Externe SATA HDD intern aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
Beetje vreemde topic titel maar het beschrijft wel mijn probleem.

Ik heb:
* een sata hdd over
* een barebone met daarin 4 sata aansluitingen waarvan er 2 in gebruik zijn. Alleen heb ik geen ruimte meer over om er nog een hdd in kwijt te kunnen.

Nu had ik deze behuizing op het oog, maar die kan alleen maar (extern) op je pc aangesloten worden via een sata kabel.

Is het mogelijk om het kabeltje vanaf de externe hdd direct op m'n moederbord te prikken?
(ik zie zelf niet in waarom dit niet moet gaan werken, maar ik wil het voor de zekerheid toch maar ff vragen. Ik had die vraag ook naar info@blomhardwarepuntnl gestuurd maar die durfde niet de zekerheid te geven dat dit ging werken)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik vermoedt dat dat gewoon gaat werken.

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
dat dacht ik dus ook omdat een externe sata aansluiting op je pc niet meer dan een verbinding (via pci?) is naar je moederbord, toch?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

SATA disk <-> SATA Controller.
Ziet er volgens mij keurig uit.

Ik denk wel dat dit gaat werken. Probeer het :)

Dat van die externe SATA verbinding klopt idd. Dat zijn gewoon extra connectoren zoals je ze direct op je mobo ook hebt zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door Ultraman op 17-10-2005 16:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

het werkt gewoon, bij sommige premium borden van asus krijg je een bracket voor externe sATA aanlsuitingen. deze sluit je met sata kabels gewoon op je moederbord aan.
Er zijn ook borden waarbij er een sATA poort standaard bij de I/O backpanel zit.

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Topicstarter
ok dat lijkt me duidelijk dan.... (ik kon ook niks bedenken waardoor het niet zou werken, maar hier ff vragen is altijd beter)

Dat wordt bestellen!!

[ Voor 45% gewijzigd door nowell op 17-10-2005 16:33 ]

Pagina: 1