Toon posts:

Thuis Exchange mail server via @home poort 25 geblokt*

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Bij deze heb ik een leuke uitdaging m.b.t een eigen Exchange Server te gaan draaien maar poort 25 geblokkeed is de @home.

Het volgende heb ik:

1: Een domein geregistreerd: beckers.serverthuis.nl met dns services

2: Windows Server 2003 geinstalleerd en dcpromo gedraait (Intern domein: beckers-online.nl) DNS draait hier ook op.

3: Via Rollernet.us een relayserver geregeld.

Wat moet er nu gebeuren om mijn mail via bijv. admin@beckers-online.nl te laten aankomen (LET OP: Poort 25 is geblokkeerd door @home)???

Kan iemand mij dit duidelijk uitleggen, dus ook met de dns instellingen enz....????

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-12 05:51

Gerco

Professional Newbie

Je kan je exchange de mail laten ophalen, maar dat vereist een pop-box waar de mail zo lang opgeslagen kan worden. Een andere mogelijkheid is om exchange op een andere poort (10025 oid) laten draaien en de andere mailserver de mail daarop laten deliveren, dan moet die dat natuurlijk wel snappen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste mbecke,

volgens mij is er een probleem met je toetsenbord, wat nog vervelender is dan het probleem met je mail denk ik. Je ! en ? blijven herhaaldelijk plakken waardoor je enorm schreeuwerig overkomt. Ik sloop ze even uit de topictitel :)

Verder kan je bij je mailrelay vast wel een uitgebreide handleiding vinden. Hoe werkt de relay? Over een andere poort? Dan moet je even in je ESM bij de smtp virtual server en recipient policies kijken gok ik zo, of de internet mail wizard draaien. Door je een klein beetje in te lezen op Exchange had je dat ook wel kunnen vinden gok ik zo.

In je topicstart zie ik weinig info over wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd, er zijn immers meerdere scenario's mogelijk, ik denk aan (batch)smtp over een andere poort, een pop3connector.
Je kan heel veel dingen doen. Hier op GoT vinden we die eigen inzet erg belangrijk, dis ik zou graag zien wat je zelf al hebt geprobeerd. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens na. Verder hoort eigenlijk je OS in de topictitel in Windows Operating Systems, maar aangezien dat niet het forum is voor Exchangevragen ga ik het ook nog even verplaatsen:
Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Reg. datum: 23 oktober 2005
--------------------------------------------------------------------------------
Heeft iemand enig idee waardoor het versturen van mail naar extern niet meer lukt??
wat is je error dan ????????

Iperf