BF2: Rare texture fouten

Pagina: 1
Acties:

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:12
Ik heb het helemaal gehad. Ik heb alles geprobeerd, drivers, complete reinstall, zoeken op GoT en op Google gekeken, maar dit probleem blijft..

Het is het beste uit te leggen met de volgende 2 screenies:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lvdmeij/got/screen000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lvdmeij/got/screen001.jpg

Texturen lopen dus op een vreemde manier door. Dit is soms zo erg dat (meestal vanuit het midden) er witte\zwarte vlakken ontstaan.

Wat ik ook instel, welke driver ik er ook bij pak, en zelfs een complete nieuwe Windows installatie, het mag allemaal niet helpen. Ik had hetzelfde probleem met mijn oude 6600GT maar deze is omgeruild naar een 6800GT...

Ook heb ik natuurlijk de 1.03 patch van BF2 geinstalleerd.

Verdere systeemspecs:

Asus Vintage case
P4- 3GHZ
1024 MB RAM
XFX 6800GT 256 MB

Voor de rest is alles niet ge OC'd of wat dan ook.

Help me out here :(

Overigens heb ik met bijv. UT2004 helemaal geen problemen...

[ Voor 4% gewijzigd door Tweakod3x op 17-10-2005 15:51 ]

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

je temps bijhouden... denk dat je vidcard te heet wordt.

Aunt bunny is coming to get me!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Staat er niks over in het in het grote BF2 topic?
[rml][ PC] Battlefield 2 - Deel XXII[/rml]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 20:40
Dit moet me een beetje denken aan Sjakie en de Bonestaak :P

Neej.....serieus, ik denk dat het aan de temps van kaart je heet word of je hebt gewoon 2 kapote kaarten met brak geheugen mee gekregen.

Probeer je kaart eens in een anders systeem.

• Tweakod3x
iH8: was ik nog even vergeten te melden.. Hij doet het ook met de kast open. Idle is de kaart zo;n 53-55 graden. Ik heb geen idee of dit normaal is...

Shellghost: Dat topic ben ik doorgelopen, maar vind er dit probleem niet in terug.

• iH8

iH8

ik weet niet of taskswitchen werkt voor jou in BF2, dan zou ik er eens wat tools langs draaien. da's erg warm voor idle. kijk ook meteen je cpu en boardzones eens met een grote load.

• Tweakod3x
Ik kan taskswitchen, kan nog net met 1 GB ;)

Ik heb net met Rivatuner de fan op 100% gezet. Wel een takkeherrie maar het is even niet anders.

Wat ik wel vreemd vind is dat Rivatuner alle 16 pipes laat zien van de GT. een GT heeft er toch maar 12?

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 19:26
Tweakod3x schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:03:

Ik heb net met Rivatuner de fan op 100% gezet. Wel een takkeherrie maar het is even niet anders.

Wat ik wel vreemd vind is dat Rivatuner alle 16 pipes laat zien van de GT. een GT heeft er toch maar 12?
Zelf heb ik deze kaart niet maar ik denk dat RivaTuner alle 16 pipes laat zien die op de kaart zitten, en niet de 12 actieve pipes. Tot zover ik weet is het mogelijk om de laatste 4 open te gooien om te OC'en.

[ Voor 3% gewijzigd door Lawrentium op 17-10-2005 16:11 . Reden: Typo ]

• iH8

iH8

hij werd te warm dus? vf700 halen dan :Y) dat van die pipes kun je ongetwijfeld hier ergens terugvinden.

Videoplanken & Beeldkanonnen

• ShellGhost
Tweakod3x schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:03:

Zover ik weet heeft een 6800GT 16 pipelines maar is het geheugen en de core langzamer geklokt dan de ultra.

• Tweakod3x
Ih8 heb het nog niet getest met de fan op 100%... Ik heb hier een vf700CU te liggen, maar die was juist de reden dat ik mijn 6600 gesloopt heb :) evt kan ik die nog proberen, maar het moet met de stock koeler toch ook kunnen, zonder oc'en...

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
6800GT heeft 16 piplines.

Maat van mij had dit soort fouten ook met mijn 9800Pro, hij is nu naar een 6800GT gegaan en nu is het bij hem opgelost. Ik denk toch dat temperatuur een grote invloed heeft en BF2 er nogal kieskeurig mee is. Zo was Doom3 ook erg gevoelig voor overclocken en kreeg je snel artifacts terwijl andere spellen het goed deden. Natuurlijk heeft het er ook mee te maken dat BF2 wel even flink aan je videokaart trekt!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• ShellGhost
Hoe zit het met je voeding?
Welk merk en type heb je?

Dit omdat een 6800GT meer trekt dan een 6600GT.

• iH8

iH8

als die kaart gewoon nagelnieuw is en geen gerepareerd ding dan zou ie 't technisch gezien gewoon moeten trekken, zonder oc dan. mits de airflow in je kast goed is en de rest van je zones ook niet te warm. in een bloedhete kast wordt 't allemaal minder he?

