troll, maar is imho geen troll

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1429247

deze post in dat draadje.. ok ik geef toe niet echt een zinnige opmerking maar zeker geen troll.

Het is gewoon een feit dat IE de grootste is en dus eik de standaard bepaald dat FF opera safari en dergelijke er niet voor kiezen mee te gaan moet toch niet op de devvers van de website worden aan gemerkt.

En dus is mijn post geen troll.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn mening erover mag geven- echte troll is het niet, maar het is wel te ongenuanceerd... alleen die zin is belachelijk- die vereist toelichting... met een edit zou het idd geen troll verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 20:19
ik moet zeggen dat ik die zin niet door de beugel vind kunnen, en dat het wel doet overkomen als een flame of troll

zelfs met een edit vind ik het te agressief overkomen.
dit is net zoals fusion_ghost zegt vooral omdat er geen enkele vorm van onderbouwing bij zit, en totaal geen ruimte laat voor andere meningen

daarnaast klopt er nog geen hout van je text ook. IE is een software pakket en kan dus geen standaarden neerzetten, dit zou MS dus zijn.
Verder is MS niet erkent om standaarden te ontwikkelen, en nog sterker: er zijn standaarden waar MS ook zijn handtekening onder heeft staat (en bijdrage aan heeft geleverd) en deze zijn van w3c, en houd MS zich al niet aan..

maar nu ga ik weer teveel inhoudelijk reageren denk ik

[ Voor 41% gewijzigd door BasieP op 17-10-2005 16:43 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Troll vind ik een beetje te ver gaan, -1 overbodig had ik beter gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 17:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb de reputatie dat ik nogal ongenuanceerd uit de hoek kan komen, maar ik vind dit toch ook wel bedenkelijk. Ik zou het zelf niet direct een troll willen noemen, maar het is wel ongelovelijk kort door de bocht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Iedereen weet dat MSIE wel de grootste gebruikersgroep heeft, en dat MS er een handje van heeft standaarden te zetten, maar iedere tweaker weet ook dat MS daar anderen niet de mogelijkheid geeft aan mee te werken. Overleg voor invoeren van standaard gaan ze nauwelijks aan, en inzicht in hun 'eigen standaarden' geven ze ook nauwelijks.
Afhankelijk van het niveau van de gebruiker kan dit wel degelijk een regelrechte troll zijn. Iemand die het niveau heeft dat je op tweakers mag verwachten, waar je bij iemand die al 4jaar lid is en al bijna 400 reacties geplaatst heeft van uit mag gaan, zou beter moeten weten. Een troll waardering is daarom naar mijn mening wel terecht.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:28

defiant

Moderator General Chat
Je reacties hier geeft ook geen blijk van enige nuancering, dus ik vind sowieso de score -1 niet onterrecht.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, over de score zijn we het iig eens, dus gaat het alleen maar om de de tag. En boeit dat?

Wat is kwestender: 'je hebt een IQ van 20 dus je bent een idioot' of 'Gefeliciteerd, u staat in het Guiness Book of records met je IQ van 20'.
In beide gevallen heb je een IQ van 20 en dan maakt de rest niet uit. Zo ook deze reactie (niet dat die IQ=20 daarop slaat), het niveau is datgene wat meetelt en in je karmaberekening opduikt, de rest is slechts stickertjes voor de redenatie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Was het niet zo dat -1 gericht is op beledigende zaken e.d., en dat een ongenuanceerde / ondoordachte opmerking dan op 0 thuishoort? (Waar hij nu ook op staat :) )

[ Voor 11% gewijzigd door JHS op 17-10-2005 19:48 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

JHS schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:48:
Was het niet zo dat -1 gericht is op beledigende zaken e.d., en dat een ongenuanceerde / ondoordachte opmerking dan op 0 thuishoort? (Waar hij nu ook op staat :) )
Een ongenuanceerde reactie kan bedoeld geplaatst zijn om reacties uit te lokken. Dat is in andere woorden de defintie van een troll. Dat IE de standaarden neerzet is IMHO een drogreden en het als dusdanig poneren wellicht een provocatie. Een -1 troll is wat mij betreft prima verdedigbaar. Of het de intentie van TS was kan ik niet met zekerheid stellen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Inderdaad, het gaat om de interpretatie van de intentie in dit geval :) ... Oké :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
nah het is gewoon zo dat de grootste de standaard bepaald.

Anders kan ik nu ook wel uitroepen ik vind in nederland dat er links gereden moet worden en als dan een paar patriotisch mensen mij volgen ben ik dan inneens de standaard?
nee het zelfde geld dan ook voor dit..

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Is geen sterk argument om:
.....dat de grootste de standaard bepaald.
te verdedigen.
Anders kan ik nu ook wel uitroepen ik vind in nederland dat er links gereden moet worden en als dan een paar patriotisch mensen mij volgen ben ik dan inneens de standaard?
nee het zelfde geld dan ook voor dit..
In Nederland is afgesproken dat we links gaan rijden en als je dan niet links gaat rijden lap je de regels aan je laars. Het is een niet opgaande metafoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb wel een andere metafoor: als het leeuwendeel van de modders vindt dat het een troll is, dan is je post volgens je eigen redenering dus de facto een troll :+ Ben jij even blij dat je dat ter discussie mag stellen!

MS heeft het geintje wel vaker - en met, tot dusverre, meer succes - uitgehaald: een standaard definieren en de markt dwingen om te volgen. Maar is dat de discussie? Nee, de discussie waar je in reageert is 'waarom zouden deze mensen niet voor andere browsers dan IE ontwikkelen?' En daar zet jij eigenlijk gewoon het statement 'omdat IE de baas is' in. Wat voor reacties denk je nou zelf dat dat op kan leveren? Ik kan alleen 'nietes! welles! nietes!' bedenken.

Gegeven het feit dat je discussie in één klap offtopic maakt (door het verleggen van het onderwerp van de sitebouwers naar de browserbouwers) met een uitsluitend op marktaandeel gebaseerd absoluut statement (wat je er dan ook nog eens pas hier komt uitleggen) lijkt ook mij een trollmod goed te verdedigen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1