Hallo,
Een klein tijdje geleden ben ik al opzoek gegaan naar een laptop voor school.
Ik studeer Communicatie en weet nu al 100% zeker dat ik Grafisch Design als afstudeer richting gaat doen. Ook weet ik dat er in die bedrijfstak vrijwel altijd met Apple's word gewerkt.
Nu heb ik eens rondgekeken op marktplaats en een paar boden gedaan die ik redelijk vond, en heb vandaag een reactie terug gekregen.
Hier even de specs van de laptop:
1.2 Ghz, 512 mb ddr-ram, 40 gb harddisk, DVD/CD-RW drive, 12'' TFT
1x FireWire 400, 2x USB 2.0 ,Ethernet , Modem, Airport (WiFi)
- Mac OSX 10.3.9
- Office for Mac geinstalleerd (Word, Excel, Powerpoint, Messenger, Entourage
- Adobe Photoshop 8 en Illustrator CS 11 geinstalleerd
- Toast 6 Titanium
- VLC geinstalleerd
- Extra batterij
- 2x iBook Sleeve (LArobe Green van be.ez & Tucano Second Skin Black)
- Luxe laptoptas special voor 12'' laptop.
een foto'tje erbij

Ik heb een bod gedaan van 750 (mijn eigenlijk maximum voor een laptop)
Ik wil mijn laptop vooral gebruiken voor Webdesign, grafisch design(folders, posters, opmaak tijdschriften e.d)
Mij lijkt deze laptop daar uitermate geschikt voor.
Nou ben ik zelf nog een echte leek op het gebied van Apple. Ik kan er goed mee werken en het bevalt me ook zeker, maar van de hardware etc weet ik nog geen moer af, laat staan van een laptop
dus hierbij mijn vraag aan jullie, is deze laptop 800 waard? (dat was namelijk zijn tegenbod)
en zoja, kan ik hier netjes photoshop op draaien? en dan bedoel ik niet dat het er NET op draait, nee het moet ook zware bestanden in photoshop e.d kunnen draaien. Heb namelijk een vreselijke hekel aan het werken met photoshop e.d op de iMac G3's op school.
alvast bedankt tweakers
edit: uiteraard zal ik nog even vragen naar de videokaart, en hoelang de accu meegaat
ik zal ook meteen maar de 'concurrent' van de laptop erbij posten.
dit is wel een winxp laptop maar daar kan het ook prima op, en kan ik er ook nog eens een spelletje op spelen enzo.
hier de specs ervan:
Intel® Pentium® M processor 1.40GHz, 1MB L2 cache, 400MHz system bus
40GB ATA/100 hard disk drive
15.4" WXGA (1280 x 800) TFT LCD, up to 16.7 million colours, with features powered by CyberLink
ATI® MOBILITY RADEON 9200 graphics, 64MB video memory
Wireless LAN
Intel® PRO/Wireless network connection 802.11b;
optional BluetoothTM capability
512MB DDR 333 SDRAM (256MB installed in each of two memory slots)
voordeel van deze t.o.v de iBook is dat het een 15,4" is en dat de vraagprijs ook nog eens 100 euro lager ligt namelijk 700.
De iBook vind ik er wel prachtig uitzien (echte apple freak qua uiterlijk)
maar het gaat me meer om de functionaliteit.
Een klein tijdje geleden ben ik al opzoek gegaan naar een laptop voor school.
Ik studeer Communicatie en weet nu al 100% zeker dat ik Grafisch Design als afstudeer richting gaat doen. Ook weet ik dat er in die bedrijfstak vrijwel altijd met Apple's word gewerkt.
Nu heb ik eens rondgekeken op marktplaats en een paar boden gedaan die ik redelijk vond, en heb vandaag een reactie terug gekregen.
Hier even de specs van de laptop:
1.2 Ghz, 512 mb ddr-ram, 40 gb harddisk, DVD/CD-RW drive, 12'' TFT
1x FireWire 400, 2x USB 2.0 ,Ethernet , Modem, Airport (WiFi)
- Mac OSX 10.3.9
- Office for Mac geinstalleerd (Word, Excel, Powerpoint, Messenger, Entourage
- Adobe Photoshop 8 en Illustrator CS 11 geinstalleerd
- Toast 6 Titanium
- VLC geinstalleerd
- Extra batterij
- 2x iBook Sleeve (LArobe Green van be.ez & Tucano Second Skin Black)
- Luxe laptoptas special voor 12'' laptop.
een foto'tje erbij

Ik heb een bod gedaan van 750 (mijn eigenlijk maximum voor een laptop)
Ik wil mijn laptop vooral gebruiken voor Webdesign, grafisch design(folders, posters, opmaak tijdschriften e.d)
Mij lijkt deze laptop daar uitermate geschikt voor.
Nou ben ik zelf nog een echte leek op het gebied van Apple. Ik kan er goed mee werken en het bevalt me ook zeker, maar van de hardware etc weet ik nog geen moer af, laat staan van een laptop
dus hierbij mijn vraag aan jullie, is deze laptop 800 waard? (dat was namelijk zijn tegenbod)
en zoja, kan ik hier netjes photoshop op draaien? en dan bedoel ik niet dat het er NET op draait, nee het moet ook zware bestanden in photoshop e.d kunnen draaien. Heb namelijk een vreselijke hekel aan het werken met photoshop e.d op de iMac G3's op school.
alvast bedankt tweakers
edit: uiteraard zal ik nog even vragen naar de videokaart, en hoelang de accu meegaat
ik zal ook meteen maar de 'concurrent' van de laptop erbij posten.
dit is wel een winxp laptop maar daar kan het ook prima op, en kan ik er ook nog eens een spelletje op spelen enzo.
hier de specs ervan:
Intel® Pentium® M processor 1.40GHz, 1MB L2 cache, 400MHz system bus
40GB ATA/100 hard disk drive
15.4" WXGA (1280 x 800) TFT LCD, up to 16.7 million colours, with features powered by CyberLink
ATI® MOBILITY RADEON 9200 graphics, 64MB video memory
Wireless LAN
Intel® PRO/Wireless network connection 802.11b;
optional BluetoothTM capability
512MB DDR 333 SDRAM (256MB installed in each of two memory slots)
voordeel van deze t.o.v de iBook is dat het een 15,4" is en dat de vraagprijs ook nog eens 100 euro lager ligt namelijk 700.
De iBook vind ik er wel prachtig uitzien (echte apple freak qua uiterlijk)
maar het gaat me meer om de functionaliteit.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 15:50 ]