[ Voor 4% gewijzigd door iH8 op 17-10-2005 16:20 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
De ASUS Vintage is natuurlijk wel een barebone he. Ik hoop inderdaad dat je erg goede koeling hebt om de warmte van een 3GHz P4 EN een dikke videokaart af te voeren. Mijn eerste gok zou toch inderdaad de warmte zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Tweakod3x
Shellghost:

De voeding is een Huntkey 400W. De kaart is hagelnieuw want ik kreeg een nieuwe, gesealde doos met kaart erin.

Bovendien komt het ook voor met de kast open: dan moet ie de warmte toch kwijt kunnen....

• iH8

iH8

Tweakod3x schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:21:

Bovendien komt het ook voor met de kast open: dan moet ie de warmte toch kwijt kunnen....
dat weet jij pas zeker als je al je zones ff realtime in de gaten blijft houden. ;)

• ShellGhost
Tweakod3x schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:21:
Shellghost:

De voeding is een Huntkey 400W. De kaart is hagelnieuw want ik kreeg een nieuwe, gesealde doos met kaart erin.
Wat heb je verder nog in je kast zitten?
Kan je kijken wat je waardes zijn die uit je voeding komen?
Voornamelijk de 12v lijnen zijn belangrijk in dit geval...

• Regnerus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11-2020
Dit probleem heeft ook een vriend van mij gehad ook allemaal artifacts,dat was toen brak geheugen,je kon het heel goed zien bij 3Dmark 03 met die auto helemaal in het begin.En het kan inderdaad zo zijn dat ie te warm wordt dan heb je ook hetzelfde resultaat.klok de kaart eens onder misschien geeft dat beter resultaat.En anders de kaart terug brengen/.sturen,of in een andere pc stoppen en kijken wat ie dan doet.

Specs

• Tweakod3x
3 HD's, audigy 2, dvd+r, Linksys wireless kaart

Zal ff een utility downen om de 12V te meten

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 09:22
Heb je de mogelijkheid om ergens een tafelventilator ofzo te lenen? Als je die tijdelijk in de zijkant van je kast laat blazen kun je zien of warmte een probleem is (ik laat op lanparties altijd zo'n ding in mijn kast blazen)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Tweakod3x
0siris: zal ff kijken of ik er 1 kan fixen...

wat betreft mijn voltages: alleen de 12V wijkt een beetje af. Motherboard Monitor zegt 11.25. in de BIOS zegt ie 11.77...

Kleine update: Ik heb de drivers gedowngrade naar eentje uit de 77 serie ( 77.12 volgens mij) en nu lijkt het redelijk te gaan. De fouten zijn redelijk snel uit te lokken door richting een gebouw\muur te lopen. Dan gaat het meestal mis, en dat deed het net even niet (single player game opgestart, dezelfde als die uit de screenshots)

Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 53% gewijzigd door Tweakod3x op 17-10-2005 18:38 ]

• Tweakod3x
oke en weer een update.

nadat ik met drivers aan het piepen was geweest ging het weer klote. Ik heb de zalman vf700 erop gezet, en de "goede" driver erop gezet, maar nu gaat het weer mis.

Begin er zo'n beetje kotsmisselijk van te worden :(

De 6800 wordt stressed zo'n 64 graden... iemand vergelijkingsmateriaal?

Oja: als ik even taskswitch naar Windows, en daarna weer terug naar BF2 is het heel eventjes goed...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tweakod3x schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:37:
oke en weer een update.

nadat ik met drivers aan het piepen was geweest ging het weer klote. Ik heb de zalman vf700 erop gezet, en de "goede" driver erop gezet, maar nu gaat het weer mis.

Begin er zo'n beetje kotsmisselijk van te worden :(

De 6800 wordt stressed zo'n 64 graden... iemand vergelijkingsmateriaal?

Oja: als ik even taskswitch naar Windows, en daarna weer terug naar BF2 is het heel eventjes goed...
als ik mijne tot het max oc heb ik 94 grade gehaald (stock koeler en draai normaal gewoon stock) maar 64 grade is niet warm hoor stressed :) kan hij makkelijk hebben

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:48
Mwah, bij 94 graden zou ik toch wel gaan oppassen hoor. :+ Ik denk niet dat ie dat 24/7 volhoudt. Ik heb een X800XL en soms na een tijdje gamen ook wat fouten of een onleesbare BSOD. Ik heb er nu een VF700CU voor besteld en hopen dat het dan niet meer voor gaat komen...

Ook kreeg ik ineens een vaag beeld wat uit 50% blokken bestond.. Is dit een teken van de veel warmte?

