Toon posts:

Philips 32pw8504/12 -zwarte balk onder in beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1. Het beeld van mijn TV is omhoog verschoven, hierdoor zie ik onderaan het beeld een zwarte balk
en mis o.a. bij de kanaal aanduiding bovenaan een stuk beeld.
2. Ook zijn de de zwarte balken (aan de zijkanten van het beeldscherm) bij een 4:3 instelling bovenaan breder dan onderaan.

Weet iemand hoe je dit probleem kunt verhelpen dan zou ik de oplossing (of een gedeelte ervan) graag horen.

ps. terugzetten naar fabrieks instelling heb ik al geprobeerd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 17:32 ]

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
ik zou gewoon even bellen met philips ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens ij moet je met de cursortoetsen gewoon je beeldscherm kunnen verplaatsen. Was iets met SMART beeldscherminstellingen ofzo, moet je ff in de handleiding kijken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
Misschien zijn de defaultsettings in het service menu door elkaar gethutseld. Ik heb een 28PW8504 en heb een probleem gehad dat het beeld ineengekrompen en naar boven geschoven was zodat je aan de onderkant een grote zwarte balk had. Dit heb ik opgelost door de tv te openen en twee punten kort te sluiten. Je komt dan in het service menu waarvan je de settings met de afstandsbedieining kunt wijzigen.

Ik heb de volgende berichten op het internet over mijn probleem met de 28PW8504 gevonden, misschien dat je er wat aan hebt:

+++++++++++++++++

erik r: Deze TV overgekocht van een vriend van me. Ook hij had na een maand een zwarte
balk in beeld wat is verholpen met een software update. Nu 4 jaar later (ruim
6000 branduren later) viel mij op, metname in de 4:3 verhouding, dat het beeld
ietwat scheef stond. Het zogn. service menu is niet via 062596 oproepbaar. Toen
de kast er maar afgehaald. Ging heel makkelijk. De twee pinnetjes, (in een wit
voetje,code 0356) die je met een schroevendraaier moet kortsluiten terwijl de
tv gewoon aanstaat, zitten aan de kant waar ook de videocamera-pluggen zitten.
Het is vanaf die kant bekeken dan het linker en middelste pinnetje. Heb vooral
zitten spelen i.c.m. met het ingebouwde testbeeld (Normal geometry menu) Om in
het menu terug te gaan gebruik je de meest linker bovenknop van de
afstandsbediening (rode). Was even zoeken. Als je denkt dat het goed staat, ga
je naar het hoofdmenu en 'store' je de nieuwe instellingen. Toestel meldt
keurig 'stored'. Nog een keer die rode knop. Kap er weer op, schroefjes er weer
in. Klaar ! (een paar dagen in bezit)

+++++++++++++++++

Instellingen k.t.v. 28pw8504
Apparaat in servicemenu zetten:

Optie alignments
general driv>
red =28
green=20
bleu=16
cathode=3
tint=normaal
luninance DELYS>
pal=7
cecam=11
bypass=10
eht compensation=0
soft clipper=pw1 +0%
luma gain=1
if afc=72
tuner agc=21
blend intensity=16
Adjust peak white limiter=11
vg2 test pattern=off
Normal geometry>
test pattern=off
v slope=36
v. Shift=32
v.amplitude=19
v s-correction=8
h.shift=27
h.amplitude=51
east\west parabola=19
east\west corner=12
east\west trapezium=21
horizontal parallelogram=32
Super wide geometry>
test patern=off
v. Shift=33
v. Amplitude=25
v.s-correction=8
h. Ampitude=49
east\west parabola=19
options>
teletext>
txt=yes
communication>
easylink=yes picture tubecrttype=16.9 picture rotation=no video repro futurebox type=digitalscan combifilter=no picnicagc=yes txt dualscreen=yes epgdualscreen=no
source selection>
external3=no audio repro acoustic system=normal
miscellaneous>
nextview=yes heatsink present
options numbers>
00514 04352 04416 00016
12342 00001 00000 00000

+++++++++++++++++

Zugang zum Service-Mode.
Rückwand abschrauben, Auf der Diggiplatte( ist die Linke)Stecker 0356 Punkt 1+2 im Betrieb kurz brücken.
Servicemode erscheint!

+++++++++++++++++

In Reply to: Philips 28pw8504 chassis MG2.1E posted by Alex van Wijngaarden on April 29, 19103 at 07:22:58:

Hi Alex,

the software of the mg2.1e tends sometimes to forget the value for the "V Slope".
Repair tip:
Switch the TV to the SAM (Service Alignment Mode)mode ! (Chapter 8 in the service Manual)

Go to the alignment menue!
General adjustments!
V slope!
Set the V slope value to "36"!
Store the changes!
Switch TV of!

