[AIW 9800SE] Zwarte strepen in beeld, schaakbord?

Pagina: 1
Acties:

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:19

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
Het probleem met plaatjes:

http://members.home.nl/sasim/Strepen%20in%20beeld.JPG

http://members.home.nl/sasim/Strepen%20windows.JPG

Zoals je kunt zien zitten er allemaal zwarte strepen tijdens het opstarten, maar ook als het in windows komt. Nog voordat het mogelijk is om een plaatje in windows te maken, crasht die al.
In windows komen er zwarte vlakken en kleuren ontwikkelen zich heel traag of
niet.

Het is een build by ati All in wonder 9800SE, die 1 keer softwarematig gemod is met Omegadrivers, maar door artifacts direct weer teruggezet.
Het ging een keer mis bij een potje UT2004, sindsdien vertoont de videokaart deze kuren.

Al geprobeerd:

- Andere driver van ATI en omega
- Andere videokaart > met andere videokaart werkt goed

Weet iemand nog een oplossing?

Verwijderd

Het geheugen op de kaart is waarschijnlijk kapot. :(
Heb je nog garantie?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Archimond schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:19:
[...]Het ging een keer mis bij een potje UT2004, sindsdien vertoont de videokaart deze kuren.
Het ging een keer mis? Wat dan?

Doet de kaart het goed in een ander systeem?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Wat mij eens gelukt is met een oude Geforce 4 ti4400 die hetzelfde probleem had is de kaart flashen met een 64mb bios (orgineel had de kaart 128mb) en hopen dat de kapotte chip 'uitgeschakelt' wordt.

edit: @hier onder: Je kunt misschien je orginele bios bewerken (voor 64mb)? Voor Nvidia is er het NiBiToR programma'tje dat zulke dingen kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 14:48 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-08 15:51
ik neem aan dat deze AIW 128MB geheugen heeft en er zijn geen 9800 met 64Mb dus dat idee met flashen zal niet lukken.
maar ik zou ook zeggen dat je geheugen kapot is.
zet er eens een fan op maybe dat dat werkt maar ik denk dat hij kapot is :(

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:19

Archimond

Lopende Helpdesk

Topicstarter
Ik heb al geen garantie meer, misschien door de hitt of mod was het geheugen kapot gegaan.

Bij een potje UT2004 liep het systeem vast en kreeg ik na reboot deze rare strepen.

De AIW's hebben geen kaarten met 64mb, misschien kan een andere biosflash uitkomst bieden, maar omdat ik de originele bios niet geflasht heb kan die niet kapot zijn.

offtopic:
@The_shad0w Heb jij al spullen ontvangen bij de grootste IA casemod actie van inkoopacties? Als ik de reacties zo lees ga ik misschien direct bij ACE systems bestellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Archimond op 17-10-2005 14:52 ]

Verwijderd

offtopic:
Mijn geld is inmiddels ontvangen zie ik, dus ik ga er vanuit dat het goed komt. Best snel ook nog want ik had pas woensdagavond overgemaakt ofzo. Er zijn slechter georganiseerde ia's geweest
Pagina: 1