[ Voor 17% gewijzigd door T-mo-T op 17-10-2005 21:48 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

het verhaal over de te hoge temps (rond de 55 graden) is complete onzin.
Mijn 6800 draait idle ook op deze temperaturen en stressed rond de 67 terwijl deze nog aardig oced is.
De kaart kan tot over de 100 graden heet worden
Ik denk eerder aan brak geheugen op de videokaart dan aan de te hoge temperaturen.

computer voor alle werkzaamheden

• Tweakod3x
GoldenSample schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:43:
[...]

als ik mijne tot het max oc heb ik 94 grade gehaald (stock koeler en draai normaal gewoon stock) maar 64 grade is niet warm hoor stressed :) kan hij makkelijk hebben
Mooi dan kunnen we dus eigenlijk wel uitsluiten dat het een warmteprobleem is.

• Tweakod3x
Edwin van Cleef schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:50:
het verhaal over de te hoge temps (rond de 55 graden) is complete onzin.
Mijn 6800 draait idle ook op deze temperaturen en stressed rond de 67 terwijl deze nog aardig oced is.
De kaart kan tot over de 100 graden heet worden
Ik denk eerder aan brak geheugen op de videokaart dan aan de te hoge temperaturen.
Maar dat zou betekenen dat ik eerst een 6600 met brak geheugen had, en nu een 6800 met brak geheugen. Lijkt me wel heel erg sterk voor 2 spiksplinternieuwe kaarten.

maar ok: ik zal mijn collega vragen of ie van kaart wil ruilen ( Hij heeft exact dezelfde)

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Tweakod3x schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 22:37:
[...]

Maar dat zou betekenen dat ik eerst een 6600 met brak geheugen had, en nu een 6800 met brak geheugen. Lijkt me wel heel erg sterk voor 2 spiksplinternieuwe kaarten.

maar ok: ik zal mijn collega vragen of ie van kaart wil ruilen ( Hij heeft exact dezelfde)
Wat ik kan opmaken uit jouw screenshots heb je hier namenlijk te maken met artifacts en deze zijn in 99% van de gevallen afkomstig van een niet goed werkende videokaart.
Wat je voeding betreft:
Wanneer je een te lichte voeding hebt kapt je hele pc er meestal mee door in een reset te springen of iets dergelijks omdat bepaalde onderdelen dan van te weinig stroom voorzien worden.
Hierdoor krijg je geen vreemde tekens op je scherm.

Heb je nog meer programma's welke veel vragen van je videokaart?
Dan zou je eens moeten letten op bepaalde details of je oneffenheden voorbij ziet komen.
bijvoorbeeld in spellen zie je de ene keer dit niet goed en de andere dat weer niet goed.

• Tweakod3x
Mijn pc reset eigenlijk nooit spontaan... met 3dmark05 loopt het systeem ook prima en haal ik tegen de 5000 3dmarks, wat ook normaal is met deze specs.

Ik las op een bf2 forum dat Audigy kaarten problemen konden geven. Ik heb er 1 en die heb ik er zonet uitgehaald en de driver verijderd. Maar helaas: weer geen oplossing....

Ik zal morgen op de zaak ander geheugen meenemen ( wie weet) en anders ben ik in staat een compleet andere VGA kaart te bestellen.

Ik heb het probleem ook voorgelegd aan EA zelf via de support. eens kijken wat daar uit komt...

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Tweakod3x schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 23:58:
Mijn pc reset eigenlijk nooit spontaan... met 3dmark05 loopt het systeem ook prima en haal ik tegen de 5000 3dmarks, wat ook normaal is met deze specs.

Ik las op een bf2 forum dat Audigy kaarten problemen konden geven. Ik heb er 1 en die heb ik er zonet uitgehaald en de driver verijderd. Maar helaas: weer geen oplossing....

Ik zal morgen op de zaak ander geheugen meenemen ( wie weet) en anders ben ik in staat een compleet andere VGA kaart te bestellen.

Ik heb het probleem ook voorgelegd aan EA zelf via de support. eens kijken wat daar uit komt...
Dan hoop ik voor jou dat EA sneller reageert als Novalogic wacht al 2 jaar op een antwoord over een probleem met hun software mbt in gebruik zijnde keys :P

Heb je al geprobeert in de game settings te veranderen?
Hogere/lagere resolutie
FSAA etc. etc aan/uit
Soundkaart hardware/software
Want zoals ik het nu lees is het puur game gerelateerd en zou je eens kunnen rommelen met de settings opzich.
Wanneer je je complete pc al overnieuw geinstalleerd hebt heb je eventuele problemen met het os namenlijk grotendeels al uitgesloten.
Wanneer andere games deze storing niet hebben blijft er nog maar 1 ding over en dat zijn de gamesettings van bf2.
Probeer bijvoorbeeld eens het maximale uit je videokaart te halen dus de schermresolutie op hoog (1600*1200) door je kaart eens goed te belasten.

Mijn ervaring is dat de kaart pas lekker draait onder wat hogere resolutie's.

Ik had zelf problemen met BF2 toen ik getweakte drivers had geinstalleerd varieerend van plots terug naar desktop tot vastlopers in de game.
Nadat ik de Nvidia drivers weer geinstalleerd had liep het weer als een zonnetje.

wat betreft jouw systeem deze kan met gemak BF2 aan want mijn specs zijn zelfs behoorlijk minder.

Pagina: 1