Toon posts:

geen kpn wel bellen en adsl2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ik snap er niets meer van. Ik probeer al 2 dagen erachter te komen hoe ik dit oplos, ik heb 999 topics gelezen hier, en ben nu iets wijzer, maar niet veel.

Ik heb op dit moment @home breedband. Ik heb geen telefoon-aansluiting. Ik wil graag adsl2 EN bellen. MOET ik dan eerst een nummer hebben van KPN? En wat is op dit moment het meest voordelig?

Als iemand hierbij zou kunnen helpen graag!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 16:32
Tot nog toe moet je bij de aanvraag ADSL (of ADSL2+) altijd een KPN telefonie abonnement hebben, behalve bij TweakDSL geloof ik. Je mag de telefonie wel opzeggen daarna bij niet-KPN ADSL-prividers, maar bij aanvraag heb je er altijd een nodig. Oftewel een jaar lang minimaal 9 euro per maand, BelBudget.

Waarom? Volgens mij omdat het laatste stukje koper naar je huis toe in handen is van KPN en die willen bij gebruik daarvan er altijd geld voor vangen rechtstreeks van de klant en niet via een provider, TweakDSL uitgesloten. Versatel maakt reclame dat KPN niet nodig is, maar tijdens de aanvraag zijn ze wel degelijk nodig.

Correct me if i'm wrong!!

pepernooot

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:44
Je wilt bellen via de kpn, dan lijkt het me logisch dat je daar ook een nummer nodig heb.

Voor adsl (van kpn) moet je een kpn aansluiting hebben, volgens mij heb je dan minimaal belbudget nodig.

Verwijderd

dinkelover schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:11:
Tot nog toe moet je bij de aanvraag ADSL (of ADSL2+) altijd een KPN telefonie abonnement hebben, behalve bij TweakDSL geloof ik. Je mag de telefonie wel opzeggen daarna bij niet-KPN ADSL-prividers, maar bij aanvraag heb je er altijd een nodig. Oftewel een jaar lang minimaal 9 euro per maand, BelBudget.

Waarom? Volgens mij omdat het laatste stukje koper naar je huis toe in handen is van KPN en die willen bij gebruik daarvan er altijd geld voor vangen rechtstreeks van de klant en niet via een provider, TweakDSL uitgesloten. Versatel maakt reclame dat KPN niet nodig is, maar tijdens de aanvraag zijn ze wel degelijk nodig.

Correct me if i'm wrong!!
true

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil liever NIET via KPN bellen...

Wat bij betreft veel te onduidelijk allemaal.

Weet iemand hoe dat zit met die opzeg-truc? Want ze zeggen dat er bij AANVRAAG een kpn nummer moet zijn. Maar kan ik niet beter bij KPN een nummer aanvragen, GELIJK ADSL2+ aanvragen en kpn opzeggen?

Verwijderd

Om Adsl aan te vragen dien je simpelweg te beschikken over een KPN-aansluiting. Je vraagt dus een KPN-aansluiting i.c.m een belbudget-abonnement aan, aansluitkosten iets van 48 Euro en een maandelijke bijdrage van een kleine 10 Euro voor het belbudget-abonnement. Na een jaar kan je KPN dan kosteloos opzeggen, als je dat binnen een jaar doet dient je het contract af te kopen. Zonder KPN gaat het je dus niet lukken.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
of je kijkt of tweakdsl jou kan aansluiten, dan bel je met het informatienummer van tweakdsl, en je gaat daar vragen of ze je kunnen helpen. tweakdsl loopt via het netwerk van bbned, dus die gebruiken geen kpn zoals veel andere providers dat wel doen.

PSN: djmurcielago

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

djmurcielago schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:04:
of je kijkt of tweakdsl jou kan aansluiten, dan bel je met het informatienummer van tweakdsl, en je gaat daar vragen of ze je kunnen helpen. tweakdsl loopt via het netwerk van bbned, dus die gebruiken geen kpn zoals veel andere providers dat wel doen.
Ook bij bbned heb je een actieve KPN telefoonlijn nodig om 't zooitje aan te sluiten.

TS: waarom wil je niet via kpn bellen? Via dsl bellen lijkt me persoonlijk erg storingsgevoelig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 08:42
Is niet waar, je kan een zogenaamde "new-line service" aanvragen. Dit is echter erg duur. Daarom bieden de meeste ISP's het niet aan. Als je er echt expliciet om vraagt zullen ze het waarschijnlijk wel doen, maarja, dan krijg je natuurlijk niet de 0 euro aansluitkosten...

Makkelijker (goedkoper) is om een kpn belbudget lijntje te nemen, en daarna pas adsl aan te vragen

[ Voor 13% gewijzigd door MagicTempest op 18-10-2005 00:27 ]

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Onlangs kwam ik wat van Solcon tegen over ADSL2 en ADSL-telefonie toen ik uitzocht wat of er voor mijn ouders gunstig kon zijn die van hun prijzige KPN-abonnementskosten afwilllen omdt ze nauwelijks bellen. Ik wacht eerst maar eens ervaringen van anderen af om kinderziektes bij die mensen te vermijden maar mogelijk is het al wèl iets voor jou?.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:52
Volgens mij heeft ADSL2 nooit bestaan voor de grote massa, dit kwam omdat dit geen genoeg bandbreedte zou geven voor de toekomst ;)

Daarom is er nu ADSL2+ die voorlopig wel genoeg bandbreedte levert...... :)
correct me if i'm wrong

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:17:
Nee ik wil liever NIET via KPN bellen...

Wat bij betreft veel te onduidelijk allemaal.

Bellen onduidelijk??????
Pagina: 1