SB-Live 5.1 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Kheb sinds van de week een leuk splinternieuw systeempje:
Hier wat specs (de hoofdzakelijk)

FullTower 300Watt
Asus CUBX-E
PIII 850/100 (@850/100)
Crucial 256 MB PC133 CAS-222
2x Maxtor 40GB 7200rpm
Philips CDromdrive, Plextor 32/12/10 BurnProof
Ati RADEON 64 MB DDR VIVO AGP
SoundBlaster Live-1024 5.1 PCI
3Com 3C905B Combo PCI
Adaptec 2904 SCSI-2 PCI
Dynalink ISDN-kaart PCI
USB uitgeschakeld in BIOS
Logitech PS/2 (Optical) mouse

Alles geïnstalled en werkt GOED! :)
MAAR... toen ik de SB ging installen ging dat ook nog goed, maar na install moest ik dus rebooten.

Nog in DOS-letters kreeg ik de "verschrikkelijke" mededeling:
Windows Protection Error, you must restart your computer
Dit had ik echt ELKE keer weer. In Safe-Mode kon ik wel booten, maar daar heb ik dus niks aan.
Toen heb ik Safe-Mode alles van Creative weer ge-UnInstalled, en toen kon ik weer gewoon booten.

Alles werkt goed, maar heb dus GEEN geluid.
Raar allemaal.

Iemand suggesties waar het aan ligt?
Ligt het aan IRQ-sharings (ik weet zo niet wat er geschared wordt) of moet ik de volgorde van de PCI-kaarten veranderen?
Moet ik in de BIOS IRQ's aan bepaalde PCI-slots toewijzen?

Alvast bedankt, het is een serieus probleem.

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad. Draaide WinME UK versie, maar Creative had alleen een Frans/Ned-talige driver en software disc meegstuurd. Dit bleek niet samen te gaan :(. De Live!Ware 3.0 software hoef je ook niet te downen van de CL site want deze werkt niet met 5.1-gebaseerde Live! cards. Mocht je dus ook een Nederlandse cdrom gekregen hebben maar je werkt wel met een engelstalige windows versie: even bellen met Creative Labs (020-5040616) en ze sturen je gratis binnen een week de engelse software.

greetz Zeno

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Jouw systeem werkt met PCI kaarten. Ieder PCI slot met daarin een kaart heeft een eigen IRQ toebedeeld gekregen. Nu kan het zijn dat de geluidskaart, netwerkkaart, scsi kaart of modem zitten te gallen met de IRQ, die dan toevallig al toebedeeld zijn aan andere apparaten. Dit kun je zien in de IRQ status in 'mijn computer' met rechter muisklik.

Een paardemiddel is, om de kaarten eens van slot te verwisselen. Elk in een ander slot en dan nog eens te kijken wat er gebeurd. Helpt dat, dan is het probleem opgelost. Werkt dit ook niet dan is een ander middel het er uit halen van de kaarten en dan 1 voor 1 weer te installen. Ik zou de volgende volgorde aanhouden. Begin met SCSI kaart in laatste slot, een slot terug de 3c509, dan de soundblaster en dan het modem, waarschijnlijk heb je dan nog 1 of 2 slot(en) vrij. Het allereerste slot naast het AGP slot hebben soms een gedeelde IRQ (bij een ASUS p2b-f) dat problemen kan geven. Doe dit in 4 verschillende stappen als je windows clean installeert. Hoop dan voor je dat het werkt.:)

• Knightwolf
Op woensdag 17 januari 2001 12:59 schreef Zeno het volgende:
[..]
Mocht je dus ook een Nederlandse cdrom gekregen hebben maar je werkt wel met een engelstalige windows versie: even bellen met Creative Labs (020-5040616) en ze sturen je gratis binnen een week de engelse software.

greetz Zeno
He bah ja inderdaad, kheb ook zo'n Ned/Frans-talige CD.
Mijn Windows versie is 98 Second Edition (UK dus), maar zou het niet helpen als ik alle landcodes (Regional Settings) op NED zet? Op het moment dat ik ging installen stonden die nog op UK, maybe dat dat het probleem was?

Thanx voor tel-nr, kzal bellen als het nog niet lukt.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

Smarron

The bend

Installeer als eerste de SB Live 5.1

Daarna de rest pas, zelfde probleem gehad, anders Win2K proberen, werkt perfect !!

En doe ook anders alleen de drivers van het CDtje, zonder al die extra zooi enzo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Knightwolf
Op woensdag 17 januari 2001 13:04 schreef Voodoo00 het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Jouw systeem werkt met PCI kaarten. Ieder PCI slot met daarin een kaart heeft een eigen IRQ toebedeeld gekregen. Nu kan het zijn dat de geluidskaart, netwerkkaart, scsi kaart of modem zitten te gallen met de IRQ, die dan toevallig al toebedeeld zijn aan andere apparaten. Dit kun je zien in de IRQ status in 'mijn computer' met rechter muisklik.

