om naast het handelen met een TS op afstand geld binnen te halen door schepen te cappen. Een M3 in redelijke toestand levert al gauw een miljoen op. Met een beetje geluk kun je een paar per uur zover krijgen...

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 17-01-2009 21:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:17:
[...]

Dit krijg je als er binnen de sector geen winstgevende deals te maken zijn :z

Oplossing: stuur je ST naar een andere sector.

Hoe vaak je dit gaat krijgen hangt dus niet af van de schip in kwestie maar van de stations in een sector. Sommige sectoren zijn vooral op trade met andere sectoren gericht. Daar doet een ST slechte zaken. Andere sectoren hebben in-sector al zowat complete productielussen. Bij uitstek de beste sector in X3R om ST's naar UT te trainen is Empires Edge.
Dit gaat dus juist over een trader in Empire's Edge. Hij wil niet sector traden, noch universe traden. De cargo hold is leeg. Ik heb nu dus een level 10 pilot aan het manual traden in Energy Cells ;( minste micromanagement, daarom EC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zeker dat je dan niet iets qua equipment gemist hebt?

Trade 1, 2 en 3, Fight 1 en 2, Trade command software en minimaal één 25MJ shield is iirc wat je nodig hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Met andere woorden: eerst maar eens cappen proberen en als dat niet lukt toch een freebee op zoeken. Een uitdaging :P

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:35:
Zeker dat je dan niet iets qua equipment gemist hebt?

Trade 1, 2 en 3, Fight 1 en 2, Trade command software en minimaal één 25MJ shield is iirc wat je nodig hebt.
Yups.
Hij deed het prima en toen *krak* niets meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nou, piraten gepest: 4 tegen 1 en ik won (na wat oefenen :P ). Maar niks gecapt helaas. Toen maar Space Fuel ten noorden van Argon Prime gaan verhandelen, ondanks dat ik nog niet eens 25 units kon kopen, heb ik daarmee mijn credits bijna verdubbeld van 12k naar 21k.

Het schijnt alleen illegaal te zijn, lekker boeiend :+

Edit:
Met je start Buster tegen twee Khaak Carriers, 1 Destroyer en een stuk of 5 clusters, is dat verstandig? :P
Sjees, een hele invasie gaande in een sector :X

En wie heeft het verzonnen dat de Trade Command Software mk3 is 500k :o Nu heb ik dus een freighter en nog steeds geen automatisch handelen :(

[ Voor 33% gewijzigd door Motrax op 18-01-2009 20:26 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nou, ik weet het niet hoor. Als ik zelf handel heb ik een slordige 5k winst, met mijn freebee ship Toukan (1000 units). Wil ik er een sector trader van maken heb ik 500k nodig. 100x handelen is niet zo tof. Kan ik het schip ook instellen met een home zodat 't zelf een beetje gaat handelen in een sector? 't schip heeft alles behalve Trade Command Software mk3.

En het cappen gaat ook niet. Slechts een keer gehad dat een piraat z'n schip uit wilde, maar toen waren mijn schoten al onderweg en plofte de boel uit elkaar.

Handelen met Space Fuel lukt niet omdat mijn afzetgebied vol zit. 't heeft wel goed geholpen, een slordige 100k, waarvan nog 50k over is.

Ik denk er over om nog maar een free ship op te halen en te verpatsen. Maar verder zie ik niet in wat ik nog meer kan doen...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je met zelf handelen maar 5k winst hebt per keer en dat te weinig vindt zou ik aanraden om op andere handelswaar dan e-Cells over te stappen. Kijk voor de grap eens naar de winstmarges op crystals. Alleen moet je dan meer werk doen (verder vliegen, hopen dat niemand anders je te snel af is) om laag in te kopen. Met crystals kun je 5k winst halen met 3 (!) units ;)

Space Fuel zou ik niet zelf vervoeren omdat je vroeg of laat met de politie te maken krijgt en zo in rating daalt. Wat je er wel prima mee kunt doen is het volgende:

1) bouw zelf een Space Fuel factory (in een race sector, race maakt niet uit zolang het geen Teladi is)
2) zet een vrachtschip op inkoop (e-cells en grain iirc)
3) stel de verkoopprijs lekker laag in, waardoor je weliswaar winst maakt, maar bovenal veel verkeer trekt
4) zorg voor een Police License van de ras wiens sector het is, en een freight scanner
5) iedere keer dat je een schip jouw station ziet verlaten, scannen die hap. Schip wordt rood en je mag hem ongestraft afschieten of capturen >:)

Voila, je maakt tegelijk winst op handel, stijgt in achting wegens "piraten" jagen en hebt volop kans om vrachtschepen te capturen zonder risico :+

Cappen is iets wat je moet oefenen. Het komt er vooral op neer om zo snel mogelijk (liefst in de eerste pass) z'n schilden neer te halen, zodra je dat gedaan hebt op één exemplaar van je zwakste wapen overschakelen om te voorkomen dat je hem alsnog aan gort schiet.

[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 22-01-2009 10:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 17:15

Mach

[END]Avengers

Gisteren X3 Reunion gekocht, kijken of ik mijn mostly harmless elite skills weer eens kan oppoetsen.

Nu las ik in dit topic over de uitgebreide mods-scene. Is het verstandig om direct te modden of eerst vanilla te spelen ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Over mods (ik heb er nu flink wat draaien), ik zoek eigenlijk iets waarmee ik mijn schepen en mijn geld in de gaten kan houden.
Dus het 'r'-scherm met mijn credits ergens in beeld. Of een hud-upgrade ofzo.
Ik switch me suf tussen 'r' en 'p'.

@Mach:
Er zijn belachelijk veel mods :X
Check hier maar eens :P

Verder gaat mijn potje goed, heb al 2 complexen draaien, werkt super (al heb ik het nog niet helemaal door hoe die parameters moeten, vooral qua prijzen, maar dat terzijde :P ).

Ga binnenkort maar eens een vloot bouwen en verder met missie 2 van de verhaallijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mach schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:37:
Gisteren X3 Reunion gekocht, kijken of ik mijn mostly harmless elite skills weer eens kan oppoetsen.

Nu las ik in dit topic over de uitgebreide mods-scene. Is het verstandig om direct te modden of eerst vanilla te spelen ?
Lastig...

De balance is in 'vanilla' X3R beter dan in de mods die ik ken iig. Dat betekent dat het waarschijnlijk langer leuk blijft als je zonder mods begint. Nadeel is alleen wel dat het in X3R uitermate lang duurt om hogerop te komen en dat het universum nogal 'tam' is:
  • pirates zijn buiten een paar sectoren nauwelijks een reele bedreiging
  • ondanks een leuk verhaal over rassen die op continue voet van oorlog met elkaar staan gebeurt er in praktijk weinig tot niets tussen de rassen, of tussen rassen, Xenon en
  • (grotere) Xenon schepen hebben enorme design flaws waarme je ze nagenoeg ongestraft met willekeurig welk schip kunt aanvallen heb een paar keer uit verveling een Xenon K M2 (zeer grote destroyer) met een Split Scorpion Raider M4 (de kleinste medium fighter in het spel) neergehaald
Als je daadwerkelijk van plan bent meerdere maanden aan dit spel te besteden, dan is het allicht het leukst om eerst een keer vanilla spelen, iig tot je a) de mail plot, en b) de Bala Gi missions (extra content dat met 2.0 patch toegevoegd is) voltooid hebt en c) op het punt bent uitgekomen dat je een handelsimperium met meerdere complexen en meerdere capital ships hebt om de boel (succesvol) te beschermen.

Denk je dat je het spel echt onder de knie hebt? Installeer dan iig het XTM mod en een aantal scripts (om te beginnen Race Response) en begin opnieuw, maar dan met een 'moeilijke' start - Bankrupt Assassin of mijn favoriete XTM start Yaki Turncoat ofzo.

