Toon posts:

[JS] Status van iframe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om met javascript de status van een iframe op te vragen (je weet wel, dat blauwe balkje), zodat ik weet voor welk percentage mijn pagina is geladen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Uhm.... in 7 minuten tijd :?
Doe eens rustig...
Lees dit ook effe:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
En om antwoord te geven: Nee, dat kan niet. Klaar.

[ Voor 66% gewijzigd door RobIII op 17-10-2005 13:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Sorry :+ ik ben weer veel te ongeduldig.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Nee, dat kan niet.

Misschien dat je met een httpRequest van te voren de grootte van de pagina kunt opvragen (een HEAD-request), en vervolgens tellen hoeveel bytes er al in het iframe staan (als dat uberhaupt kan als de pagina nog niet klaar is met laden).

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
frickY schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:09:
(als dat uberhaupt kan als de pagina nog niet klaar is met laden).
Nee dus. Niet bij mijn weten iig. (Maar zeg nooit nooit :P )

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 17-10-2005 13:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-04 23:06
frickY schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:09:
Nee, dat kan niet.

Misschien dat je met een httpRequest van te voren de grootte van de pagina kunt opvragen (een HEAD-request), en vervolgens tellen hoeveel bytes er al in het iframe staan (als dat uberhaupt kan als de pagina nog niet klaar is met laden).
Denk het niet. Een pagina zal toch eerst ingeladen moeten worden voordat een browser aan een script kan beginnen.

@TS ik ben wel benieuwd eigenlijk waarom je dat wil. Misschien dat als we het probleem beter snappen, dat we meerdere oplossing kunnen vinden?

http://hawvie.deviantart.com/

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55
HawVer schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:17:
[...]

Denk het niet. Een pagina zal toch eerst ingeladen moeten worden voordat een browser aan een script kan beginnen.

@TS ik ben wel benieuwd eigenlijk waarom je dat wil. Misschien dat als we het probleem beter snappen, dat we meerdere oplossing kunnen vinden?
waarschijnlijk om een of ander 'vaag' loading balkje te fixen ofzo. Wat veel makkelijker is , is een divje te makan met een loading afbeelding ( rondraaiend pijltje oid ) en de tekst ' loading' . Op het moment dat je pagina verlaat wordt de displaystyle op niet hidden gezet en zul je die div zien net zo lang tot de volgende pagina ( die je dus aanroept ) binnen is.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, was idd om een 'een of ander vaag loading balkje te fixen' ;) Maar die heb ik nu.. bedankt iig..

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Vang het onreadystatechange even af, vervolgens kun je de readystate uitlezen en zien of alles geladen is ja of nee..

Download my music on SoundCloud

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dominic schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:10:
Vang het onreadystatechange even af, vervolgens kun je de readystate uitlezen en zien of alles geladen is ja of nee..
Daarmee krijg je geen 'voortgang', alleen 1 van de volgende waardes:

uninitializedObject is not initialized with data.
loadingObject is loading its data.
loadedObject has finished loading its data.
interactiveUser can interact with the object even though it is not fully loaded.
completeObject is completely initialized.

Voor een progressbar dus aardig nutteloos. Kun je net zo goed bovengenoemde methode gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 18-10-2005 14:31 ]

Over mij

• dominic

dominic

will code for food

RobIII schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:30:
[...]

Daarmee krijg je geen 'voortgang', alleen 1 van de volgende waardes:

uninitializedObject is not initialized with data.
loadingObject is loading its data.
loadedObject has finished loading its data.
interactiveUser can interact with the object even though it is not fully loaded.
completeObject is completely initialized.

Voor een progressbar dus aardig nutteloos. Kun je net zo goed bovengenoemde methode gebruiken.
Die methode waar jij het over hebt (loading balkje oid) geeft al helemaal geen werkelijke status weer.. Dan kun je beter een echte status neerzetten ipv de gebruiker foppen..

[ Voor 9% gewijzigd door dominic op 19-10-2005 10:13 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
dominic schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:10:
Die methode waar jij het over hebt (loading balkje oid) geeft al helemaal geen werkelijke status weer.. Dan kun je beter een echte status neerzetten ipv de gebruiker foppen..
:?
Ik heb het niet over het loading balkje, maar over een ronddraaiend pijltje ofzo dat niet weergeeft hoeveel, maar dat er geladen wordt.

Over mij

• dominic

dominic

will code for food

RobIII schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:55:
[...]

:?
Ik heb het niet over het loading balkje, maar over een ronddraaiend pijltje ofzo dat niet weergeeft hoeveel, maar dat er geladen wordt.
En hoe weet je in javascript òf er geladen wordt?

Dat je een animated gif afspeelt betekent nog niet dat er geladen wordt op dat moment, dat kun je met de readystate uitlezen..

[ Voor 18% gewijzigd door dominic op 19-10-2005 11:34 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
* RobIII mompelend wegloopt*

Best. Je zegt het. Prima.
Ik vind het nogal een discussie voor een topicstart van anderhalve regel...

Over mij

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:55
RobIII schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 12:21:
* RobIII mompelend wegloopt*

Best. Je zegt het. Prima.
Ik vind het nogal een discussie voor een topicstart van anderhalve regel...
Het klopt wel wat dominic zegt. Het is niet echt laden maar gewoon n een divje wat je laat zien (even uitgaant van het ding wat ik eerder poste). Of jhe daar dan echt diestatus voor moet gaan uitlezen ? vraag me werkelijk dan af wat de gebruiker daar aan heeft als het een fatsoenlijke verbinding is die er gebruikt wordt dan ziet dat toch geen '''

Strava | AP | IP | AW

• dominic

dominic

will code for food

yay \o/

[ Voor 5% gewijzigd door dominic op 19-10-2005 15:28 ]

Pagina: 1