USB naar IDE converter en DVD Speler/Brander

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 00:13
Hallo allemaal, ik probeer een DVD-Brander aan te sluiten met een USB naar IDE converter. Het aansluiten gaat allemaal goed maar zo gauw ik een cd erin stop dan leest de brander helemaal niks. Ik kan de inhoud van de cd helemaal niet zien. Ik heb al verschillende cd's geprobeerd maar niets werkt. Ook andere DVD branders of zelf gewone dvd speler lezen niets met deze converter. Als ik een cdrom speler aansluit werkt het wel. Ik zit zelf te denken aan de voeding van de converter. De converter levert op de 12v en 5v 2ampere. Ik heb ook nog zo'n tweede converter geprobeerd maar die doet het ook niet :?
Hebben jullie ideen over wat er aan de hand kan zijn.

Hail to the king baby!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Sluit dan eens een oude at voeding (of een ATX voeding die je start dmv de pooljes kortsluiten) aan op je brander en alleen je USB>IDE connector, doet ie het dan wel?

Ik was in de veronderstelling dat ASPI devices niet met die converters werkten, maar blijkbaar een cd-rom speler dus wel. Apart.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Herkent windows de drive uberhaupt wel?

• urk_forever
Ik heb met een oude AT-voeding getest maar dan werkt het nog steeds niet. Windows ziet de drive wel maar kan er verder niets van lezen.
Ik heb er een harde schijf op aangesloten en dan werkt het wel, windows ziet gewoon de harde schijf en kan er ook data van lezen.
Nog andere suggesties?

Hail to the king baby!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:30
Op wat voor een USB hub/aansluiting zit dit apparaat aangesloten? Is dit een USB 1.1 of 2.0 hub.

USB 1 is volgens mij namelijk te langzaam om een DVD te lezen/branden

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
misschien een domme opmerking, maar voor zover ik weet moeten externe kastjes op master staan, dus geen slave/cable select, al aan gedacht?

• urk_forever
Ik heb al USB1.1 en USB 2.0 geprobeerd. Ik heb nu een aantal cdrom drives geprobeerd, een Asus 52 speed werkt niet maar een oude Samsung 32 speed werkt wel. Het lijkt er dus op dat de chip die gebruikt wordt nogal kieskeurig is qua ATAPI apparaten.
De drives staan trouwens allemaal op master.

Hail to the king baby!

Pagina: 1