Als je niet zoveel geduld denkt te hebben kun je net zo goed met XTM beginnen. Hou er wel rekening mee dat hoewel je sneller *kunt* 'groeien' in het spel, het universum een stuk minder veilig is, dus dat de learning curve wat steiler is. Pas vooral op voor groepjes piraten ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Geen oorlog? Ik heb een sector dat officieel denk ik Boron is (moet ik even controleren), twee sectoren van Argon Prime. Ik ben daar twee keer doorheen gevlogen en twee maal was daar een enorme vloot van Khaak (?) bezig alles uit te roeien wat rond vloog. De enige manier waarop ik door de sector kwam was door door een ruime boog om het midden te vliegen :X

Maar inderdaad, ondanks dat is alles rustig. Je zou denken dat de Boron die invasievloot actief zou bestrijden, maar niks.

Misschien maar XTM installeren wanneer ik een beetje een imperium heb opgebouwd.

En wat dan met het goodie pack van de ontwikkelaar trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 22-01-2009 13:23 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Motrax schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:22:
Die bonus pack zou ik sowieso installeren, zitten een hele hoop handige scripts bij.
Je kan tijdens installatie precies kiezen wat je wilt installeren en bij elk scriptje zie je een uitleg (geloof ik), dus je kan in de hand houden wat welke bonusdingen je installeert :)

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 22-01-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Motrax schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:22:
Geen oorlog? Ik heb een sector dat officieel denk ik Boron is (moet ik even controleren), twee sectoren van Argon Prime. Ik ben daar twee keer doorheen gevlogen en twee maal was daar een enorme vloot van Khaak (?) bezig alles uit te roeien wat rond vloog. De enige manier waarop ik door de sector kwam was door door een ruime boog om het midden te vliegen :X
De races hebben onderling geen oorlogen, maar er is idd altijd wel een sector met een Khaak invasion. Dat zijn de 'echte' aliens (zeg maar de Thargoids van X2/X3).
Maar inderdaad, ondanks dat is alles rustig. Je zou denken dat de Boron die invasievloot actief zou bestrijden, maar niks.
Dat bedoel ik, goede kans dat in de sector ernaast een paar captial ships op hun lauweren zitten te rusten.
Misschien maar XTM installeren wanneer ik een beetje een imperium heb opgebouwd.
By default valt het in XTM nog redelijk mee met de races, maar de piraten krijgen een enorme peper in hun reet, en de Xenon krijgen een paar schepen waar je wel minimaal voor op moet passen. Maar combineer dat met de Race Response script (wat ervoor zorgt dat als er een aanval plaatsvindt de race wiens sector het is proportioneel hulp uit aangrenzende sectoren inroept) en je krijgt vuurwerk: een botsing tussen een AI Caiman en een AI Dolphin kan leiden tot een all-out Split-Boron oorlog, de piraten kunnen met een M7 en meerdere M6sen een systeem binnenvallen en stations vernietigen voordat ze door een M1+escort verdreven worden. En die Khaak invasions worden teruggedrongen naar minder bevolkte sectoren (plus dat er sowieso in XTM een sector is die tussen Khaak en Split betwist wordt).

Kort samengevat:
- XTM: Terrans speelbaar, meer sectoren, vijanden (Piraten, Yaki, Xenon, Khaak) gevaarlijker en actiever
- Race Response: aanvallen in race sectors worden met harde hand verdreven
Die wel gelijk doen. Dat zijn een paar scripts die vooral het automatiseren van taken een stuk makkelijker maakt, wat met een fleet

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 17:15

Mach

[END]Avengers

dion_b schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:35:
[...]

Lastig...

De balance is in 'vanilla' X3R beter dan in de mods die ik ken iig. Dat betekent dat het waarschijnlijk langer leuk blijft als je zonder mods begint. Nadeel is alleen wel dat het in X3R uitermate lang duurt om hogerop te komen en dat het universum nogal 'tam' is:
  • pirates zijn buiten een paar sectoren nauwelijks een reele bedreiging
  • ondanks een leuk verhaal over rassen die op continue voet van oorlog met elkaar staan gebeurt er in praktijk weinig tot niets tussen de rassen, of tussen rassen, Xenon en
  • (grotere) Xenon schepen hebben enorme design flaws waarme je ze nagenoeg ongestraft met willekeurig welk schip kunt aanvallen heb een paar keer uit verveling een Xenon K M2 (zeer grote destroyer) met een Split Scorpion Raider M4 (de kleinste medium fighter in het spel) neergehaald
Als je daadwerkelijk van plan bent meerdere maanden aan dit spel te besteden, dan is het allicht het leukst om eerst een keer vanilla spelen, iig tot je a) de mail plot, en b) de Bala Gi missions (extra content dat met 2.0 patch toegevoegd is) voltooid hebt en c) op het punt bent uitgekomen dat je een handelsimperium met meerdere complexen en meerdere capital ships hebt om de boel (succesvol) te beschermen.

Denk je dat je het spel echt onder de knie hebt? Installeer dan iig het XTM mod en een aantal scripts (om te beginnen Race Response) en begin opnieuw, maar dan met een 'moeilijke' start - Bankrupt Assassin of mijn favoriete XTM start Yaki Turncoat ofzo.

Als je niet zoveel geduld denkt te hebben kun je net zo goed met XTM beginnen. Hou er wel rekening mee dat hoewel je sneller *kunt* 'groeien' in het spel, het universum een stuk minder veilig is, dus dat de learning curve wat steiler is. Pas vooral op voor groepjes piraten ;)
Thanks, ga me eerst eens goed inlezen denk ik :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Op de balans nu 225k. Door nog steeds Space Fuel te handelen en het Space Fuel station te voorzien van Energy Cells, die zuipt als een ketter. Levert dus aardig wat op. Maar nog steeds meer dan een kwart mil te gaan verdorie voor een ST. Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken naar de prijzen van station, ook al verwacht ik dat dat nog duurder is :X

Ik ben er ook inmiddels achter gekomen dat drie tegen één met piraten niet gaat. Niet als het Pirate Harriers zijn. Ze gingen te snel en schoten m'n schilden stuk.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Motrax, in deze guide --> http://www.fire-fish.net/?q=node/12
staat dat voor je eigen station je ongeveer 5.5M moet hebben (wil hij de moeite waard zijn :) )
aanschaf van ding zelf kost 2M

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ok, heb ik ff noob vraagje:

Waar haal ik van die insurances? (dat je in space kan saven) of is dat alleen in X3TC?

was vandaag beetje aant rondvliegen en aant kijken of ik gratis scheeptje in Xenon sector 101 kon halen.
maar in de sector er voor al aan snot geschoten door wat N's en M's.
mijn beginscheepje is volgens mij niet echt klaar voor battles :P (ik wel opzich)
Missiles ontlopen werkte niet :(

Iemand nog tips hoe ik een leuke start kan maken?
ben neutral met alles (behalve de obvious badguys) heb al wel die gratis hauler opgehaald.
Heb niet echt een idee hoe ik leuke start kan maken. heb 5k cash en een buster...

Beetje rellen met andere rassen heb ik geen bezwaar tegen, alleen wie is dan het makkelijkste om te kiezen? Kan ook direct hun schepen jatten op die manier :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Goner Temple in Cloudbase SW, zelfs ik wist dat >:) ;) Maar ze kosten ook wel wat per stuk. 3k? Ik heb ze in ieder geval niet gekocht.

Ik heb niet zo legaal gehandeld in Space Fuel, in Herrons Nebula, North of Argon Prime. Met 5k kom je niet zo ver, maar met 200-400 winst per unit gaat het wel hard. Ik heb nu 200k, voornamelijk door daar in te handelen. Gewoon even opslaan van te voren.

