Toon posts:

ruzie met DHCP... geen idee meer waar ik het zoeken moet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een draadloos netwerk aan de praat te krijgen, maar struikel halverwege. Van de 2 pc's krijg ik alleen de laptop draadloos.

DHCP op de router vertikt het een ip adres toe te kennen aan de desktop. ik zie het auto-configuratie adres wel verschijnen in de logs van de router. Maar ik word niet veel wijzer van de betreffende melding.

De laptop is voorzien van een SMCWCBT-G

De desktop is voorzien van een SMCWPCIT-G

In de eigenschappen van de netwerk verbinding heb ik het filter van de firewall al afgevinkt, die zit er dus hopelijk niet meer tussen. De client software op de desktop lijkt het ook te doen, aangezien ik de router kan zien. Maar verbinding maken is er niet bij.

Wep sleutel is correct... Wie helpt ?

Alvast bedankt,
Grtz, Fnork.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 18:40
Geen andere beveiligings software geïnstalleerd op desktop? Zelfs een geïnstalleerde firewall kan al problemen geven in sommige gevallen. Oók als hij het bedraad wel doet.
en welk merk router en wlan kaartjes?

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Dom iets misschien. Hebben er 2 de zelfde MAC adres misschien?
Dat is iets wat DHCP meestal niet leuk vind.

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

o.k. krijgt hij geen verbinding ? of krijgt hij geen ip adress en geen verbinding?

probeer anders eens je ip adres te releasen en te renewen

ipconfig /release
ipconfig /renew
DHCP op de router vertikt het een ip adres toe te kennen aan de desktop. ik zie het auto-configuratie adres wel verschijnen in de logs van de router. Maar ik word niet veel wijzer van de betreffende melding.
bij gebrek aan een kristallen bol kunnen wij de melding niet lezen. wellicht helpt het als je deze even post

Iperf

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:59:
Ik probeer een draadloos netwerk aan de praat te krijgen, maar struikel halverwege. Van de 2 pc's krijg ik alleen de laptop draadloos.

De laptop is voorzien van een SMCWCBT-G

De desktop is voorzien van een SMCWPCIT-G

In de eigenschappen van de netwerk verbinding heb ik het filter van de firewall al afgevinkt, die zit er dus hopelijk niet meer tussen. De client software op de desktop lijkt het ook te doen, aangezien ik de router kan zien. Maar verbinding maken is er niet bij.

Wep sleutel is correct... Wie helpt ?

Alvast bedankt,
Grtz, Fnork.
Als je een vast ip adres in de draadloze netwerkkaart geeft, kan je de router wel pingen?

Verder zou ik de router helemaal resetten en terug brengen naar de fabrieksinstellingen. Dan is er geen enkele beveilinging op de router die storing kan geven. Verder zou ik de firewalls en andere beveiliging programma's op de pc's uitschakelen.

Op het moment dat je nu wel alles kan connecten kun je een web sleutel in de router zetten en dan in windows.

Je zegt dat je de douter wel kunt zien in windows, is dat via de wireless network config van windows?

Probeer maar eerst zonder enig beveiliging een verbinding te maken, dan pas zou ik de sleutel er in zetten.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik weer...

goed punt over de melding... btje stom dat ik die er niet gelijk bij in heb gezet. Bij deze;

2004-12-18 00:22:10 **Smurf** 169.254.255.255->> 169.254.73.205, Type:3, Code:3 (from WAN Outbound)

Ik hoop dat dit bij iemand een lichtje doet branden ?

Beveiligingssoftware draait op de desktop... 1 of andere McAffee guardian/firewall achtig iets.
Met of zonder dat ding op de achtergrond, ik krijg maar geen IP adres van DHCP op de router.
release/renew helpt dus ook niet echt...

MacAddressen zou ik graag controleren. Kan iemand me vertellen hoe ik dit aanpak ?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:00
zet de firewall/security op de router eens uit ? vaak staat die TOCH aan bij een standaard configuratie. En mik die mcafee troep eens uit ?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik liep ook tegen dit probleem aan bij een collega van de week.

draadloos connecte perfect .. maar verbindig of dhcp ho maar
Bleek uiteidelijk toch de wep key geweest te zijn. (hij had de router uitgezet om deze te verplaatsen, en daarna vroeg de pc opnieuw :? om te connecten en daar had iet maar wat gedruk)

moraal: dubbel check even je wep

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie suggesties mensen, ik kan met enige vreugde mededelen dat het inmiddels werkt.

Wat is er gedaan...

Chello gebeld of ze het Mac & IP adres wouden releasen, daarna het hele zaakje weer opgebouwd met een andere netwerk kaart, gewoon een PCI gevalletje. Dit bleek te werken. Vervolgens draadloos netwerk opgebouwd, zonder problemen.

Dus... brakke onboard netwerk kaart of een wazig conflict met mac addressen op de router of iets dergelijks ? Ik weet het niet, het werkt in ieder geval, en daar ben ik al lang blij mee!

:D
Pagina: 1