Een paardemiddel is, om de kaarten eens van slot te verwisselen. Elk in een ander slot en dan nog eens te kijken wat er gebeurd. Helpt dat, dan is het probleem opgelost. Werkt dit ook niet dan is een ander middel het er uit halen van de kaarten en dan 1 voor 1 weer te installen. Ik zou de volgende volgorde aanhouden. Begin met SCSI kaart in laatste slot, een slot terug de 3c509, dan de soundblaster en dan het modem, waarschijnlijk heb je dan nog 1 of 2 slot(en) vrij. Het allereerste slot naast het AGP slot hebben soms een gedeelde IRQ (bij een ASUS p2b-f) dat problemen kan geven. Doe dit in 4 verschillende stappen als je windows clean installeert. Hoop dan voor je dat het werkt.:)
De ICQ-sharings _ZOU_ ook een/het probleem kunnen zijn.
MAAR... bij mijn mobo (CUBX-E) zijn de volgende sloten in de BIOS instelbaar :
PCI-1 IRQ [Auto]
PCI-2 IRQ [Auto]
PCI-3/6 IRQ [Auto]
PCI-4/5 IRQ [Auto]
Ik kan hier bijna elk willekeurig IRQ van maken.
M.a.w.: ik hoef geen PCI-kaarten te wisselen omdat ik ze hier per stuk kan instellen. En de kaarten zitten alleen in 1 t/m 4 en niet in 5 (6 heeft de CUBX-E niet)
Ik heb verder ook geen ISA-kaarten, wel 2 ISA-sloten (maar leeg dus)

• Knightwolf
Op donderdag 18 januari 2001 00:29 schreef Smarron het volgende:
Installeer als eerste de SB Live 5.1

Daarna de rest pas, zelfde probleem gehad, anders Win2K proberen, werkt perfect !!

En doe ook anders alleen de drivers van het CDtje, zonder al die extra zooi enzo.
Dit laatste wil ik nu gaan proberen ja...

• Knightwolf
Ik ben er achter dat er meer geshared wordt dan aangegeven staat.

AGP en PCI-1
PCI-2 en Promise ATA-100 controller
PCI-3/6 stand-alone
PCI-4/5 stand-alone

Ik heb nu de SCSI-kaart en SB omgewisseld van Slot.
Betekent nu dit:

AGP = Ati Radeon
PCI-1 = 3Com 3C905B Combo
PCI-2 = Adaptec SCSI-2
PCI-3 = SoundBlaster Live!1024 5.1
PCI-4 = Dynalink ISDN-kaart
PCI-5 = leeg
ISA-1 = leeg
ISA-2 = leeg

Ik ga nu de drivers proberen te installen, zonder al te veel overige zut.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

k had ut zelfde, heeft iets met je irq's te maken ben daar niet zo handig mee heb dus maar alles eruit getrokken behalve m'n videokaart en 1 voor 1 alles opnieuw geinstalleerd (als een kaart t niet goed doet ff wisselen van pci slot) en toen wast weer o k :p

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
ding in een ander slot doen en als je veel pci devices hebt de sb 16 emulatie in windows uitschakelen ( ja kan ook via safe mode)

zal je zien, werkt alles goed ( heb hetzelfde gehad)

• Knightwolf
Ik heb hem vannacht dus gewisseld en geinstalleerd, nu doetie het WEL.
met Nederlands-talige CD dus. Daar lag het niet aan. De SB-16 Emulatie geeft geen conflicten, maar hebbik verder nog niet kunnen proberen.
De meegeleverde programma's en zo doen af en toe beetje vaag (Crashen nogal regelmatig, maar stelt niks voor gelukkig). Verder tot nu toe alles OK :)

Thanx voor alle hulp. EINDE BERICHT wat mij betreft

Verwijderd

Nee, ik heb vanmiddag naar CreatiVe gebeld maar die Belg zei dat ik maar drivers down kon loaden of kopen vd website! grrrrrrrrr
nix te gratis CD! Ik wil WEL gebruik maken van de software (creative Launcher, Mixer) om de 4 speaker optie aan te kunnen zetten en fatsoenlijke bass en treble regeling IK HAAT de windooz vulomeregeling

• Knightwolf
Kheb ook nog niet gehoord van met Audio-CD-speler de surround-uitgangen te gebruiken. Surround werkt alleen met DirectSound of zoiets, dacht ik.

• Knightwolf
EEhhhmmm.... SB 16-Emulatie WERKT NIET !!!

Tijdens het DOS-gedeelte van Windows te laden krijg ik nog FF te zien dat de SB16-emulatie NIET wordt geladen door een Conflict !! :(

Kweet zo niet precies wat-ie zegt, maar het is een IRQ-conflict tussen SoundBlaster en PCI-slot of zoiets ???!?!?!!!??? :?
Beetje VAAG maargoed...
Pagina: 1