Overigens is er een free ship op een iets makkelijkere plek te halen. Die Xenon houden van teveel theepartijtjes :X

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Motrax schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:56:
Goner Temple in Cloudbase SW, zelfs ik wist dat >:) ;) Maar ze kosten ook wel wat per stuk. 3k? Ik heb ze in ieder geval niet gekocht.

Ik heb niet zo legaal gehandeld in Space Fuel, in Herrons Nebula, North of Argon Prime. Met 5k kom je niet zo ver, maar met 200-400 winst per unit gaat het wel hard. Ik heb nu 200k, voornamelijk door daar in te handelen. Gewoon even opslaan van te voren.

Overigens is er een free ship op een iets makkelijkere plek te halen. Die Xenon houden van teveel theepartijtjes :X
Het handige is ook dat je die distillery ook kan voorzien van grondstoffen, nog meer geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
TepelStreeltje schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:46:
Ok, heb ik ff noob vraagje:

Waar haal ik van die insurances? (dat je in space kan saven) of is dat alleen in X3TC?
De Goner Temple in Cloud Base South West.
was vandaag beetje aant rondvliegen en aant kijken of ik gratis scheeptje in Xenon sector 101 kon halen.
maar in de sector er voor al aan snot geschoten door wat N's en M's.
mijn beginscheepje is volgens mij niet echt klaar voor battles :P (ik wel opzich)
Missiles ontlopen werkte niet :(
Kijk of je een mass driver kan mounten op je rear turret en zet hem op missile defense.
Iemand nog tips hoe ik een leuke start kan maken?
ben neutral met alles (behalve de obvious badguys) heb al wel die gratis hauler opgehaald.
Heb niet echt een idee hoe ik leuke start kan maken. heb 5k cash en een buster...
Als je rang bij rassen hoog genoeg is kan je een police license halen, dan krijg je credits en reputatie als je vijanden van dat ras in hun sector omlegt. (Xenon en Khaak om zeep helpen doet het goed bij alle rassen)
Beetje rellen met andere rassen heb ik geen bezwaar tegen, alleen wie is dan het makkelijkste om te kiezen? Kan ook direct hun schepen jatten op die manier :)
Moelijk om te zeggen, ik kan niet kiezen tussen Boron en Teladi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

anandus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:57:
[...]
Het handige is ook dat je die distillery ook kan voorzien van grondstoffen, nog meer geld :)
Dat was de volgende stap, want dat ding zuipt energy cells en gaat een stuk beter produceren, is lagere prijs Space Fuel = nog meer winst *O*

Nu alleen die 200k omzetten in 500+k en een ST maken. Dan nog een free ship ophalen en het overnieuw doen. En dan maar eens sparen voor een fabriek. Maar die 300k bij elkaar sparen gaat traag, ook met Space Fuel. Misschien nog een afzetgebied zoeken en daar dumpen, want het ruimte station zit vaak vol.

En ook zoeken naar winst met crystals, maar vaak is de inkoop prijs hoog (3600) en de verkoopprijs te laag (3300) :/

En satelieten zijn ook nauwelijks te koop :(

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Motrax schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:07:
[...]
En satelieten zijn ook nauwelijks te koop :(
Ik geloof dat in Argon Prime een sat-factory is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hence de 'nauwelijks' ;) Die zijn bijna altijd uitverkocht. Ach ja, ook al gelezen dat de economie in het begin een beetje brak is en dat je het moet stimuleren. Dus zorgen voor voldoende grondstoffen en dan gaat het weer een beetje lopen. En toevallig verdien je er een beetje aan O-)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Motrax schreef op maandag 26 januari 2009 @ 21:14:
Hence de 'nauwelijks' ;) Die zijn bijna altijd uitverkocht. Ach ja, ook al gelezen dat de economie in het begin een beetje brak is en dat je het moet stimuleren. Dus zorgen voor voldoende grondstoffen en dan gaat het weer een beetje lopen. En toevallig verdien je er een beetje aan O-)
:Y
Dat kan een hele hoop schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

daPet schreef op maandag 26 januari 2009 @ 20:57:
[...]
De Goner Temple in Cloud Base South West.
Of in Elysium of Light (in vanilla. In XTM komen er nog wat opties bij)
[...]
Kijk of je een mass driver kan mounten op je rear turret en zet hem op missile defense.
Op een Buster :?

Als het alleen Ms en Ns zijn kun je ze op zich als je Buster gemaxed is (speed, turn, shield en wapens) makkelijk aan als jij er klaar voor bent. Rust je Buster uit met een mix van IRE en PAC, gebruik de IREs voor de N en de PAC voor de M. Probeer ze zoveel mogelijk één voor één te bevechten en maak gebruik van obstakels (gate...) om achter te verschuilen en dichterbij te komen zonder geraakt te worden :)
[...]
Als je rang bij rassen hoog genoeg is kan je een police license halen, dan krijg je credits en reputatie als je vijanden van dat ras in hun sector omlegt. (Xenon en Khaak om zeep helpen doet het goed bij alle rassen)
Reputatie krijg je juist zonder license ook (hoe zou je anders genoeg rang krijgen voor een License? :P ). License geeft je een kleine fooi (5000 credits voor een M3 bijvoorbeeld) per afgeschoten vijand. Winstgevender is dat je met een license een freight scanner mag gebruiken. Als je illegal wares vindt wordt een schip een piraat en mag je'm ongestraft afschieten/cappen. En als je nou toevallig een space fuel of space weed factory hebt, hebben verdacht veel van de schepen die jouw station verlaten illegal wares aan boord >:)
[...]
Moelijk om te zeggen, ik kan niet kiezen tussen Boron en Teladi.
Let op welke unieke zaken de rassen hebben. Als je ze echt het leven zuur maakt kun je die niet meer kopen. Sowieso zou ik aanraden om de Boron met rust te laten tot na de Bala Gi missions, daarvoor moet je iirc genoeg rep hebben bij Argon, Boron, Paranid en Split. Dan hou je Teladi over. Als je hen irriteert moet je het wel zonder best buying/selling price apparaten doen. Daarnaast lopen *alle* routes van west ('oude' sectoren rond Argon Prime) naar oost ('nieuwe sectoren rond Ommicron Lyrae) door Teladi space, dus bereid je dan wel voor op het veelvuldig *moeten* doorkruisen van vijandige space. Daarnaast zijn Teladi schepen gewoon crap. Je *wilt* ze niet cappen :+

Wat dat betreft zijn Boron een stuk handiger om aan te vallen. Muv een paar unknown/Xenon sectors en Getsu Fune kun je alles bereiken, de 3 meest noordelijke oost-westroutes blijven sowieso bereikbaar en je hoeft geen enkele unieke equipment te missen.

Split en Argon zouden wat dat betreft ook prima zijn (tenzij je daadwerkelijk de moeite doet Spaceflies te cappen), al zijn Argon sectoren ook vrij blokkerend gelegen. Paranid daarentegen nadrukkelijk niet (docking computer!)

* dion_b zou eerst Bala Gi afmaken, dan je prooi kiezen en aanvallen met je cadeaux uit die mission })

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Over missies gesproken: ik heb alleen de eerste gedaan. Is het nuttig om de tweede ook te doen met je start Buster?

Ik heb nu 300k met handelen in Space Fuel. Nog minstens 200k te gaan en daarna een tweede freighter ophalen. Ik ga een Pirate Base opzoeken om een tweede afzetmarkt te creeeren voor de Space Fuel.

Het rotte is dat de rest van de economie er zo slecht voor staat. Behalve in een paar sectoren dat er wheat, agnu beef en energy cells beschikbaar zijn, heeft de rest een tekort aan alle grondstoffen. Dus handel in crystal, tubes of andere geavanceerde dingen kan niet omdat de inkoopprijs en beschikbaarheid producten echt slecht is.

