Speedtouch (Home -> Pro) modem loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn Speedtouch modem (Home tweaked naar Pro).

De modem loopt regelmatig vast, en dan moet ik de stekker uit trekken.

Als ik 24/7 zit te FTP, of bittorent aan heb staan en wat zit te internetten heb ik bijna nooit last.
Zodra ik druk bestanden aan het overzetten ben naar mijn server, loopt de modem soms na een dag vast, maar soms pas naar een week (dat als ik bijna heel de tijd grote bestanden over aan het zetten ben).
De modem crashed dus alleen als de load van het netwerk een hele tijd hoog is.

Als de modem gecrashed is begint het lampje op mijn 10Mbit hub van de modem als de gek te knipperen, en valt MSN etc. allemaal weg.
De lampjes van de modem knippere ook erg vaag dan.
Na de modem opnieuw op te starten werkt alles weer.

Ik heb de indruk dat de modem niet tegen al die Gig's kan, die ik dus door het netwerk heen fiets.
Aan de warmte kan het volgens mij niet liggen, want de modem word niet super warm, en kan zijn warmte kwijt.
Aangezien ik telkens naar beneden moet lopen, en heel de boel moet verbouwen om de modem opnieuw op te starten, zoek ik dus een oplossing om dit probleem te verhelpen.

Iemand? :)

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad, maar bij mij lag het aan de hub, ik heb de hub vervangen voor een switch en probleem opgelost.

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:19:
Ik heb dit ook gehad, maar bij mij lag het aan de hub, ik heb de hub vervangen voor een switch en probleem opgelost.
Hmnn.

Ik ben aan het sparen voore en netwerk upgrade. 1Gbit switch etc.
Volgend jaar wil ik dat gaan aanschaffen.

In die tussentijd wil ik toch een andere oplossing voor dit probleem (als dat mogelijk is)