[MSI RS482M4] Probleem aansluiten A-Open QF50A

Pagina: 1
Acties:

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb hier een MSI RS482M4 mobo (handleiding) i.c.m. een A-Open QF50a systeem kast. Er zit in deze kast een kabel vanaf het frontpanel met daaraan twee aansluitingen:
  1. HD-Audio
  2. Realtek AC'97 audio
Ik denk dat ik deze moet aansluiten op de JAUD1 aansluiting van het mobo:
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/1321/mobo8rt.th.gif

Hier de beschrijving van JAUD1 in de manual:
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/3048/mobotext7dj.th.gif

Er zitten echter al wel verscheidene gekleurde jumpers (groen, blauw, rood) op deze aansluiting op het mobo :?. Moet ik de HD-Audio/Realtek AC'97 audio aansluiten op de JAUD1 van het mobo? Zo ja, welke van de twee? Waarom zitten die jumpers op de JAUD1 aansluiting???

klein andere vraagje, ik vind op het mobo nergens een aansluiting om het systeemspeakertje op aan te sluiten, correct of kijk ik gewoon niet goed?

[ Voor 17% gewijzigd door mmedia op 17-10-2005 13:20 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Simpel, als je via het AC97 stekkertje geen geluid krijgt, probeer je de HD-Audio connector. Ik gok dat je deze laatste moet aansluiten, omdat in de manual een paar keer de woorden 'High Definition' voorkomt.

Je kunt de draden niet laten smelten door spanningen zoals bij frontpanel USB stekkers.

Tegenwoordig wordt de PC-speaker steeds meer vervangen door het on-board geluid, daarom hebben ze deze aansluiting weg gelaten.

[ Voor 49% gewijzigd door PD2JK op 17-10-2005 13:27 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• mmedia
Prutz0r schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:18:
Simpel, als je via het AC97 stekkertje geen geluid krijgt, probeer je de HD-Audio connector. Ik gok dat je deze laatste moet aansluiten, omdat in de manual een paar keer de woorden 'High Definition' voorkomt.
Maar is de JAUD1 aansluiting hier wel voor bedoeld?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

mmedia schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

Maar is de JAUD1 aansluiting hier wel voor bedoeld?
Ja.

• mmedia
Ok, helder :) Weet jij toevallig ook nog het antwoord op mijn 2e vraag (of ik er een systeemspeaker aansluiting op het mobo zit)?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

mmedia schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

Ok, helder :) Weet jij toevallig ook nog het antwoord op mijn 2e vraag (of ik er een systeemspeaker aansluiting op het mobo zit)?
Ik denk dat ze die aansluiting weg gelaten hebben. Hoor je toevallig die geluiden via je on-board geluidskaart? Anders is dit in het BIOS wel in te stellen of je die beep geluiden wilt horen of niet...

Pagina: 1