En ook jammer dat een energie fabriek ding zowat 5 mil kost. Want die zou fors opleveren in Argon Prime :o

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Motrax schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 13:43:
Over missies gesproken: ik heb alleen de eerste gedaan. Is het nuttig om de tweede ook te doen met je start Buster?
Je kunt verreweg de meeste van je 'plot' missions doen met de Buster. Er is wel wat later een erg irritante met een asteroide waar je een zo snel en wendbaar mogelijk schip wilt hebben, maar op zich voldoet de Buster daar ook.

Voor de Bala Gi missions is het wat minder eenvoudig, en zeker voor de laatste mission wil je minimaal een zware M3 (je hebt nog iets zwaarders nodig, maar dat hoef je van tevoren niet te hebben als je goed om je heen kijkt op dat moment :P )
Ik heb nu 300k met handelen in Space Fuel. Nog minstens 200k te gaan en daarna een tweede freighter ophalen. Ik ga een Pirate Base opzoeken om een tweede afzetmarkt te creeeren voor de Space Fuel.
Ik blijf erbij dat zelf handelen met illegale zut geen goed idee is voor een beginner. Als je opeens de Argon fel tegen je hebt, heb je een probleem.
Het rotte is dat de rest van de economie er zo slecht voor staat. Behalve in een paar sectoren dat er wheat, agnu beef en energy cells beschikbaar zijn, heeft de rest een tekort aan alle grondstoffen. Dus handel in crystal, tubes of andere geavanceerde dingen kan niet omdat de inkoopprijs en beschikbaarheid producten echt slecht is.

En ook jammer dat een energie fabriek ding zowat 5 mil kost. Want die zou fors opleveren in Argon Prime :o
Dat is een bedrag dat je met de verkoop van drie gecapte M3 schepen wel kunt binnenhalen. Groter probleem is dat dat ding ook volgeladen moet worden (crystals...). Overigens is een Buster een ideale crystal-inkoop-schip, dus als je later iets beters scoort (qua M4 zijn de Pirate Buster en Split Scorpion Raider aanraders) heb je gelijk een toepassing ervoor :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik save en reload als ik gescand wordt. Ja valsspelen, maar ik heb geen zin om door te gaan met 5k winst per vracht. Ik heb gezocht naar betere mogelijkheden, maar er is niet veel te vinden naast de energy cells.

Het enige wat ik nog kan proberen is het voeden van een crystal factory zodat deze goed gaat produceren. Maar dat betekend wel weer energy cells met een lagere marge verkopen en dat andere vrachtschepen met de goedkopere producten aan de haal gaan.

Ik ben wel op piraten wezen jagen, maar toen ik eindelijk wat gevonden had, bleek dat ze 200+ konden :X Als ik eindelijk schilden wegschoot vlogen ze buiten range. Daarnaast was het lastig om mijn eigen schilden heel te houden. Strafen, kurketrekker e.d. hielp wel, maar niet voldoende. Ik verloor :(

Dus dat cappen is leuk, maar ik denk niet dat ik het echt red :X

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je moet ook niet op snellere schepen afgaan maar tragere. Met een Buster moet je met name focussen op Pirate Busters, Falcons en Falcon Vanguards. Vooral de grotere schepen zijn log als wat en hebben geen rear turret. Je kunt gewoon op hun aarsch gaan zitten en langzaam op je gemak de schilden neerhalen...

Als je nu met 5k winst per vracht ploetert tikt een M4 waar je misschien 100-200k voor vangt of een M3 waar je 1M+ voor kunt krijgen heel snel aan :)

Verder moet je allicht wat verder weg proberen te vliegen. In Split space, zeker in het oosten (rond Family Nji), kun je met Chelt meat en Rastar oil goede winsten halen.

Vergeet vooral ook niet om de aasgier uit te hangen. Als er een gevecht geweest is en iemand overlijdt blijft er vaak troep liggen. Alles wat je daarvan mee kunt pikken is pure winst. Als je 1000 e-cells kunt pakken heb je gelijk al 18k winst, vind je 500 quantum tubes, dan heb je 250k winst. Goede plekken hiervoor zijn pirate sectors tussen drukke race sectors, en race sectors tussen Teladi shipyards en pirate bases. Elena's Fortune, Split Fire, Hatikvah's Faith, Atreus' Clouds, Aladna Hill en Ceo's Doubt zijn goede voorbeelden hiervan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mijn Buster kan maxed op 175. Ik kom een groepje piraten tegen in Atreus Cloud: twee Harriers en een Buster. De Harriers gaan al 270 top. Vervolgens hebben ze ook nog raketten. Ik pak de Harrier aan, maar voor ik echt fatsoenlijk aan zijn hull begonnen ben is hij buiten range. En dat was het. Dan heb ik de tweede Harrier nog niet eens aangeraakt.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harriers e.d. moet je gewoon in één klap meppen. Ze kunnen echt niet meer dan een of twee volle PAC salvo's overleven. Maar zoals ik al zeg, negeer die M5jes lekker en ga voor de zwaardere M4s (Pirate Buster) en M3s zonder rear turret (Falcon (Vanguard)). De Pirate Buster kan dan wel theoretisch 200, NPCs hebben hem nooit volledig opgevoerd. Doorgaans zullen ze niet sneller dan 150 vliegen. En de Falcons kunnen met alle toeters en bellen niet eens de 130 halen.

Overigens is de Scorpion Raider de oplossing tov M5jes. Snelheid van een M5, schilden van een M4, wapens van een M3 >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

107k voor een 73% Pirate Buster, geen schilden, geen wapens + twee drones *O* De Ecliptic Projector heb ik overgezet, hoewel ik niet onder de indruk ben van de functionaliteit. Leuk zo'n plane, maar 't is veel te klein.

Ik kwam een groepje van vier piraten tegen die een station aanvielen, was erg simpel omdat ze bezig waren met het station. Alleen de laatste had door dat ze aangevallen werden en die gaf zich over. 't mietje :+

Nu maar nog een keer op zoek naar een simpel piratengroepje.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

wtf is die ecliptic projector?!
kwam em ook ergens tegen, maar kon niet ontdekken wattie kon :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

En een Pirate Falcon met 3% :D Auch, het levert 40k op. En laat ik net 90k reparatiekosten hebben aan mijn schip omdat ik te lui was om een kurketrekker uit te voeren :(

Reload :P Overigens over het herladen: Ik heb het nu 6x geprobeerd, maar hij wil het schip niet overgeven. De etter. Misschien dat hij weet dat ik het wil verkopen O-)

Die projector laad het midden zien van een sector met lijntjes. Verder niet zo heel erg boeiend. Zou makkelijker moeten zijn met het navigeren door sectoren. Het is een krijgertje, dus ik laat 'm nog wel zitten.

Elena's Fortune is een leuke sector om te jagen op piraten. Overigens zaten er zelfs even piraten in Home of Light. Heel even omdat ik langs kwam en ze slechts een paar Busters hadden.

[ Voor 30% gewijzigd door Motrax op 27-01-2009 23:16 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

maar, word je daar erg blij van, die projector ofzo?

is het onmisbaar?

zowiezo moet ik eigenlijk es een lijstje vinden met wat alle shipmods doen...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TepelStreeltje schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 23:50:
maar, word je daar erg blij van, die projector ofzo?

is het onmisbaar?
Die projector is een overblijfsel uit X2 dat in beginsel erg nuttig was en nog had kunnen zijn, maar niet zoals in X3R (of TC trouwens) uitgevoerd.

History:
Tot en met X2 hadden alle sectoren hetzelfde formaat, waarbij ze een stuk kleiner waren dan de gemiddelde sector in X3. De Ecliptic Projector gaf je een mooie raster met lijntjes die de gehele sector bestreek en waarmee je in één oogopslag kon zien waar je was, of iig waar het middenvlak van de sector zat.