To do all these steps you only need your remote control!

Under normal conditions the failor disappears.

Regards

Edmund Erich

+++++++++++++++++

http://stsboard.de/viewtopic.php?p=4113

hi,dieser fehler entsteht durch einen picture tube flash! dadurch wird V-Slope verstellt!

Neuabgleich nach Service manual:

1. testen ob V-Slope auf den Wert 0 eingestellt ist
2. Neuabgleich der V-Slope gemäß service manual

wenn dieser fehler wieder auftritt kann man eine neue Software verwenden, die verhindert das der Wert überschrieben wird!
Weiß ich aber jetzt nicht auswendig!

+++++++++++++++++

Hi folks,

vielen Dank für die Antwort(en). Ich hab's mittlerweile selbst hingekriegt (siehe Luke, der hat Recht). Die V-slope stand auf 0, also gemaess Service manual den Wert auf 38 (Empfehlung ist 30 - 40) eingestellt und schon sah das Bild wieder praechtig aus. Lasst bloss die Finger von den Elkos (oder Zeilentrafo, oder..., oder..), das bringt naemlich nix !!!
Als flankierende Massnahme kann man noch IC 7002 tauschen, das ist das ROM fuer den Mikroprozessor. Das hat wohl 'nen kleinen Webfehler, sodass hochsporadisch mal die V-slope nbeim Ausschalten mit 0 ueberschrieben wird.

[ Voor 4% gewijzigd door ymmv op 19-10-2005 18:22 ]

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:52

jmk

Ik heb de TV in kwestie bekeken met de kap er af, om tdb even te helpen.
Fijn dat er zoveel reacties zijn gekomen! namens tdb hardstikke bedankt!

Ik zag nergens pinnen met wittte voetjes.(ik wil niet zomaar wat doen)
Ik zag ook niet het nummer 0356 bij een pin staan.

Heeft iemand plaatjes(foto's)?
Heeft iemand een link naar het servicemanual(het is er toch??)
Schema's enzo begrijp ik vaak wel.(met uitleg)

Mijn Duits is heel slecht, dus dat begrijp ik nauwelijks. Als ik google lijken er meer Duitsers dan nederlanders hier mee bezig te zijn.

Alvast bedankt!

edit:
tdb heeft gebeld met Philips:
"je moet de kap er maar niet afhalen. De adapter is gevaarlijk zelfs met de stroom eraf"

De TV naar een reperateur brengen is eigenlijk te duur, dus we proberen het toch maar, maar ik wil alleen iets doen als ik er zeker van ben.

[ Voor 21% gewijzigd door jmk op 23-10-2005 20:37 ]

Yippie kayak, other buckets!

• jmk

jmk

Infromatie over wat ik zie:

circuit plaatje(groen printplaatje) dat achter de video-ingang zit heeft dit nummer:
3103 303 355 14D

helemaal bovenaan het rechthoekige plaatje zag ik twee groepen puntjes in een driehoekje:
code:
1
2
3
3        1                3        1
     2                         2
 0344                     0346

Het linker "driehoekje"(0344) heeft punjes die ik evetueel makkelijker zou kunnen kortsluiten dan de het rechter driehoekje.

Ik probeer zo even foto's te posten

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 23-10-2005 21:15 ]

• jmk

jmk

Dit is de foto van het printplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.keur3/printthijs.jpg
misschien is het zo duidelijker

moet ik dan nummer 1 en 3 met elkaar kortsluiten?
of 2 en 3
of 1 en 2??

[ Voor 23% gewijzigd door jmk op 23-10-2005 21:16 ]

• jmk

jmk

The_Eagle schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:08:
Volgens ij moet je met de cursortoetsen gewoon je beeldscherm kunnen verplaatsen. Was iets met SMART beeldscherminstellingen ofzo, moet je ff in de handleiding kijken :)
Handleiding staat vrijwel niets, hoe ben jij in de smart-instellingen gekomen?

• ymmv
jmk schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 21:14:
moet ik dan nummer 1 en 3 met elkaar kortsluiten?
of 2 en 3
of 1 en 2??
Wat er staat: "De twee pinnetjes, (in een wit
voetje,code 0356) die je met een schroevendraaier moet kortsluiten terwijl de
tv gewoon aanstaat, zitten aan de kant waar ook de videocamera-pluggen zitten.
Het is vanaf die kant bekeken dan het linker en middelste pinnetje
."

Oh, wacht, niet goed gelezen. Jij hebt geen 0356 maar een 0346.. hmm... Wat ik me van mijn eigen reparatie kan herinneren, was het niet zo'n klein printplaatje. Toen ik de kast eraf haalde, was het een wat grotere printplaat op de bodem dacht ik, met drie recht opstaande pinnetjes waarvan je er twee gelijktijdig met een schroevendraaier moest kortsluiten.

