Hallo,
Ik heb een Provision DVR880PR DVD recorder en deze speelt ook divx-files af. Nu heb ik het probleem dat bij sommige van deze files wel gewoon goed afgespeeld worden, maar andere daarentegen haperen elke seconde.
Nu zag ik in een ander topic een (mogelijke) oplossing voor dit probleem:

hiervan speelt de onderste goed af, maar de bovenste heeft last van slowdown, na het omzetten van VBR naar CBR.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Ik heb een Provision DVR880PR DVD recorder en deze speelt ook divx-files af. Nu heb ik het probleem dat bij sommige van deze files wel gewoon goed afgespeeld worden, maar andere daarentegen haperen elke seconde.
Nu zag ik in een ander topic een (mogelijke) oplossing voor dit probleem:
Nadat ik dit toegepast heb op een avi file heb ik elke seconde last van een soort slowdown, en daarvoor was het meer een echte hapering. Ik heb 2 files vergeleken in Gspot:ik gebruik zelf VirtualDubMod
open file en dan geeft die een melding dat het een film is met vbr en dan gewoon op ok klikken
dan naar video en op direct stream copy klikken.
dan naar stream en stream list aanklikken
dan hier op save wav klikken .. omdat je direct stream copy hebt gekozen wordt de file niet groter dan ong. 80 a 90 mb en dus niet full processing mode kiezen want dan wordt het idd een hele grote file van 1gb.
nadat je de de .wav file gesaved hebt ga je naar het programma belight (even besweet en belight downloaden en belight in dezellde folder plaatsen als besweet .. via google kan je deze programma's zo vinden)
bij input zet je de .wav file die je zojuist gedownload hebt ga dan in het menu naar mp3 en save het als cbr (ik gebruik meestal 128 kb/s). met dit programma kan je het trouwens omzetten naar ac3 als je dat zou willen maar dat heb ik zelf nooit gedaan.
ga terug naar virtualdub (als het goed is die nog steeds geopend en zo niet moet je weer direct stream copy kiezen bij video en ga naar streamlist.
de laag die er in staat kan je eruit halen door op disable te klikken en klik nu op add en voeg het .mp3 bestand toe die je zojuist hebt aangemaakt ga dan naar file en save de film!

hiervan speelt de onderste goed af, maar de bovenste heeft last van slowdown, na het omzetten van VBR naar CBR.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.