In X3 zijn de sectoren van verschillend formaat en (veel) groter geworden. Maar het stukje code wat de Ecliptic Projector regelt houdt daar geen rekening mee. Gevolg is dat de projector maar een klein rastertje ergens middenin een sector toont, en waar je dus geen drol aan hebt :/
zowiezo moet ik eigenlijk es een lijstje vinden met wat alle shipmods doen...
De handleiding van X3R is vrij nutteloos. Maar die van X3TC is best goed, en voor het overgrote deel is de equipment hetzelfde. Je zou die dus van www.egosoft.com kunnen downloaden :)
Motrax schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:48:
107k voor een 73% Pirate Buster, geen schilden, geen wapens + twee drones *O* De Ecliptic Projector heb ik overgezet, hoewel ik niet onder de indruk ben van de functionaliteit. Leuk zo'n plane, maar 't is veel te klein.

Ik kwam een groepje van vier piraten tegen die een station aanvielen, was erg simpel omdat ze bezig waren met het station. Alleen de laatste had door dat ze aangevallen werden en die gaf zich over. 't mietje :+

Nu maar nog een keer op zoek naar een simpel piratengroepje.
Dat klinkt een stuk beter :D

Alleen volgende keer de Pirate Buster repareren en zelf houden! en alles overzetten. Hij is sneller, kan meer soorten wapen mounten, heeft iirc een groter vrachtruim en -belangrijkste- heeft de zwaarste weapon generator van een M4 (even zwaar als een Teladi Falcon M3). Daarmee kun je dus langer doorschieten, wat behoorlijk scheelt. Na de Scorpion Raider is de Pirate Buster IMHO de beste M4.

Wat dan ook je doet trouwens, niet een Falcon zelf houden. Die dingen zijn vrijwel nutteloos doordat ze zo sloom zijn en geen rear turret hebben. Een Pirate Nova Raider zou daarentegen ideaal zijn, in vanilla X3R is het volgens velen de beste M3 (ik als Split-fanaat zweer natuurlijk bij de Mamba Raider, maar moet toegeven dat de Pirate Nova Raider allicht een betere allrounder is). Slechts 3 problemen:

- je komt PNR's weinig tegen
- als je ze al tegenkomt en aanvalt geven ze het bijna nooit op
- de rear turret maakt hoogstwaarschijnlijk gehakt van je voordat je ook maar een deukje in z'n schilden hebt.

Als je op M3+ jacht gaat kom je in vergelijkbare problemen - de Xenon XL is daar zonder meer de beste, maar je ziet'm niet vaak alleen, hij geeft het ook vrijwel nooit op en als je dacht dat een PNR met een BPAC in z'n turret erg was, een XL heeft twee turrets met elk een BHEPT :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Stom, niet naar gekeken dat een Pirate Buster misschien beter was. Ach ja, weer wat geleerd.

Die Ecliptic Projector, alleen heel kleine sectoren passen daar in, niet zo heel boeiend. Ze zijn ook niet zo duur, dus het is maar wat je wil. Edit: de projector is stuk, een of ander ion wapen dat mijn extensies opat. Gelukkig sleepte ik uit het gevecht een Falcon op 79%.

Ik heb net een Triplex Scanner gekocht, sjees, dat had ik veel eerder moeten doen! Een beetje scanning range op zoek naar piraten is best wel prettig :D

De Falcon was idd waardeloos. Max speed was 130. Dat is niks.

Edit:
Twee rare dingen.
1) 3 piraten gingen door een Gate heen. Ik volg ze, en ze zijn nergens meer?
Ah, gevonden. Voor de gate in de volgende sector hingen twee missiles. Iemand had ze opgeruimd voor me :P
2) Ik ging door die gate heen en vervolgens hoor ik "Danger, entering atmosphere". Like wtf bbq, er was niet eens een planeet in de sector 8)7

Edit2:
Falcon gevonden die zich overgaf op 79% hull :D 500k binnen. En een Pirate Buster, voor 80k. Ja, weer verkocht. De wapens er op zijn minder, zou ik nog moeten kopen, had alleen meer snelheid, 1/3 minder schilden. Ik blijf nog even rondvliegen in mijn oude vertrouwde Buster.

Mijn eerste ST is binnen :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door Motrax op 28-01-2009 17:41 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Okay, ik heb nu wat advies nodig.

Ik heb nu het volgende:
  • Een paar sectoren met advanced satellites zodat ik wat rond kan kijken. Gewone satellieten ben ik niet van onder de indruk, ik wil wel meteen zowat alles van een sector kunnen zien
  • Ik heb nu twee ST rondvliegen (Iguana & Toucan de free ships). Ze zorgen wel voor wat inkomsten, maar niet echt veel. Het is wachten tot ze UT worden heb ik het idee...
  • Ik heb twee Pirate Buster's liggen, maar ben er nog niet helemaal over uit of ik er mee ga vliegen
  • Ik heb nog een Falcon liggen, nog niet verkocht
  • Ik heb een Argon Police License, brengt niet veel op, maar is wel een leuk extraatje
  • Ik heb nu 1.6 miljoen credits op de bank
  • Ik heb net een Nova (70% hull) gecaptured >:) Kwam een vrachtschip tegen dat bij het scannen niet zo vriendelijk werd. Ik kon er niet echt van winnen, maar heb een paar gratis opgepikte raketten gebruikt om 'm te overtuigen. Gewoon dichtbij vliegen en de raket er op rossen zodat zijn turret ze niet stuk schoot
Ik heb nu meerdere keuzes:
  • Nova refitten en mee gaan vliegen. Het is een klasse hoger naar M3, maar is ook trager. Is het wel de moeite waard? Ik ben er niet zeker van of het een Pirate Nova is, of een gewone
  • Nova verpatsen en door naar fabrieken keuze?
  • Pirate Buster refitten
  • Doorvliegen met mijn huidge Buster en door sparen voor een eerste station. Een Wheat farm kost niet veel en een kleine freighter is er wel bij te kopen, of gewoon de Falcon in te zetten als trader (eventueel meerdere als ik er meer krijg). Station is te plaatsen in Argon Prime
  • Als echte bikkel door sparen naar een Solar Power Plant, aangezien Argon Prime chronisch energietekort heeft. Het betekend wel door sparen naar een slordige 4.6m en dan nog het startkapitaal en freighters
Nog een losse vraag:
  • Kan je zien bij een ST/UT hoeveel winst hij heeft opgebracht? Zijn lvl is daar wel afhankelijk van, maar ik wil weten hoeveel...
  • Als iemand uit z'n schip stapt heb je een astronaut in de ruimte. Als je life support hebt, kan je er dan nog wat anders mee dan verpatsen als slaaf?
  • Wat doet een docking computer? Wat is het verschil met Alt+D? Ik lees dat het voor grote schepen handig is, maar ik snap het verschil niet?
Ik heb trouwens met mijn freightscanner en license rond gehangen bij de Space Fuel Factory in Herron's Nebula, maar er kwam niemand meer. Er zat namelijk als patrouille ook een Argon Titan in de buurt met ditto escort. Er werd teveel gescand denk ik :P

[ Voor 16% gewijzigd door Motrax op 29-01-2009 21:22 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Motrax schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 20:59:
Okay, ik heb nu wat advies nodig.

[...]
Ik heb nu meerdere keuzes:
  • Nova refitten en mee gaan vliegen. Het is een klasse hoger naar M3, maar is ook trager. Is het wel de moeite waard? Ik ben er niet zeker van of het een Pirate Nova is, of een gewone
Ga er maar vanuit dat het een Pirate Nova is. Die is veel te traag om in te vliegen. Met 98m/s kun je niet eens de helft van de TSsen bijbenen. Verkopen.
  • Nova verpatsen en door naar fabrieken keuze?
Weet niet zeker of je het geld in een fabriek moet steken, maar iig dit geval verkopen ja.
  • Pirate Buster refitten
Lijkt me sowieso een goed idee.

