Toon posts:

Verbinding pc --> printer ---> notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sitecon router die met ethernet aan mijn pc (2000pro) vast zit. Draadloose verbinding met mijn laptop. Nu heb ik een nieuwe all in one printer gekocht en wil ik die delen over eeen netwerk. Nou heeft mijn asces point/ router geen usb aansluiting voor printers. De mycom verkoper zei dat ik het ook via windows kom delen. ZOja hoe kan ik dit doen (notebook is xp) Bij voorbaat dank.

• Thunderboy446
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2015
op het printer icoontje rechter muisknop klikken in mijn printers en delen kiezen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Thunderboy schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:07:
op het printer icoontje rechter muisknop klikken in mijn printers en delen kiezen
Dat doe je dus op de 2000 pc en op de notebook ga je de pinter zoeken onder de 2000, niet als een losse printer.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat die printer oeken onder 2000? Ik probeer via het netwerk de printer te vinden gewoon bij het afdruk menu van word maar hij vindt niks, Ook as ik de gedeede naam intyp vindt die niks...

Verwijderd

Je zou eens kunnen proberen met

\\computernaam\printernaam

in start, uitvoeren..

of als dat niet werkt alleen \\computernaam of \\ip-adres

kijken of je dan de share kan zien...

Verwijderd

Topicstarter
Hij wilt het netwerkpad niet vinden. Ik heb de computernaam al veranderd om te kijken of dat wat uitmaakt maar hij wilt het niet vinden.. (heeft wel is gewerkt)

Verwijderd

Het is me nog niet duidelijk of je hem in 2k al geshared hebt... Je moet hem dus sharen op je 2k machine en dan zou je hem op je laptop moeten kunnen vinden. Netwerk werkt verder wel qua sharen van bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan ja

Verwijderd

Netwerk werkt verder wel qua sharen van bestanden?? Gesharede mappen verschijnen dus wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het netwerk eigenlijk alleen voor internet en dat werkt op beide goed . Nu heb ik wel is iets overgezet (muziek) maar dat werkte maar 1 keer...

Verwijderd

Kijk dan even of het nu werkt :/. Als dat niet werkt, zal het sharen van je printer ook niet werken..

Verwijderd

Topicstarter
Wat denk je dat ik de hee tijd aan het prberen ben :P

• DutchKid
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-03 10:19
Heb je wel de beide PCs in dezelfde werkgroep zitten? Anders kunnen ze niet makkelijk bij elkaar komen.

Verwijderd

Topicstarter
Jep allebij in dezelfde werkgroep...

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben er naar lang gezeur achter gekomen dat de 2000pro computer niet deel maakt van het netwerk maar wel internet kan gebruiken :S

Verwijderd

Topicstarter
Oke vraag veranderd: Hoe maak ik een goed netwerk tussen 2 computers zonder ingewikkelde dingen?

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:10:
Oke vraag veranderd: Hoe maak ik een goed netwerk tussen 2 computers zonder ingewikkelde dingen?
Op beiden dezelfde group naam, dat is essentieel.
Kijk naar het IP nummer dat je nu hebt, zet die reeks vast (Dus geen dhcp meer) in je pc / laptop dus bijv. 10.0.0.110 en idem met op het eind .120 en .130

Voer op alle pc''s de netwerk-wizzard uit. Alles herstarten, aanmelden, en de boel zou elkaar moeten zien.

Doe dit alles eerst met internet er af, en firewall van windows (of ander 'merk') UIT.

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 17-10-2005 19:18 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

notsonewbie schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:17:
[...]

Op beiden dezelfde group naam, dat is essentieel.
Kijk naar het IP nummer dat je nu hebt, zet die reeks vast (Dus geen dhcp meer) in je pc / laptop dus bijv. 10.0.0.110 en idem met op het eind .120 en .130

Voer op alle pc''s de netwerk-wizzard uit. Alles herstarten, aanmelden, en de boel zou elkaar moeten zien.

Doe dit alles eerst met internet er af, en firewall van windows (of ander 'merk') UIT.
Dit hoeft niet eens... Ik heb thuis een netwerk, terwijl DHCP gewoon aanstaat. Zorg gewoon dat op beide pc's de werkgroep hetzelfde is, weet je dit 100% zeker? Waar heb je dit gecontroleerd? Voer op beide pc's (laptop & pc) eens het volgende uit:

start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig en post hier de uitvoer.
Pagina: 1