Toon posts:

[C#] Picturebox opslaan met extra controls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben bezig om een plaatje op te slaan uit een picturebox. Het opslaan van het plaatje gaat goed. Het plaatje staat in een picturebox, nu wil ik hieraan een textlabel toevoegen, dit doe ik met pictureBox1.Controls.Add(Label);
Het label verschijnt in de picturebox. nu wil ik het plaatje in de picturebox inclusief het label in de picturebox als 1 plaatje opslaan (het wordt goed weergegeven op het scherm in de picturebox)
Dit doe ik met pictureBox1.Image.Save(filename);

Het probleem is nu dat hij alleen maar het plaatje opslaat zonder het textlabel!!!

Ik heb veel gezocht en geprobeerd maar ik kom er niet echt uit :(

Iemand een idee?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dit gaat niet werken. Ik neem aan dat je (aan het summiere stukje code dat je ons gaf te zien) VB6 gebruikt?

Je kunt wel een control toevoegen aan een picturebox (het is immers een container control), maar daarmee zit het control dat je toevoegde niet "in" het plaatje.

Wat je zou kunnen doen is een "screenshot" maken en dat saven. Dan moet je met wat API's* aan de slag. Klik voor meer info.

* LOL @ url :P

Edit: En als ik toch bezig ben: Lees dit nog effe...

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 17-10-2005 18:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, nu weet ik iig dat het niet kan. Stom dat ik de taal was vergeten, C#

Print screen zou een laatste oplossing kunnen zijn. Het probleem is dan dat als het plaatje een resolutie van 2048x1536 heeft dat de resolutie niet meer klopt als de scherm resolutie van de des betreffende computer bv 800x600 is.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 19:03 ]

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 09:25

pjvandesande

GC.Collect(head);

Waarom teken je die string er niet gewoon op ipv een Label control te gebruiken. Je kunt gewoon een Graphics object maken van een Bitmap/Image object.

Een string tekenen met GDI+ is niet zo'n heel groot probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, maar ik wil graag ook (kleinere) plaatjes aan een plaatje kunnen toevoegin ipv alleen textlabels. Is dit ook mogelijk met Graphics???

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

tuurlijk

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-04 09:25

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:54:
Dat zou inderdaad een oplossing zijn, maar ik wil graag ook (kleinere) plaatjes aan een plaatje kunnen toevoegin ipv alleen textlabels. Is dit ook mogelijk met Graphics???
Alles is eigelijk wel mogelijk met GDI+, string tekenen, lijntjes, path's, images, rectangles etc...

Kijk is naar de Graphics class, dit helpt zeker :)
Pagina: 1