Hij heeft anderhalf keer de cargo space, gaat 12% sneller, twee keer de wapen energie en generator en kan Ion Disruptors en PSGs mounten. En het enige wat je daarvoor moet inleveren is een van je shields.

Vergeet niet dat snelheid beter is dan schilden. Als je geraakt kunt worden gaat iedere shield er vroeg of laat aan. Kun je niet geraakt worden dan maakt het niet uit hoe weinig shields je hebt.
  • Doorvliegen met mijn huidge Buster en door sparen voor een eerste station. Een Wheat farm kost niet veel en een kleine freighter is er wel bij te kopen, of gewoon de Falcon in te zetten als trader (eventueel meerdere als ik er meer krijg). Station is te plaatsen in Argon Prime
  • Als echte bikkel door sparen naar een Solar Power Plant, aangezien Argon Prime chronisch energietekort heeft. Het betekend wel door sparen naar een slordige 4.6m en dan nog het startkapitaal en freighters
Alternatief: een fatsoenlijk M3 kopen voor je geld.

Fatsoenlijk definieer ik als:
  • rear turret (essentieel!)
  • snelheid >133m/s
Nice-to-haves:
  • snelheid >150m/s
  • fatsoenlijke cargo space
  • meerdere 25MJ schilden
Aan de eerste eisen voldoen:

Argon Nova Raider
Paranid Perseus Raider
Paranid Perseus Vanguard
Split Mamba Raider
(en dus de Pirate Nova Raider, maar die is niet te koop)

Geen van de schepen voldoet aan alle nice-to-haves:
De Nova Raiders en de Perseus Vanguard zijn te traag, de Perseus Vanguard en Raider hebben ook nog eens een miniscuul vrachtruim, en de Mamba Raider heeft nooit van het concept "schild" gehoord.

Om aan alle eisen te voldoen moet je naar M3+ kijken, maar dat is voor latere zorg. Iig zou ik nu een van bovenstaande schepen kopen nu. Als je race rep voor Split en Paranid niet op peil is (zeer goed mogelijk per default) betekent dat dus een Argon Nova Raider kopen en uitrusten met een PAC achterop en 4 HEPTS en 4 PACs voorop.
Nog een losse vraag:
  • Kan je zien bij een ST/UT hoeveel winst hij heeft opgebracht? Zijn lvl is daar wel afhankelijk van, maar ik wil weten hoeveel...
Iirc niet, maar ik ben geen die-hard trader, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.
  • Als iemand uit z'n schip stapt heb je een astronaut in de ruimte. Als je life support hebt, kan je er dan nog wat anders mee dan verpatsen als slaaf?
In Vanilla X3 niet. In XTM komen er interessante opties bij, al zijn ook dan slaven niet ideaal.
  • Wat doet een docking computer? Wat is het verschil met Alt+D? Ik lees dat het voor grote schepen handig is, maar ik snap het verschil niet?
Als je binnen 5km van een station op Shift-D drukt dock je ogenblikkelijk. Als je een Xenon taxi mission doet en achterna gezeten wordt door 20 Ms en Ls snap je zeer snel het voordeel daarvan :)

Bij grotere schepen komt daar nog bij dat je niet een halfuur bezig bent om exact goed te orienteren en op slakkentempo binnen te vliegen. Maar in alles van een Starburst tot een Python heb je voordeel bij een docking computer :)
Ik heb trouwens met mijn freightscanner en license rond gehangen bij de Space Fuel Factory in Herron's Nebula, maar er kwam niemand meer. Er zat namelijk als patrouille ook een Argon Titan in de buurt met ditto escort. Er werd teveel gescand denk ik :P
Mogelijk viel er ook niets te halen. Heb je gekeken hoe het met E-cell en Wheat zat in de factory? Waarschijnlijk was minstens een van de twee op. Daar kun je wat aan doen (bescheiden winst) en dan van de gevolgen misbruik maken (grove winst) >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb de free Mamba Raider opgehaald. Het duurde even aangezien het omringt was met piraten. 't ding gaat hard, maar te weinig schild. Ik denk er serieus over om een 2x 25MJ aan te schaffen, als ik weet welk ras die heeft. Dan maar wat minder snelheid. Het is namelijk altijd weer roulette spelen in een gevecht of je schild het volhoudt of niet en dat is storend. En de schade aan de hull weegt niet op tegen de kosten. Afgezien van het feit dat acuut heel veel minder schepen zich overgeven :( 4x aHEPT en 4x aPAC en ik schiet toch echt met 1x aPAC om te cappen.

Docking Computer opgehaald. Ideaal ding. Net weer iets sneller dokken.

Net even mijn eerste station gepland, een SPP M. Met een Manta L en Station Manager aan. Maar ik moet eigenlijk nog een Super Freighter hebben, maar ik heb nog niet genoeg geld :P. Verder heeft het station binnen de korte keren z'n 400k startkapitaal opgemaakt en het ziet er niet naar uit dat er dingen verkocht worden. De voorraad e-cells is vol, dus misschien moet ik de prijs toch maar verlagen van 17 naar lager, maar ik wil ook wel eens winst maken... En echt winst maken zie ik niet gebeuren. Opslag is 10k. Als je 4 winst maakt (wat riant is) kom je op 40k uit. Nou... juich. Aan de andere kant, het is een vaste inkomsten bron.

Mijn volgende plannen:
  1. Meer cappen
  2. Super Freighter
  3. Meer ST & UT's
  4. Wheat farm
Overigens ga ik ook eens X3:TC spelen om te kijken of het daar iets makkelijker gaat. Want dit gaat bijzonder langzaam...

[ Voor 4% gewijzigd door Motrax op 05-02-2009 22:07 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

X3:TC gaat veel sneller. Dat gezegd, ik denk dat X3:R beter gebalanceerd is, en daarom juist langer leuk kan blijven. In X3:TC zit je continu missions te doen waardoor het bijna een RPG begint te lijken. Ook zijn er allerlei nieuwe wapens bijgekomen die niet altijd even goed gebalanceerd zijn, laat staan dat de AI er goed gebruik van maakt (missile frigates...).

Dat wil niet zeggen dat het niet leuk is, maar ik zou sowieo wachten tot 2.0 uitkomt met eraan beginnen. Als je meer actie wilt in X3 zou ik nu vooral aanraden XTM voor X3:R te installeren.

Mbt je schip - ga eens de Bala Gi missions doen en scoor een Chimera; bijna zo snel als een Mamba Raider, drie keer zoveel schilden, turrets voor en achter en hij kan ook PBE's (ideale cap wapen) mounten. 4x HEPT voor het zware werk en 4x PBE voor klein grut/captures en je problemen zijn voorbij.

Mooie bijkomstigheid van die missies: na afloop heb je ook een gratis M6 en M7 :D

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 06-02-2009 00:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bedankt voor de tips :)

Ik ben vrij snel van X3:TC afgestapt. De automatische piloot was zo brak met het vliegen rondom grote stations. Dat begrijp ik niet, aangezien ze al heel wat X'jes hebben uitgebracht, waar iedere keer de automatische piloot een automatische killer is.

Bala Gi ben ik nog lang niet klaar voor, ik heb gelezen dat je een slordige 5mil op je bankrekening moet hebben, dat lukt nog niet :+

Nu een Super Freighter voor mijn SPP er bij gekocht, omdat het middel vrachtschip met 4k opslag het duidelijk niet trok.

Ik ben nu meer bezig met bulletin missies en toevallig wanneer ik een piraat tegen kom haal ik ze neer. Jammer genoeg zijn er meer missies om vrachtjes rond te brengen dan een beetje fatsoenlijk knokken.

