Toon posts:

DivX TV opnemen, copy to DVD-RW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zoek een TV Tuner card (Windows XP) die rechtstreeks in DivX kan opnemen. Voordeel is dat je zo'n DivX meteen op een DVD-RW kan jetsen en op je TV+DVD kan bekijken.

Ik heb al rondgekeken, maar het is nogal een oerwoud. Tips?

Marcel

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk niet dat er videokaarten zijn die hardwarematig in Divx kunnen opnemen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-08 21:10
De meeste kaarten die softwarematig encoden kunnen dit wel. Maar ik hoop dat je een dikke proc hebt voor real-time DivX encoden.

Ikzelf heb een Leadtek TV2000XP Expert (of iets wat er op lijkt :P) en hier kan ik zelf instellen welke codec ik wil gebruiken, dus ook DivX en XviD, maar realtime encoden is wel ERG zwaar moet ik zeggen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 05:49

Dr C

met C en CK

Je kan met showshifter instellen dat hij automatisch als hij klaar is met opnemen het direct convert naar een willekeurig formaat. Dus kan je bv. op MPEG2 opnemen en dan later automatisch op Divx overzetten. (of moet je het binnen 5 min. op je DVD hebben staan?)

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Topicstarter
Luuk1983 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:58:
maar realtime encoden is wel ERG zwaar moet ik zeggen.
P IV 3GHz

Het hoeft niet per se realtime, leek me handig. Automatisch converteren is ook goed...

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 15:54
Ik neem al geruime tijd rechtsreeks op in DivX, dit is inderdaad niet erg vriendelijk voor je processor, maar ik vind dat het niet onaanvaardbaar langzaam is.

Ik neem op met het volgende:
- 640x480 @ 25fps (realtime gedeinterlaced)
- 2000 kbit/s mpeg4 video
- 96 kbit/s MP3 mono audio (tvkaart is mono)

Dit neemt ongeveer 70% CPU in beslag op mijn athlon 1600+ Dus ik kan zelfs nog tegelijkertijd afspelen (timeshifting dus)

Ik gebruik mplayer om mee op te nemen en om mee af te spelen. Mplayer is misschien wel een beetje lastig om te installeren en om te gebruiken, maar ik vind het echt absoluut de beste player/encoder voor wat ik wil.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Wirf schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:14:

Ik gebruik mplayer om mee op te nemen en om mee af te spelen. Mplayer is misschien wel een beetje lastig om te installeren en om te gebruiken, maar ik vind het echt absoluut de beste player/encoder voor wat ik wil.
En die is tv card onafhankelijk?

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 08:36

Elwood Blues

87167191

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:55:
Hi,

Ik zoek een TV Tuner card (Windows XP) die rechtstreeks in DivX kan opnemen. Voordeel is dat je zo'n DivX meteen op een DVD-RW kan jetsen en op je TV+DVD kan bekijken.
Je DVD-speler kan ook DIVX afspelen? Daar gaan we maar even vanuit dan :) Hauppauge heeft ook tv-kaarten (WinTv Express, GO2 en PCI FM) die 'divx-gecertificeerd' zijn. Niet dat dat nou heel veel betekent: als je PC maar snel genoeg is ondersteunt de kaart het opnemen in DIVX iig. Zij noemen een P4 2.0 GHz als minimum daarvoor.
Een ander alternatief is misschien een WinTV PVR van Hauppauge, die kunnen zelf hardwarematig mpeg2 encoden. En dat kun je dus rechtstreeks als Video-DVD branden, en dus ook in je DVD-speler afspelen. Voordeel is dat de bestanden makkelijker te editen zijn (reclame wegknippen bijvoorbeeld) en dat het ook op een iets oudere PC werkt.

Edit: ik werkn iet voor hauppauge, maar heb gewoon goeie ervaringen met de WinTV PVR-150-OEM 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Elwood Blues op 17-10-2005 17:35 ]

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 15:54
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:20:
[...]

En die is tv card onafhankelijk?
yup

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1