Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2000+] Toegang tot adresboek externe apps

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:42

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Vanaf Outlook 2000, ik meen SP2 (dus ook XP en 2003), is het adresboek e.d. beveiligd voor toegang door externe apps (zoals alles wat contacts e.d. wil syncen, zoals software voor telefoons, iTunes voor de iPod calander en contacts, etc.). Je krijgt dan het bekende dialoogvenstertje: "Een programma probeert toegang te krijgen tot het adresboek". Daarbij kun je toegang geven voor een aantal minuten.

Dit is natuurlijk een hoogst irritante feature als je regelmatig synct met een programma dat niet vertrouwd wordt (maar dat je zelf wél vertrouwt). En het is natuurlijk typically MS om dat niet uit te kunnen zetten (iig niet met een simpel vinkje bij de opties). Er zijn al een paar eerdere topics over - o.a. Outlook XP vraagt om toegang email - maar die zijn al weer dermate oud dat ik het maar eens opnieuw post.

Waar het me dus om gaat is om dat venstertje weg te krijgen. (Waar het me niet om gaat is zoals in de oude topics - "waar komt dit vandaan?" of "waarom doet hij dit?" want dat weet ik wel). Daar moet toch echt wel een truuk voor zijn.

Vooralsnog is het enige dat ik heb kunnen vinden dat je de Outlook Security Settings kunt veranderen door het gebruik van de Outlook Security template (zie o.a. hier). Dat is leuk en aardig, maar... dat werkt alleen als je een Exchange server gebruikt, which I don't...

Te oordelen aan de hoeveelheid eerdere posts vinden meerdere mensen dit erg irritant. Kortom, als iemand inmiddels de oplossing gevonden heeft:... post hem hier!

Verwijderd

iemand hier op al iets gevonden

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Outlook Redemption is een tooltje die hiermee helpt, maar dat zei ik in het hierboven genoemde topic ook al. Er zijn nog wat alternatieve "programma's" hiervoor. Die helpen niet in jouw (mighty51) geval? Waar loop je vast? En de topcistarter hier geeft ook al een optie, is in jouw geval ook niet voldoende? Kortom: wat is jouw specifieke situatie? ;)

En zoals ik in je andere gekickte topic al zei: welkom :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PowerFlower
  • Laatst online: 30-11 14:42

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
LOL... Ik ben al drie jaar op zoek naar het antwoord! En ik weet het ook nog steeds niet :+

Ben inmiddels botweg opgehouden Outlook nog te gebruiken (ja, zo irritant vond ik dit), maar merk dat ik het toch wel een prettige app zou vinden om op mijn laptop ook nog off-line te kunnen mailen en plannen... dan moet ik hier alleen eerst wat op vinden :)