Leukste missie was een Xenon invasie in Eighteen Billion. Alleen door de missie in de sector te accepteren kon ik er op tijd zijn (zonder te jumpen dan). Schoot 7 Xenon neer, leverde een slordige 350k op. Jammer genoeg heb ik geen idee wanneer er weer een dergelijke missie komt, vond het wel leuk, was goed voor de inkomsten en verder ook goed voor mijn verstandhouding met de Teladi, die was namelijk niet zo goed nadat ik ietwat enthousiast een paar overgeirriteerde Teladi vrachtschepen neerhaalde omdat ik ze scande. Ze bleken geen piraat te zijn, maar wel een heel erg kort lontje te hebben :P Wat overigens vreemd is als Weapons Dealer...

Ik ben achter een paar dingen gekomen:
- Xenon XL (M3+) vs Mamba Raider 1:0 Rennen dus. Die rear turrets zijn killers. Ik kan er wel omheen cirkelen, maar ik krijg 'm niet stuk. Ik had van de gehele Xenon vloot alleen de XL maar achter gelaten in de sector en 'm veel succes gewenst met het schieten op een station :+
- Xenon P (M6) vs Mamba Raider 0:1 Vreemd genoeg een M6 die echt heel snel stuk ging. 4x aHEPT en voordat mijn energie op was, had ik een explosie
- Xenon K (M2) vs Mamba Raider 0:1 Uit bereik van turrets blijven en even bezoeken. Het duurde even, maar hij ging stuk
- Albatross (TL) vs Mamba Raider 0:1 Even in een goede hoek hangen waar je niet beschoten werd door de turrets, af en toe je rear turret een missile kapot laten schieten en verder lang heel lang wachten tot de TL stuk ging. Leverde 374k op omdat het een kill missie was van het bulletin
- 4 Pirate Falcons vs Mamba Raider 0:1 Enige waar ik nog respect voor heb is twee of meer nova's, of een schip met shockwave generator. Die zijn gruwelijk irritant omdat het je schilden in no-time stript :(

Ik heb nu op mijn wenslijstje:
- Meer ST/UT's
- Wheatfarm
- Ore mine
- Crystal fab denk ik...

[ Voor 13% gewijzigd door Motrax op 09-02-2009 20:05 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Motrax schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:57:
[...]

Leukste missie was een Xenon invasie in Eighteen Billion. Alleen door de missie in de sector te accepteren kon ik er op tijd zijn (zonder te jumpen dan). Schoot 7 Xenon neer, leverde een slordige 350k op. Jammer genoeg heb ik geen idee wanneer er weer een dergelijke missie komt, vond het wel leuk, was goed voor de inkomsten
Ben vergeten exact hoe vaak, maar ze spawnen eens per nogal wat uur gametijd. Je moet dus af en toe een rondje doen langs sectoren in de buurt van Xenon 472 of 347. Je kunt ze krijgen bij Teladi, Argon, Split of Boron, maar niet bij Paranid (want geen grenzen met Xenon)
en verder ook goed voor mijn verstandhouding met de Teladi, die was namelijk niet zo goed nadat ik ietwat enthousiast een paar overgeirriteerde Teladi vrachtschepen neerhaalde omdat ik ze scande. Ze bleken geen piraat te zijn, maar wel een heel erg kort lontje te hebben :P Wat overigens vreemd is als Weapons Dealer...
Vermoeden: je had geen police license. Als je gaat scannen zonder vergunning kun je problemen krijgen :z
Ik ben achter een paar dingen gekomen:
- Xenon XL (M3+) vs Mamba Raider 1:0 Rennen dus. Die rear turrets zijn killers. Ik kan er wel omheen cirkelen, maar ik krijg 'm niet stuk. Ik had van de gehele Xenon vloot alleen de XL maar achter gelaten in de sector en 'm veel succes gewenst met het schieten op een station :+
LX, niet XL. In X3R, zeker in Vanilla volgens velen de beste fighter. Het is te doen om hem neer te halen met een Mamba raider, sterker nog, hij is ermee te cappen (heb ik ooit gedaan). Maar dat laatste is echt gewoon geluk hebben - de LX is dermate uitdagend dat je gewoon op vernietiging moet focussen.

Manier om dat te doen is gebruik maken van wat jij hebt en hij niet: snelheid.

Vlieg op'm af in een spiraal (roll+strafe), zodra hij in bereik is schieten, en afbreken zodra zijn schoten in jouw buurt komen. Dan wegrennen tot je schilden en energie weer vol zijn en herhalen.
- Xenon P (M6) vs Mamba Raider 0:1 Vreemd genoeg een M6 die echt heel snel stuk ging. 4x aHEPT en voordat mijn energie op was, had ik een explosie
In X3R Vanilla zijn ze volstrekt waardeloos. Het idee is overduidelijk dat escort fighters alle anti-fighter combat moet doen, want een P is niets meer dan een paar aPPC op een (trage) motor gemonteerd. Zolang je niet voor z'n neus gaat staan is het geen enkel gevaar.
- Xenon K (M2) vs Mamba Raider 0:1 Uit bereik van turrets blijven en even bezoeken. Het duurde even, maar hij ging stuk
Ks (en Js) hebben een enorme blinde vlek op hun rug. Als je mikt op het gebied achter de brug (dat ronde ding rechtsvoor) en daarboven gaat hangen kan hij je niet raken. Dan gewoon doorknallen. Dit lukt ook in M6 en zelfs in een M7 kun je er terechtkomen met wat skill.
- Albatross (TL) vs Mamba Raider 0:1 Even in een goede hoek hangen waar je niet beschoten werd door de turrets, af en toe je rear turret een missile kapot laten schieten en verder lang heel lang wachten tot de TL stuk ging. Leverde 374k op omdat het een kill missie was van het bulletin
Tussen z'n benen (die twee omlaaghangende stukken aan z'n onderkant) is de ideale plek.
- 4 Pirate Falcons vs Mamba Raider 0:1 Enige waar ik nog respect voor heb is twee of meer nova's, of een schip met shockwave generator. Die zijn gruwelijk irritant omdat het je schilden in no-time stript :(
PSG-schepen (meestal Falcons) idd altijd als eerste aanpakken. Gewoon recht erop af vliegen met alle HEPTs aan. Daarna wel even schild laten aangroeien voordat je verdergaat.
Ik heb nu op mijn wenslijstje:
- Meer ST/UT's
- Wheatfarm
- Ore mine
- Crystal fab denk ik...
Interessant lijstje. Je gaat dus niet complexen bouwen? Ik zou namelijk neigen naar zelfvoorziend SPP (E-cel) complex op een groot Silicon asteroide. Als je een van de echte monsters vindt (64 ofzo) kun je er later werkelijk van alles op monteren :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

dion_b schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:15:
Ben vergeten exact hoe vaak, maar ze spawnen eens per nogal wat uur gametijd. Je moet dus af en toe een rondje doen langs sectoren in de buurt van Xenon 472 of 347. Je kunt ze krijgen bij Teladi, Argon, Split of Boron, maar niet bij Paranid (want geen grenzen met Xenon)
Oeh! Dan ga ik ipv nu van station naar station te sletten eens kijken bij een paar sectoren in de buurt van de Xenon. Overigens naast Eighteen Billion eens de Xenon sector ingedoken. Nou... dat was best druk met het hele alfabet aanwezig, K J P M enz. Gauw weer terug de gate ingedoken...
Vermoeden: je had geen police license. Als je gaat scannen zonder vergunning kun je problemen krijgen :z
Hehe, "Illegal scan Reported". Ik ken de melding, kost ook nog eens reputatie vaak bij een ras, maar in dit geval is het dat sommige kapiteins van schepen in een slecht humeur zijn en na een scan op je gaan schieten. Ze worden rood, maar niet met 'Pirate' in de naam. En als je terugschiet en ze molt, dan krijg je minpuntjes bij dat ras. Balen :+
LX, niet XL. In X3R, zeker in Vanilla volgens velen de beste fighter. Het is te doen om hem neer te halen met een Mamba raider, sterker nog, hij is ermee te cappen (heb ik ooit gedaan). Maar dat laatste is echt gewoon geluk hebben - de LX is dermate uitdagend dat je gewoon op vernietiging moet focussen.