[ Voor 31% gewijzigd door ymmv op 23-10-2005 23:37 ]

• jmk

jmk

Ah een printplaat op de bodem.

Bij deze TV zit de camaerapluggen niet op het moederbord(grote printplaat op de bodem).

Nu ben ik bang dat de 2 TV's te verschillend zijn...

Vraagje: Weet je nog of er tekst op het bord stond in de buurt van die 2 pinnetjes? Lijkt me wel handig om te doen...misschien Philips ook ;)

We hebben verder helemaal niet naar het moederbord gekeken. Hadden we daar ook maar foto's van gemaakt!

• ymmv
Ik heb even Google erbij gepakt en daaruit blijkt dat de 32PW8504 ook een 0356 met drie pinnen heeft. Gewoon verder zoeken op de platines dus.

Het zijn drie omhoog staande pinnetjes, het nummer moet daarnaast staan. Op die foto van jou zit je naar de onderkant te kijken en dan zit je niet goed, want volgens mij ligt die platine op de grond en kun je die onderkant niet zien.

• jmk

jmk

Ah, jij googled beter dan ik! :Y)

De onderkant zeg je? Die printplaat zit vast aan een ding met een scharnier, zodat je de printplaat een beetje kon bewegen. Ik zat er verder maar niet aan, helemaal niet bij stil gestaan dat dat daarvoor bedoeld zou zijn. Deze printplaat zit trouwens vanaf de achterkant gezien helemaal links, een beetje in de lucht in het midden van de TV.(voor de mensen met het zelfde probleem :) )

Misschien moet tdb even proberen om de bovenkant te bekijken van die printplaat. Wel voorzichtig zonder iets te forceren natuurlijk.

Er lijkt weer beweging in te komen! :D

• ymmv
Volgens mij zit je op de verkeerde plek te kijken. De platine met 0356 erop was veel groter dan die platine op jouw fotootje en hij zat echt aan de onderkant en niet ergens hangend in de lucht. Je hoefde ook niets om te draaien of zo. Gewoon de kap van de tv halen en je kon er zo bij. Ik kan me verder niet echt voorstellen dat een 32pw8504 zoveel verschilt van een 28pw8504, het is tenslotte dezelfde tv met enkel een groter beeldscherm.

Bij mijn 28PW8504 zat ook een blad met technische tekeningen. Daarop worden verschillende onderdelen/platines beschreven. Ik heb het idee dat jij enkel de platine zit te bekijken die de aansluitingen voor de audio/videoaansluitingen aan de zijkant van het toestel verzorgt. Volgens mijn schema zorgt 0344 voor het geluid van de koptelefoon.

Je moet zoeken naar een andere platine waar twee sets met 3 pinnen te vinden zijn, nl 0355 en 0356. Op die platine zitten ook nog RAM, ROM en Flash-chips. Op mijn tekening (en dus niet op de platine zelf!) staat bij 0356 "service pins". Bij pin 1 staat er SERVICE DEFAULT, 2 zal wel massa zijn, en bij pin 3 staat er SERVICE MODE.

[ Voor 54% gewijzigd door ymmv op 26-10-2005 14:38 ]

• jmk

jmk

Dat lijkt me heel handig zo'n schema!

Ik heb een site gevonden waar ik schema's kan downloaden!
http://home.tiscali.nl/m....atchline_service_mode.htm

Nu moet ik weten of de 32pw8504/12 net als de 28pw8504/12 een MG2.1E schema heeft.
...In Reply to: Philips 28pw8504 chassis MG2.1E posted by Alex van Wijngaarden on April 29, 19103 at 07:22:58:...
Ik heb de PDF van de MG2.1E even
http://members.chello.nl/j.keur3/MG21E_.pdf (5 MB)
online gezet.

• jmk

jmk

Inmiddels heeft tdb het service menu gevonden!

• jmk

jmk

Beste ymmv, het heeft even geduurd maar ik heb nu eindelijk de 0356 service pinnen gevonden ( Ze zaten helemaal links vrij diep op het moederbord op een wit stuk plastic ). Onder de functie normal geomatry heb ik het een en ander veranderd waardoor de televisie weer een (bijna) perfect beeld geeft. Ik ben je hier zeer danbaar voor. Ik had eigenlijk niet verwacht zo gemakkelijk een televisie te kunnen repareren, en was zelf waarschijnlijk ook niet aan deze informatie gekomen, dus nogmaals bedankt!!

ps. Dank aan iedereen die heeft gereageerd. _/-\o_

///Als iemand de exacte instellingen van het type televisie die ik heb zou kunnen doorgeven zou dat heel mooi zijn/// (Ik heb deze zelf (nog) niet kunnen vinden op het internet)

afzender: tdb001

Pagina: 1