[CSS] Aantal karakters van een textbox opgeven

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-08 10:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Is het mogelijk om via een stylesheet het maximale aantal tekens van een textbox op te geven? Ik weet dat het in HTML eenvoudig gaat met 'maxlength' maar ik kan nergens vinden of (en zo ja: hoe) het met CSS kan. In de HTML opgeven is erg lastig, aangezien ik de form uitspuug met PHP dmv een foreach-loop.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Volgens mij is het niet mogelijk met css, heb je wat relevante code, dan is er misschien een andere oplossing te verzinnen.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 21:49
Als je het gebruikt om een form te genereren voor een database/table, dan kun je natuurlijk eerst opvragen wat het type van het veld is en wat de maximale lengte is wat je erin kunt zetten, dan kun je in je foreach loopje een maxlength invoegen in je html output van het php script.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 08-08 10:40

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik heb wel een alternatief (array maken met voor elke class de maximum lengte) maar indien mogelijk zou ik het graag in een stylesheet doen.. ik vrees echter dat ik met mijn alternatief aan de gang moet (wat meer werk is en minder makkelijk als ik mijn script moet aanpassen)
edit:
ecageman, ik gebruik het idd in combinatie met een MySQL query.. goed idee wat je aandraagt :D Daar ga ik eens even naar kijken

[ Voor 21% gewijzigd door Demo op 17-10-2005 17:20 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom zou je dit willen met CSS. Mijn inziens is CSS hier niet voor bedoeld (en overigens ook niet voor de bedenkers van de standaarden* ;))?

*: weet even niet of er in CSS3.x wel rekening mee gehouden wordt

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is informatie die tot de opzet van het formulier behoort (HTML) en niet tot de weergave van het formulier (CSS). Daarom.. wel met HTML (i.c. eigenschap maxlength) maar niet met CSS af te dwingen dat iemand bijvoorbeeld maximaal 5 karakters kan invoeren. In CSS kun je enkel de weergavebreedte specificeren, maar dan kan ik alsnog -tig karakters invoeren.

Wat ik vooralsnog niet begrijp, is dat je het liever met CSS had willen oplossen dan met HTML. In beide gevallen zou de HTML (input type="text") een verwijzing naar een maximale lengte bevatten: via een CSS-class (met de juiste lengte) of via de maxlength-attribuut. In beide gevallen zou je op basis van variabele "max. lengte van een veld" een eigenschap aan de input type="text" te geven. Even vanaf de zijlijn geroepen.. :)
Pagina: 1