Manier om dat te doen is gebruik maken van wat jij hebt en hij niet: snelheid.

Vlieg op'm af in een spiraal (roll+strafe), zodra hij in bereik is schieten, en afbreken zodra zijn schoten in jouw buurt komen. Dan wegrennen tot je schilden en energie weer vol zijn en herhalen.
LX, XL, ik vond 'm sterk genoeg om 'm XL te noemen ;)

Ik zal het proberen als ik er weer eentje tegenkom.
Ks (en Js) hebben een enorme blinde vlek op hun rug. Als je mikt op het gebied achter de brug (dat ronde ding rechtsvoor) en daarboven gaat hangen kan hij je niet raken. Dan gewoon doorknallen. Dit lukt ook in M6 en zelfs in een M7 kun je er terechtkomen met wat skill.
Ik heb de blinde vlek niet gebruikt (of gevonden), maar zelfs met een beetje rondvliegen gingen ze stuk. Met blinde vlek wordt het nog makkelijker...
Tussen z'n benen (die twee omlaaghangende stukken aan z'n onderkant) is de ideale plek.
Dat had ik inderdaad gevonden. Enige wat nog af en toe komt is een raket die werd afgeschoten en om het hoekje kan komen. Even een koprol met de Mamba, de rear turret naar de raket toe en de koprol afmaken terug naar de oude positie. Het moeilijkste was nog om concentratie op te brengen om continue te schieten, aangezien het nog wel even duurde met 'Warning, energy low'.
PSG-schepen (meestal Falcons) idd altijd als eerste aanpakken. Gewoon recht erop af vliegen met alle HEPTs aan. Daarna wel even schild laten aangroeien voordat je verdergaat.
Ik probeer het, maar meestal vlieg ik er om heen. 1 Falcon met een PSG is nog net te doen, maar als het er twee zijn, dan ga ik het niet eens meer proberen.
Interessant lijstje. Je gaat dus niet complexen bouwen? Ik zou namelijk neigen naar zelfvoorziend SPP (E-cel) complex op een groot Silicon asteroide. Als je een van de echte monsters vindt (64 ofzo) kun je er later werkelijk van alles op monteren :)
Ik ga het wel doen, maar op dit moment heb ik welgeteld 1 SPP station in Argon Prime en wil nog her en der een paar 'goedkope' neerpoten om mijn inkomsten te verhogen. Een SPP kost al 6mil, een Ore Mine 0,5, Silicon Mine weet ik niet, Wheat komt op 0,5m en dat zijn nog niet echt bedragen die ik heb.

Aan de andere kant, een paar vrachtschepen voor de losse stations kosten al gauw 0,8m voor een middel vrachtschip en een Super Freighter kost al gauw 2m, behoorlijk bedrag.

Ik ga als eerste in ieder geval wat meer UT's inzetten, eentje wordt nu getraind op een middel schip met 4000 ruimte, die had ik over na de aanschaf van de Super Freighter voor mijn SPP. Er moeten er meer komen voor meer inkomsten.

Bijkomend punt is dat ik nog niet ingelezen heb over de complexen, ik weet het principe wel, maar nog niet gekeken naar de juiste opzet en de totaalkosten.

Jammer trouwens dat de financiele overzichten in het spel erg zwak zijn. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zijn wat de omzet/winst was in de tijd om te zien hoe goed een station/UT doet.

Ik kwam er trouwens achter dat mijn beide UT's weinig vrachtruimte over hadden omdat ze soms vracht laten zitten en niet verkopen. Dat heb ik even handmatig moeten verkopen.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Motrax schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:43:
[...]
Oeh! Dan ga ik ipv nu van station naar station te sletten eens kijken bij een paar sectoren in de buurt van de Xenon. Overigens naast Eighteen Billion eens de Xenon sector ingedoken. Nou... dat was best druk met het hele alfabet aanwezig, K J P M enz. Gauw weer terug de gate ingedoken...
Als er een XI-mission beschikbaar is zal het in alle stations in de sector of zelfs andere sectoren van dezelfde ras in de buurt te vinden zijn. Je hoeft dus maar vier sectoren te controleren:
• Boron rond Oceans of Fantasy
• Split rond Family Nji
• Argon rond Omicron Lyrae
• Teladi rond Ianamus Zura
[...]
Hehe, "Illegal scan Reported". Ik ken de melding, kost ook nog eens reputatie vaak bij een ras, maar in dit geval is het dat sommige kapiteins van schepen in een slecht humeur zijn en na een scan op je gaan schieten. Ze worden rood, maar niet met 'Pirate' in de naam. En als je terugschiet en ze molt, dan krijg je minpuntjes bij dat ras. Balen :+
Wat dacht je van gewoon police license te halen, dan mag het en word je er zelfs voor beloond? :z
[...]
Ik ga het wel doen, maar op dit moment heb ik welgeteld 1 SPP station in Argon Prime en wil nog her en der een paar 'goedkope' neerpoten om mijn inkomsten te verhogen. Een SPP kost al 6mil, een Ore Mine 0,5, Silicon Mine weet ik niet, Wheat komt op 0,5m en dat zijn nog niet echt bedragen die ik heb.

Aan de andere kant, een paar vrachtschepen voor de losse stations kosten al gauw 0,8m voor een middel vrachtschip en een Super Freighter kost al gauw 2m, behoorlijk bedrag.
Precies. En daarbij hebben vrachtschepen de neiging kapot te gaan (Pirates, Yaki, Xenon, Khaak en niet te vergeten aanrijding met asteroiden, stations of andere schepen). Een complex kit (één nodig per station die je erbij wilt doen) kost iets van 400k, dat is goedkoper dan met traders en veel makkelijker in de hand te houden.
Ik ga als eerste in ieder geval wat meer UT's inzetten, eentje wordt nu getraind op een middel schip met 4000 ruimte, die had ik over na de aanschaf van de Super Freighter voor mijn SPP. Er moeten er meer komen voor meer inkomsten.
Kan. Ik zou aanraden om te gaan voor Caiman SF - dat zijn de snelste SFjes (doen net geen 100 met bijna 7k vrachtruim). Maar onderschat bij ST/UT nooit hoeveel vervangingskosten je moet maken als die dingen weer eens afgeschoten worden...
Bijkomend punt is dat ik nog niet ingelezen heb over de complexen, ik weet het principe wel, maar nog niet gekeken naar de juiste opzet en de totaalkosten.

Jammer trouwens dat de financiele overzichten in het spel erg zwak zijn. Ik wil bijvoorbeeld kunnen zijn wat de omzet/winst was in de tijd om te zien hoe goed een station/UT doet.
Eens. Ook in X3TC is daar te weinig aan gedaan. Er zijn wel een paar goede .xls spreadsheets te vinden met complex calculators. Kijk eens rond op forum.egosoft.com

Dat gezegd, de basics kun je zonder ingewikkelde rekenwerk - asteroid rating is exponentieel (dus 4 geeft 4x zoveel als 2), onder de 30 wil je echt niet. Verder is de basiscomplex een silicon roid van 40 ofzo met een L mine erop, drie crystal fabs, een SPP L, en twee M raw (Argnu beef, Flower farm etc) en twee M food fabs (Cahoona burgers, Sun oil etc).
Ik kwam er trouwens achter dat mijn beide UT's weinig vrachtruimte over hadden omdat ze soms vracht laten zitten en niet verkopen. Dat heb ik even handmatig moeten verkopen.
Klinkt buggy. Draai je wel versie 2.5?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste