Hoe krijg ik mijn systeem stabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:37
Hallo, ik heb dus een probleem met mijn systeem. Elke keer als ik hem een paar uur niet gebruik (bv. s'nachts) dan is ie s'morgens vastgelopen en moet ik weer resetten. Dit is best irrtant. Eerst dacht ik dat alles een beetje te heet werd dus een 2e koeler erin maar dat helpt nix.
Wie weet het antwoord???

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

dat is net zoiets als waarom doet me computer het niet.

Instabiliteit kan aan veel dingen liggen. Wees wat meer specifieker. Misschien kan ik je dan helpen een stabiel systeem te krijgen.

Verwijderd

idd we hebben wat meer info nodig.
hoe lang heb je windows er al op misschien tijd voor een reinstall(eerst backuppen he!)
ThaVinnY

• The Legend
Je bedoelt dus de specs?
- Celeron 500
- HD Quantum Fireball 7200
- Nvidia TNT64 2 32MB
- Aopen 36x CD-Rom
- Iomega ZIP CD bakker
- Niet over geclockt

Dit alles draait onder Windows '98 SE

Verwijderd

Behoorlijk onduidelijk ja,
maar je kan beginnen met elke vorm van powersafe / hibernation eraf te gooien.
Zet gewoon je monitor uit en laat dat kreng draaien. Om nog een beetje sap te sparen kun je zulk soort pret installeren als
<uh, ben de naam vergeten van die programma's die je cpu op non-actief zetten als ze geen bal doen, die programmaatjes heb je trouwens niet nodig als je Win NT draait>

Verwijderd

Hmm, ben de naam vergeten van die programmaatjes die je cpu op nonactief zetten als ze geen bal doen.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmm.., ik denk dat je CPUIDLE bedoelt.

en voor een stabiel systeem.., probeer eens SuSE ofzo ;)

Verwijderd

voor en stabiel systeem in ieder geval geen windows 98. DEnk dat het iets met tte maken heeft met dat ie op stand by gaat of zo
je kan ook eens beos probben hij is nu gratis te downen

• RemcoX
  • Laatst online: 14-02 20:05
Kijk eens wat voor TSR's je allemaal geladen hebt. Firewalls enzo, dat soort progjes. Grote kans dat één van die progjes ervoor zorgt dat 'ie hangt.

Verwijderd

Wat al gezegd is over die APM-functies is al een hele goede. Ikzelf ben altijd heel kieskeurig met het installen van software. Ook alles wat in de background draait wordt eerst aan ene test onderworpen. Heb je programma's die na een paar uur user IDLE time dingen gaan doen... check die dan eens stuk voor stuk. Probeer de laatste drivers te gaan gebruiken, etc. etc.

Zo kunnen we uren doorgaan....

Vraagje nog: "Istie ook instabiel tijdens het gebruik... vaak vastlopers, etc. ??"

• The Legend
Ja, een tijdje terug speelde ik veel Kingpin online. Om de 2 minuten kon ik weer fijn resetten. Ik heb nu ook de laatste updates van Windows 98 SE gedownload. Zal dat helpen?

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik draai een ftp en af en toe "moet" ie dus wel een paar dagen achter elkaar doordraaien en ik kan zeggen, windhoos houd zich voorbeeldig, gewoon weten welke progs de boel wel naar de klote helpen en welke niet (wat ook weer niet helemaal waar is want instaleren kom je toch niet onderuit)
maar als ik zie dat ik in het begin zowat om de 2 weken een nieuwe windows kon gebruiken en nu om de 3 maanden ofzo...

zal dus wel iets van jezelf inzitten ook :)

vergeet ik helemaal waar de post om ging, klinkt mij meer als hardware dit :) oeps

tijd voor verandering.

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Het powermanagement verkloot inderdaad altijd veel. Zelfs met alleen de monitor in de slaapstand gaat het al vaak fout. Ik heb wel gemerkt dat dat over is sinds ik een andere versie display-driver (TNT) gebruik.

One of the animals has left its cage today.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

sloop die powersave/slaapstand er uit inderdaad. daar loopt ie wel vaker op vast. Dat is het eerste wat ik er zelf ook altijd uithaal.

misschien helpt het ook om bij conf.scherm > system > prestaties > harde schijf op netwerkserver te zetten.
Sindsdien is windhoos bij mij stabieler (of ik verbeeld het me :) )

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1