receiver met aansluiting voor USB harde schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Ik zit er aan te denken om een nieuwe receiver te kopen. Graag zou ik hier ook mijn mp3 collectie op willen spelen. Op het ogenblik heb ik die staan op een externe harde schijf met USB aansluiting. In combinatie met mijn pc is dit ideaal. Echter mijn pc staat niet in de woonkamer, waar mijn receiver wel staat. Zijn er goede receivers met een USB aansluiting, waar je een externe USB-hardeschijf in kan pluggen? Zo ja, werkt dit een beetje soepel?

Verwijderd

Waarom geen Pinnacle showcenter of iets dergelijks? Ik heb er een en ben zeer tevreden.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12 16:17
Ik heb zelf nog nooit een receiver gezien met deze functionalitijt, ik denk dat je het beste een showcentre of een ander soort mp3 apparatus kan kopen, de Hifidelio Music server is ook heel leuk daar voor, wel een beetje duur 750euro ofzo.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:32
of dit?

http://www.slimdevices.com/

of

http://entertainen.terrat...News&file=article&sid=228

[ Voor 56% gewijzigd door lowfi op 17-10-2005 21:02 ]

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
Interessante opties, dank daarvoor. Ik heb ook al zitten denk aan een hdd-dvd-recorder om mijn bestanden over te zetten. Wel apart dat er waarschijnlijk geen receivers zijn die dit hebben. Volgens mij zou dit een erg handige uitbreiding zijn voor audio apparatuur.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

pascoa schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:05:
Interessante opties, dank daarvoor. Ik heb ook al zitten denk aan een hdd-dvd-recorder om mijn bestanden over te zetten. Wel apart dat er waarschijnlijk geen receivers zijn die dit hebben. Volgens mij zou dit een erg handige uitbreiding zijn voor audio apparatuur.
het is meer een beetje: schoenmaker blijf bij je leest. Receivermakers zijn erg goed in het maken van receivers, anderen weer goed in het maken van andere dingen.

Een receiver met ingebouwde USB functionaliteit is ook helemaal niet nodig. Er zijn talloze componenten verkrijgbaar die via USB MP3 kunnen afspelen, die kun je dan bv via een digital out op je receiver aansluiten, zodat je receiver netjes de DA conversie afhandelt.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 22:28

DJT

Volgens mij hebben de nieuwe Denon receivers (nog niet in de winkel) deze functionaliteit.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

pascoa schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 09:05:
Ik zou niet weten waarom er in een reciever een interface moet komen die kan communiceren met een mass strorage device, vervolgens een uitgebreide aansturing voor het zoeken van media bestanden, een uitbreiding voor de gebruikersinteractie (het doorzoeken van al die mappen en bestanden) en ook nog een beetje fatsoenlijk component inbouwen die mp3 decoderen.

Dit lijken mij allemaal meer taken voor een mp3 speler.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onkyo heeft wel receivers met netwerkaansluiting... Misschien is dat wat...
Pagina: 1